Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Bosbes
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 04-01 23:01
Voor school hebben we een tablet nodig, en ik vraag me af waar ik nou wijs aan doe. Ikzelf ben een Mac fan. Mijn macbook pro heb ik nog nooit hoeven herinstalleren ofzo, alles werkt gewoon en ik ben erg tevreden.
Voorheen hadden we Samsung tablets en mijn man was geregeld druk met updates, dingetjes die weer eens niet werkten, etc. Ik ben nu wel wat huiverig geworden.
Ik denk dat ik met een iPad er geen omkijken naar heb maar de Samsung lijkt me een beter product qua specs en hij is nog goedkoper ook.

We draaien geen zwaar-grafische programma's. Dingen als Squla, Minecraft, Rekentuin, ScratchJr moeten er op kunnen maar dat lijkt me bij beiden geen probleem.

Ik weet het niet meer 8)7

Beste antwoord (via Bosbes op 12-12-2018 20:28)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Bosbes schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:29:
Voor school hebben we een tablet nodig, en ik vraag me af waar ik nou wijs aan doe. Ikzelf ben een Mac fan. Mijn macbook pro heb ik nog nooit hoeven herinstalleren ofzo, alles werkt gewoon en ik ben erg tevreden.
Voorheen hadden we Samsung tablets en mijn man was geregeld druk met updates, dingetjes die weer eens niet werkten, etc. Ik ben nu wel wat huiverig geworden.
Ik denk dat ik met een iPad er geen omkijken naar heb maar de Samsung lijkt me een beter product qua specs en hij is nog goedkoper ook.

We draaien geen zwaar-grafische programma's. Dingen als Squla, Minecraft, Rekentuin, ScratchJr moeten er op kunnen maar dat lijkt me bij beiden geen probleem.

;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Alle reacties

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-10 12:05
Ik vraag me af of je in het Apple gedeelte van dit forum een objectief antwoord krijgt.

Mijn advies zou de iPad zijn, je hebt er idd geen omkijken naar. Plus een grotere collectie aan leerzame apps voor kinderen.
Plus de iPad 2018 heeft pencil/crayon ondersteuning

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:53
Het lijkt alsof je je keuze al gemaakt hebt: 'Alles werkt gewoon en ik ben erg tevreden'.
Ikzelf heb ook iPads en iPhones en kom ook van een Android toestel en bij Apple werkt het gewoon dat klopt. Al is Android veel verbeterd bij vroeger.
Nuja we gaan hier geen topic Android vs Apple van maken.

Specs hoef je niet te vergelijken, iOS en Android werken anders.

Conclusie: mij lijkt het alsof je de keuze al hebt gemaakt. Ik zou voor de iPad gaan.

PSN: extreme8eight

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:53
Wat mij opvalt met mijn Samsung Galaxy Tab is dat de updates vaak er een zooitje van maken. De ene update maakt hem helemaal stabiel en snel waar de volgende update constant fouten veroorzaakt. Dat gaat zo heen en weer.

• Bosbes
Mijn gevoel en mijn portemonnee zijn het nog niet eens. Wat Sir_Hendro zegt is ook mijn ervaring. En met de man veel van huis en ik met krijsende kinderen die op de tablet willen is het zo fijn als het gewoon werkt.
Ja in het Apple forum zal je sneller iPad aangeraden krijgen dan in het Android forum lijkt me. :P

Having said that: ik heb zelf een Galaxy Tab gehad en het ding moest eigenlijk meteen geroot worden en voorzien van een andere ROM, op Samsung’s eigen software was het ding poeptraag en vrat accu. Niet al te beste ervaring. Aan de andere kant: als je er niet veel zwaars mee doet, is het wel goedkoper en Android heeft ook iets meer gratis apps. Met kinderen is de vraag: kunnen ze hem slopen...? Zo ja, ben je heel goed verzekerd? Zo nee, dan zou ik een goedkopere tablet nemen want voor basis kid shit interesseert het die kinderen waarschijnlijk niets - maar het is wel ff een tandje goedkoper als ie kapot gaat.

Android kan ook “gewoon werken”, maar wel vind ook ik iOS een stuk prettiger plus het systeem “Beperkingen” waardoor je van alles kan afregelen en extra beveiligingen kan instellen voor wat je kind wel/niet mag doen, hoe lang ze het mogen doen (Schermtijd etc.): dat is ook wel erg interessant.

Als het puur gaat om “het moet werken”, dan kan je in principe best bij een Android tablet terecht. Loop je risico dat ie gemold wordt (en tablets en verzekeringen kunnen soms lastig zijn) dan zou een goedkoper model me denk ik erg aanspreken. Maar wil je toch liever iOS, heb je al veel apps, wil je van alles afregelen en ben je niet zo bang dat ie gesloopt wordt/ben je goed verzekerd: dan zou ik zeker voor de iPad kiezen - imho zijn die gewoon heer en meester op de tablet markt waar niemand echt tegenop kan. Ja met de Surface misschien afhankelijk van de usecase, maar persoonlijk ben ik daar ook niet helemaal van gecharmeerd.

Het is lastig te zeggen. Als de overweging enkel nog afhangt van factoren “prijs” en “moet werken” en de rest maakt niet uit, dan zie ik zo 1,2,3 niet in waarom het perse een iPad zou moeten zijn. Wel kan ik veel andere redenen bedenken waarom een iPad beter is, maar dan moet je je afvragen of dat je de meerprijs waard is als het enkel voor erg simpele shit voor kinderen is... Ik denk dat ik zelf alsnog voor de iPad zou gaan hoor, maar ik kan niet kijken naar jou wensen noch portemonnee noch verzekering of hoe goed je kinderen met spullen omgaan. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Bosbes
Idd bang voor het Android gedoe en ben bang dat ik voor die goedkopere prijs een hoop gedoe krijg. Ik ben een luxe meisje. Dank, het wordt een iPad <3

Ik wilde gewoon horen of mijn visie klopt met wat anderen ook ervaren. Ik wil het snel, safe en simpel. Merci to all!

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-10 12:52
Een 3de optie is kiezen voor een Surface GO als je graag met Windows 10 wilt werken. De Surface is toch al volwassen geworden tegenover de begin jaren. Je hebt wel een Surface GO al vanaf 600euro en dat is niet slecht maar persoonlijk zou ik voor de iPad gaan :)

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

JustSys wijzigde deze reactie 12-12-2018 15:19 (94%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Bosbes schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:29:

;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In plaats van deze one-liner, is het behulpzamer om te vertellen waarom dit een betere keuze zou zijn. Zeker als je een suggestie doet die minstens 3 keer zoveel kost als de voorgestelde keuzes, en een van voornaamste twijfelpunten de prijs is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-10 12:52
Daedalus schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:08:
[...]
In plaats van deze one-liner, is het behulpzamer om te vertellen waarom dit een betere keuze zou zijn. Zeker als je een suggestie doet die minstens 3 keer zoveel kost als de voorgestelde keuzes, en een van voornaamste twijfelpunten de prijs is.
heb mijn tekst aangepast, je had gelijk

• Bosbes
Dank aan allen. We kregen vandaag de AppleTV binnen en god, wat heerlijk hoe soepel dat allemaal gaat <3
T wordt een ipad
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True