Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Project XREKT - De coin van tweakers voor het goede doel.

Pagina: 1
Acties:
Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent.

Hier komt uiteindelijk natuurlijk een gedetailleerde omschrijving te staan over ons prachtige project vanuit de tweakers community; Xtreme Rekt. (Xtreme Rekt staat compleet los van Tweakers.net, het is een opzet vanuit de community!)

Ons doel is het opzetten van een ERC20 gebaseerd token project zonder persoonlijk winstbelang om nader te bepalen goede doelen te gaan sponsoren en met de tijd een brede community achter XREKT op te bouwen. Hoe we dit allemaal gaan realiseren is nog niet compleet duidelijk, hoogstwaarschijnlijk gaan we een smartcontract deployen om de realisatie van onze doelstellingen te waarborgen.

Even in het kort:
Wat is begonnen als grap, is door enkele enthousiaste initiatiefnemers uitgewerkt tot een fysiek project. Er is een ERC20 token gecreëerd op het Ethereum Mainnet en op de avond van 11-12-2018 is deze live gegaan:
https://etherscan.io/toke...03f8b2d6229744a04f34f36d2

Via deze link kan het saldo worden bekeken:
https://etherscan.io/toke...c39c22e3fdb62b39de32259b1

We zijn inmiddels in de opstartfase beland. Alles staat natuurlijk nog diep in de kinderschoenen maar er is vrij serieus gereageerd op het concept en er zitten enkele tweakers bij die er echt werk van willen maken om dit project in goede banen te leiden. We hebben besloten een apart topic aan te maken om het Slowchat Topic niet te belasten met posts rond dit project. Hier komen de updates over de voortgang te staan en natuurlijk de huidige stand van zaken.

Lijkt het je leuk om hier onderdeel van te zijn?
Heb je interesse om in een informele omgeving ervaring op te doen met een blockchain en smartcontract gerelateerde start-up? Lijkt het je leuk om een cruciale rol te spelen in het opzetten en ontwerpen van een website en een eventuele ICO? Ken je tweakers die ook graag een steentje bij willen dragen, of ken je überhaupt mensen die het leuk lijkt hier onderdeel van te zijn? Verwijs ze door naar dit topic!

Of join onze Telegram groep: https://t.me/xrekt

Wil je doneren?
Op dit moment staan we open voor donaties in ETH.
Doneren kan op het volgende ETH adres: 0xc6478681cB1DfD3c39C22e3Fdb62B39de32259b1

[Disclaimer:] Stuur geen andere cryptocurrencies dan Ethereum naar bovengenoemd adres! Tenzij het natuurlijk je hobby is om Bitcoins, Dogecoins of wat voor coins dan ook in een eeuwige limbo tussen hemel en aarde te zenden. De prijs van de 1e 10.000 XREKT tokens is vastgezet op 0.01 ETH. Je ontvangt dus XREKT tokens terug voor je donatie. Omdat we in absolute opstart zitten is er nog veel onduidelijk. De token heeft momenteel geen waarde en we kunnen niet garanderen dat die er ooit wel zal komen. Mocht dit project nooit van de grond komen dan staan wij als eerzame tweakers uiteraard garant dat de reeds verworven donaties gebruikt zullen worden om alsnog een goed doel te sponsoren. Geen enkel deel van de funds zal gebruikt worden voor Lambo's.

Jaapio wijzigde deze reactie 12-12-2018 15:15 (44%)

I live inside that bubble. Reality of the naive.

• freestyler2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:11

freestyler2

Moderator

Goed bezig Jaapio!

Xrekt Telegram Etherscan

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Goeie start @Jaapio straks de link naar dit topic ook maar eens in m'n onderschrift zetten.

Chris.nl wijzigde deze reactie 11-12-2018 23:39 (63%)

• shovelhead1340
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:13
XReKT 1e vergadering veslag

๎๎๎๎๎๎๎ivm de leesbaarheid van dit topic is het verslag binnenkort te downloaden op de website van xRekt.

(Ik heb het hier weggehaald omdat het wel een hele lange lap tekst was)

shovelhead1340 wijzigde deze reactie 16-12-2018 23:53 (101%)

Chris.nl schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:38:
Goeie start @Jaapio straks de link naar dit topic ook maar eens in m'n onderschrift zetten.
Er moet nog heel veel gebeuren voor een soort goede mooie fancy roze @.oisyn achtige header, met disclaimer, etherscan link en alles erbij maar ik ben momenteel aan het werk en moet e.e.a. even uitzoeken.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:02

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Heb "Tweakers" in de titel even ontcapst ivm verwarring tussen tweakers - de mensen en Tweakers - het bedrijf ;)
Also, waar is mijn 50%? :+

.oisyn wijzigde deze reactie 12-12-2018 00:06 (14%)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

.oisyn schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:05:
Heb "Tweakers" in de titel even ontcapst ivm verwarring tussen tweakers - de mensen en Tweakers - het bedrijf ;)
Also, waar is mijn 50%? :+
Bedankt voor je inbreng! In de eerstvolgende airdop zal je niet vergeten worden :+

Goed om even te melden dat het compleet losstaat van Tweakers het bedrijf. Ik ga de openingpost nog fatsoeneren. Zodra ik weekend heb. Maar dit zal tijdelijk even moeten voldoen. Ik zal daarin ook duidelijk vermelden dat het compleet losstaat van Tweakers.net maar voortkomt uit de tweakers community.

• Marthusiast
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-04 21:07
Hoop werk @shovelhead1340 , goed gedaan! @Taro , fantastisch idee (zowel technisch als maatschappelijk verantwoord) en initiatief (ja dames en heren, de munt is gewoon al live!).. @freestyler2 complimenten voor de manier waarop jij een discussie in een chatgroep hebt omgetoverd tot vergadering. Echt respect!
Al deze gekken hier in bedwang houden.. zo goed voorbereid.. TOP!
En alle deelnemers aan de vergadering: prachtige ideeen en gedachten voorbij zien komen, dat moet toch tot iets leiden waar we allemaal trots op gaan zijn! Hulde!

• Chris.nl
  • Niet online
nvm

Chris.nl wijzigde deze reactie 12-12-2018 00:59 (139%)

Klopt klopt klopt. Heb het e.e.a. aangepast in de openingspost.

• bluimes
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-04 10:24
Wat een ongelooflijke bullshit. Zeg dan gewoon eerlijk dat je een grote bag achter houdt en stiekem hoopt dat iemand jullie shitcoin een keer pumpt. Goede doel coins zijn er al genoeg en ze gaan allemaal ook rekt trouwens. (Aidcoin, Charitycoin, Donationcoin Etc, etc). Weer een ERC20 coin zonder enige user case.

Als je hier ook maar 1 euro in investeert verdien je het gewoon om REKT te gaan.

Veel succes.

bluimes wijzigde deze reactie 12-12-2018 08:39 (3%)

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:28
- Taalgebruik -

.oisyn wijzigde deze reactie 12-12-2018 11:29 (96%)

• bluimes
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-04 10:24
'Van mensen die op Tweakers zitten' De mate van generalisatie spreekt boekdelen over jouw deskundigheid. Ik ga ff een reminder maken en kijken waar jullie shitcoin over 6 maanden staat.

Edit: Oja en ter aanvulling: Xtreme Rekt staat compleet los van Tweakers.net. Wat hebben zij dan met Tweakers te maken? Het is slechts een deel van de community. Meet een heel slecht idee.

.oisyn wijzigde deze reactie 12-12-2018 11:29 (27%)

• JelleMan
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18-04 19:03
bluimes schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:35:
Wat een ongelooflijke bullshit. Zeg dan gewoon eerlijk dat je een grote bag achter houdt en stiekem hoopt dat iemand jullie shitcoin een keer pumpt. Goede doel coins zijn er al genoeg en ze gaan allemaal ook rekt trouwens. (Aidcoin, Charitycoin, Donationcoin Etc, etc). Weer een ERC20 coin zonder enige user case.

Als je hier ook maar 1 euro in investeert verdien je het gewoon om REKT te gaan.

Veel succes.
Zoiets wordt nog gezegd ook :P :
...Als ik voor mezelf mag spreken ben ik zo ie zo voorstander ervan om de donaties te HODLEN tot inderdaad een eventuele bullrun...

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
bluimes schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:35:

Veel succes.
En die genoemde namen komen nog wat serieuzer en meer doelgericht over dan deze coin door alleen al de naam.
Past niet helemaal in de aangehaalde 5 P’s ben ik bang :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
FOMO

• Chris.nl
  • Niet online
Los van de discussie lijkt me dit wel een hele goeie slogan of quote voor op de site.

Chris.nl wijzigde deze reactie 12-12-2018 12:59 (4%)

• cursquidHome
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-04 20:56
Chris.nl schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:47:
[...]

Los van de discussie lijkt me dit wel een hele goeie slogan of revieuw voor op de site.
Zeker, doge coin zei toch ook gewoon eerlijk dat het een coin is wat niks is oOo

• gandalfdroes
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-04 10:23
Jaapio schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:34:
Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent.

Hier komt uiteindelijk natuurlijk een gedetailleerde omschrijving te staan over ons prachtige project vanuit de tweakers community; Xtreme Rekt. (Xtreme Rekt staat compleet los van Tweakers.net, het is een opzet vanuit de community!)

Ons doel is het opzetten van een ERC20 gebaseerd token project zonder persoonlijk winstbelang om nader te bepalen goede doelen te gaan sponsoren en met de tijd een brede community achter XREKT op te bouwen. Hoe we dit allemaal gaan realiseren is nog niet compleet duidelijk, hoogstwaarschijnlijk gaan we een smartcontract deployen om de realisatie van onze doelstellingen te waarborgen.

Even in het kort:
Wat is begonnen als grap, is door enkele enthousiaste initiatiefnemers uitgewerkt tot een fysiek project. Er is een ERC20 token gecreëerd op het Ethereum Mainnet en op de avond van 11-12-1018 is deze live gegaan:
https://etherscan.io/toke...03f8b2d6229744a04f34f36d2

Via deze link kan het saldo worden bekeken:
https://etherscan.io/toke...c39c22e3fdb62b39de32259b1

We zijn inmiddels in de opstartfase beland. Alles staat natuurlijk nog diep in de kinderschoenen maar er is vrij serieus gereageerd op het concept en er zitten enkele tweakers bij die er echt werk van willen maken om dit project in goede banen te leiden. We hebben besloten een apart topic aan te maken om het Slowchat Topic niet te belasten met posts rond dit project. Hier komen de updates over de voortgang te staan en natuurlijk de huidige stand van zaken.

Lijkt het je leuk om hier onderdeel van te zijn?
Heb je interesse om in een informele omgeving ervaring op te doen met een blockchain en smartcontract gerelateerde start-up? Lijkt het je leuk om een cruciale rol te spelen in het opzetten en ontwerpen van een website en een eventuele ICO? Ken je tweakers die ook graag een steentje bij willen dragen, of ken je überhaupt mensen die het leuk lijkt hier onderdeel van te zijn? Verwijs ze door naar dit topic!

Of join onze Telegram groep: https://t.me/xrekt

Wil je doneren?
Op dit moment staan we open voor donaties in ETH.
Doneren kan op het volgende ETH adres: 0xc6478681cB1DfD3c39C22e3Fdb62B39de32259b1

[Disclaimer:] Stuur geen andere cryptocurrencies dan Ethereum naar bovengenoemd adres! Tenzij het natuurlijk je hobby is om Bitcoins, Dogecoins of wat voor coins dan ook in een eeuwige limbo tussen hemel en aarde te zenden. De prijs van de 1e 10.000 XREKT tokens is vastgezet op 0.01 ETH. Je ontvangt dus XREKT tokens terug voor je donatie. Omdat we in absolute opstart zitten is er nog veel onduidelijk. De token heeft momenteel geen waarde en we kunnen niet garanderen dat die er ooit wel zal komen. Mocht dit project nooit van de grond komen dan staan wij als eerzame tweakers uiteraard garant dat de reeds verworven donaties gebruikt zullen worden om alsnog een goed doel te sponsoren. Geen enkel deel van de funds zal gebruikt worden voor Lambo's.
Goed initiatief en even in de lol modus
:+ sinds 1018 live... de oudste digitale munt, een online bank en ook live internet verbinding :+
Leuk om wat meningen te lezen over ons project (denk ik).

Jullie mogen er natuurlijk van vinden wat jullie willen, het enige dat mij echt raakte in bovenstaande reacties is dat de puurheid van onze onbevlekte maagdelijke intentie in twijfel wordt getrokken. Alsof we hier zitten om een Bitconnectje te doen :N

We proberen met ons project te laten zien dat je met crypto ook goede dingen kunt doen, juist als een soort anti geluid tegen het huidige hebberige sentiment die deze wereld typeerd.

We ontvangen natuurlijk graag opbouwende kritiek zodat we onzelf en het project kunnen verbeteren waar we kunnen!

gandalfdroes schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:12:
[...]

Goed initiatief en even in de lol modus
:+ sinds 1018 live... de oudste digitale munt, een online bank en ook live internet verbinding :+
Haha ohjee wat een misser! Ik hebt het meteen even aangepast. :) bedankt voor je feedback!

• RoamingZombie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02:21

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Het kan aan mij liggen maar ik zie de gehele toegevoegde waarde niet van een coin in dit verhaal. Als je geld schenkt aan een goed doel kan je dat direct doen. Nu, zit er een of ander syteem tussen wat alleen maar meer kan kosten (stroom, administratie, website, tijd, etc). Het maakt het alleen maar complexer, niet makkelijker of goedkoper. Het levert ook niet meer op.

Dus misschien dat iemand aan mij in duidelijke taal kan uitleggen van wat het nut in dit geval is (ik zie heus wel de tweak waarde van een coin project maar niet in combinatie met een goed doel dat er alleen maar onder kan lijden). Het gaat mij in ieder geval niet over halen om te doneren, eerder het tegen overgestelde.

En je kan misschien een goede intentie hebben, waarom een systeem oprichten voor een goed doel wat al een slechte reputatie heeft. Ik snap dat mensen twijfels hebben aan de intentie hierdoor. Zo maak je ook nog eens een valse start omdat je ook nog eerst het vertrouwen moet gaan winnen.
Jaapio schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:14:
We proberen met ons project te laten zien dat je met crypto ook goede dingen kunt doen, juist als een soort anti geluid tegen het huidige hebberige sentiment die deze wereld typeerd.
Je kan met schelpen ook leuke dingen doen, betekent niet dat het praktisch is.

RoamingZombie wijzigde deze reactie 12-12-2018 16:22 (16%)

Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
RoamingZombie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:21:
Het kan aan mij liggen maar ik zie de gehele toegevoegde waarde niet van een coin in dit verhaal. Als je geld schenkt aan een goed doel kan je dat direct doen. Nu, zit er een of ander syteem tussen wat alleen maar meer kan kosten (stroom, administratie, website, tijd, etc). Het maakt het alleen maar complexer, niet makkelijker of goedkoper. Het levert ook niet meer op.

Dus misschien dat iemand aan mij in duidelijke taal kan uitleggen van wat het nut in dit geval is (ik zie heus wel de tweak waarde van een coin project maar niet in combinatie met een goed doel dat er alleen maar onder kan lijden). Het gaat mij in ieder geval niet over halen om te doneren, eerder het tegen overgestelde.

En je kan misschien een goede intentie hebben, waarom een systeem oprichten voor een goed doel wat al een slechte reputatie heeft. Ik snap dat mensen twijfels hebben aan de intentie hierdoor. Zo maak je ook nog eens een valse start omdat je ook nog eerst het vertrouwen moet gaan winnen.

[...]

Mij ook niet helemaal maar het zou wel een leuk idee zijn als je met het traden van deze coin automatisch het goede doel steunt, win win lijkt mij ;)
Ik steun liever een XREKT dan al die andere zakkenvullers op dit moment zoals een TRX.EOS,VET, enz enz enz
RoamingZombie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:21:

[...]

Dit is hele duidelijke taal en zelf zijn we dit ook nog aan het exploren. Hier zal voor ons ook de grote uitdaging komen te liggen.

Zoals ik al aangaf is de coin geboren als grap binnen het slowchat topic. Toen er serieus op ingehaakt werd is er vrij resoluut besloten dat, waar dit avontuur ons ook gaat brengen, er geen enkele vorm van winstbelang achter moet zitten. We hebben hier op ingehaakt om te leren, om meer te doen met crypto dan puur speculeren.

Crypto staat momenteel relatief in een lage marktcyclus. Dat geeft kansen die we kunnen benutten. Het zou toch fantastisch zijn dat we mede daardoor een respectabel bedrag bij elkaar weten te krijgen om de minderbedeelden mee te helpen?

Op dit moment zijn de vragen die je ons voorlegt voor onszelf ook nog vragen. Frustrerend maar waar. Het is allemaal zo'n 24 uur geleden begonnen. Helaas ben ik, mede daardoor, niet in staat je een duidelijk antwoord te verschaffen op bovenstaande argumenten.

Het moet mogelijk zijn om blockhain te gebruiken om de garantie dat de funds terechtkomen bij het doel waarvoor ze bedoeld zijn te waarborgen. Een soort onbetwistbaar bewijs, geverifieerd door de blockchain. Een token als praktisch wervings middel daarin te verwerken zal zeker een uitdaging worden.

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Jaapio schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:45:
[...]

Dit is hele duidelijke taal en zelf zijn we dit ook nog aan het exploren. Hier zal voor ons ook de grote uitdaging komen te liggen.

Zoals ik al aangaf is de coin geboren als grap binnen het slowchat topic. Toen er serieus op ingehaakt werd is er vrij resoluut besloten dat, waar dit avontuur ons ook gaat brengen, er geen enkele vorm van winstbelang achter moet zitten. We hebben hier op ingehaakt om te leren, om meer te doen met crypto dan puur speculeren.

Crypto staat momenteel relatief in een lage marktcyclus. Dat geeft kansen die we kunnen benutten. Het zou toch fantastisch zijn dat we mede daardoor een respectabel bedrag bij elkaar weten te krijgen om de minderbedeelden mee te helpen?

Op dit moment zijn de vragen die je ons voorlegt voor onszelf ook nog vragen. Frustrerend maar waar. Het is allemaal zo'n 24 uur geleden begonnen. Helaas ben ik, mede daardoor, niet in staat je een duidelijk antwoord te verschaffen op bovenstaande argumenten.

Het moet mogelijk zijn om blockhain te gebruiken om de garantie dat de funds terechtkomen bij het doel waarvoor ze bedoeld zijn te waarborgen. Een soort onbetwistbaar bewijs, geverifieerd door de blockchain. Een token als praktisch wervings middel daarin te verwerken zal zeker een uitdaging worden.
Duidelijk, ik begrijp dat het inderdaad vers is en allemaal onderzocht moet worden. Maar je laatste punt, dat kan cryptocoin niet voorkomen. De beruchte strijkstok is meestal nog niet aanwezig in het traject voordat het geld bij het goede doel aankomt. Deze steekt eerder de kop op in de organisatie van het goede doel en de instanties aan wie het goede doel zelf betalingen doet.

Wil je het geld van begin tot eind waarborgen in een blockchain, dan zou dat betekenen dat de laatste ontvanger, het goede doel, zelf ook de crypto in ontvangst moet nemen en als crypto moet uitgeven. Het lijkt mij dat dat voor een goed doel niet te doen is, technische complexer, het kost geld (extra stappen kosten per definitie meer) en de verplichting dat al hun afnemers ook in crypto willen handelen. En je wil dat een goed doel aan kan op de waarde van donaties, als dat per dag wisselt is dat voor hun natuurlijk waardeloos omdat ze ook deals sluiten met scherpe prijsafspraken. Ik denk dat je ze er geen lol mee doet.

Dus komt het er toch op neer dat het goede doel uiteindelijk gewoon een fiat bedrag ontvangt en wat er daarna mee gebeurt kan je alleen controleren als het goede doel zijn boeken openbaart. En dus kan je net zo goed alleen met fiat geld werken.
Slux schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:35:
[...]

Mij ook niet helemaal maar het zou wel een leuk idee zijn als je met het traden van deze coin automatisch het goede doel steunt, win win lijkt mij ;)
Ik steun liever een XREKT dan al die andere zakkenvullers op dit moment zoals een TRX.EOS,VET, enz enz enz
Een percentage van de transactie kosten in fiat geld (crypto kan niet vanwege de fluctuerende waarde) zou kunnen. Maar dan heb je weer een munt vanwege de munt en traden om het traden. Lijkt mij niet wenselijk (en de reden dat ik geen toekomst zie in de huidige cryptocoins als fiat geld).

RoamingZombie wijzigde deze reactie 12-12-2018 17:09 (14%)

Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas

• Taro
  • Laatst online: 10:09
Misschien wel goed om even toe te voegen dat de munt geboren is uit vele wensen vanuit het slowchat topic om een eigen Tweakers coin te hebben. Ik wilde deze wel maken, maar, wilde voorkomen dat iets of iemand daardoor in de problemen zou komen. Na daar een nachtje over te hebben geslapen heb ik de link gemaakt met een goed doel (ik doe al een en ander voor de lokale voedselbank). Als het dan uit de hand zou lopen, dan zou daar in ieder geval een goed doel van profiteren, ipv dat de Belastingdienst of FIOD bij mij of anderen op de stoep zou komen te staan.

De insteek was daarom: het geld dat je er in steekt ben je gewoon per direct kwijt, punt. Dat gaat naar een goed doel. Ikzelf heb 80 Euro (1 ETH) ingelegd en beheer vooralsnog de munten. Anderen hebben ook al belangeloos geld ingelegd, zelfs zonder daar XREKT munten voor terug te willen hebben. Iemand heeft zelfs al 2 ETH ingelegd voor het goede doel.

Eens in de zoveel tijd kiezen we een goed doel, boeken we de ETH over naar bijv. Coinbase om dit om te zetten naar Euro's. Daarna overhandigen we dit aan een goed doel en bewijzen we dat of hier of op de website.

Mensen die hier voor eigen gewin in zitten zijn beter af door andere munten te kopen.

We hebben ook besproken of het handig is om binnenkort de ETH's al om te zetten naar Euro's, of dat we een bullrun verwachten en dus later omzetten naar Euro's. Niet omdat wij dan grotere mooiere lambo's kunnen kopen, maar omdat de goede doelen daarvan profiteren.

En waarom een goed doel steunen via cryptocurrency? Goede vraag! Heel simpel: Er zijn veel mensen actief in dit wereldje. Veel ervan hebben de beste intenties, maar komen niet snel in aanraking met bijvoorbeeld een voedselbank, cliniclowns, etc. Door crypto te combineren is dat wel het geval en daar kan je sceptisch over zijn, maar we zitten al op >500 Euro in 2 dagen.

De blockchain staat hier op zich los van, al is het wel mooi dat je openheid van zaken kunt geven doordat elke transactie wordt vastgelegd.

Gisteren hebben we in het Telegram groepje wel een en ander besproken. Mogelijk wordt dit alsnog professioneler en groter aangepakt dan in eerste instantie de bedoeling was. Maar we willen juist aantonen dat de blockchain en cryptocurrency niet alleen bedoeld zijn om zwart geld wit te wassen, of om te speculeren en winst te maken. Je kunt er ook positieve dingen mee doen. Daarnaast willen we mensen wijzen op de gevaren van die speculatie. Bij XREKT zijn we open en eerlijk: je gaat gewoon xtreme rekt door deze munt, mooier willen we het niet maken :)

En nogmaals: Er zijn dus plannen om het wat grootser aan te pakken, maar, doelstelling daarbij is wel dat niemand er de dupe van wordt, het moet leuk, open en eerlijk blijven. En veel mensen, inclusief ikzelf, zitten erin om er iets van te leren (Een ERC-20 munt maken bijvoorbeeld), samen te werken en er iets moois van te maken. Dat blijven we altijd bewaken.

Ga eens uit van het goede in mensen, in plaats van direct negatief te denken, daar hebben we er al genoeg van in deze wereld. En tjah, dat andere munten het tegendeel hebben bewezen werkt in ons nadeel, maar, daarom maken we daar juist een knipoog naar :)

Bitcoin prijzen vergelijken | Domotica | Mijn zonnepanelen

• Slux
  • Niet online
RoamingZombie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:04:
[...]

Een percentage van de transactie kosten in fiat geld (crypto kan niet vanwege de fluctuerende waarde) zou kunnen. Maar dan heb je weer een munt vanwege de munt en traden om het traden. Lijkt mij niet wenselijk (en de reden dat ik geen toekomst zie in de huidige cryptocoins als fiat geld).
Het zou toch ook in crypto kunnen, een percentage blijft een percentage of het nou in fiat of crypto is.

Eens hoor crypto is nog veel te volatiel om het fiat te vervangen, het zou mooi zijn als het stabiel zou worden en ernaast kon leven maar ik denk zelf dat ik dat niet meer zal mee maken.

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Dus simpel gezegd, het doel is om middels donaties via deze munt meer waarde te creeeren, door wijze van koerswijzigingen, om uit te betalen aan het goed doel? En wat als de waarde daalt? Is het dan geen weg gegooid geld wat beter direct over gemaakt had kunnen worden?
Taro schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:18:
Ga eens uit van het goede in mensen, in plaats van direct negatief te denken, daar hebben we er al genoeg van in deze wereld. En tjah, dat andere munten het tegendeel hebben bewezen werkt in ons nadeel, maar, daarom maken we daar juist een knipoog naar :)
Ik ga nooit uit van het goede in de mens, mensen zijn goed noch slecht maar wezens gedreven door instincten, emoties en overwegingen. Ik probeer dus gewoon realistisch te zijn en hoop dat mensen vaker wel dan niet de juiste keuze maken. En het is niet dat ik alles wil afbranden, dat is mijn insteek niet, maar ik ben gewend alles kritisch te bekijken. Het is noodzakelijk dat je alle beren op de weg onderzoekt, ook de meest fantastische, want dan weet je pas of het echt een beer is of niet.

En als ik dan nadenk over eventuele problemen met dit idee, dan kom ik tot de conclusie dat het simpelweg niet handig is om een goed doel te financieren middels een methode waar helaas negatieve berichten over zijn geweest. Ik zeg overigens niet dat er geen negatieve verhalen zijn over de huidge methodes, want dat is de reden dat ik ook heel terughoudend ben in doneren aan 'goede' doelen, maar als er al wantrouwen is dan is dat ten nadele van de goede intentie en zal dat zeker een effect hebben.
En waarom een goed doel steunen via cryptocurrency? Goede vraag! Heel simpel: Er zijn veel mensen actief in dit wereldje. Veel ervan hebben de beste intenties, maar komen niet snel in aanraking met bijvoorbeeld een voedselbank, cliniclowns, etc. Door crypto te combineren is dat wel het geval en daar kan je sceptisch over zijn, maar we zitten al op >500 Euro in 2 dagen.
Ik durf te zeggen dat mensen honderd maal sneller in aanraking komen met de instanties die jij noemt dan dat ze ooit van deze ene coin horen. Ik durf ook te zeggen dat buiten Tweakers om deze coin een gigantische drempel opwerpt voor de mensen die willen doneren. Of is dit alleen van Tweakers voor Tweakers. Maar in dat geval gaat de coin volgens mij geen gewicht in de schaal leggen want voor een goede koers zal hij toch echt breder bekend en gebruikt moeten worden.

Dus het enige voordeel wat ik zie is een potentieel grotere opbrengst maar met een absoluut risico dat het ook minder waard kan worden (ja, de Euro kan ook dalen in waarde maar ik neem dat we het er over eens zijn dat deze lang niet zo volatiel is als een gemiddelde cryptocoin). Edit: Ik snap de doelstelling. Ik zou alleen het risico niet willen nemen in combinatie met een goed doel.
Slux schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:39:
[...]

Het zou toch ook in crypto kunnen, een percentage blijft een percentage of het nou in fiat of crypto is.

Eens hoor crypto is nog veel te volatiel om het fiat te vervangen, het zou mooi zijn als het stabiel zou worden en ernaast kon leven maar ik denk zelf dat ik dat niet meer zal mee maken.
Punt is meer, crypto kan snel van waarde wijzigen. Voor een goed doel is het niet handig als ze niet weten exact hoeveel geld ze hebben, elke cent is belangrijk. Zij sluiten marge deals of moeten soms snel betalingen naar het buitenland doen. Het is waardeloos als dan de waarde fluctueert en je beloftes niet kan nakomen.

RoamingZombie wijzigde deze reactie 12-12-2018 17:46 (12%)

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:29

Bever!

Ondertitel

Ik doe mee als de total supply de hoogste is in heel crypto. Listing op een shit exchange en je staat top 50 :D

Signature

• Taro
@RoamingZombie Jammer dat je er bij de staart bij aansluit, in plaats van bij het begin betrokken bent geweest, dan hadden we al deze vragen niet hoeven te beantwoorden.

De kans dat zo'n muntje echt waarde gaat krijgen via bijvoorbeeld Etherscan.io is klein, daarvoor moet je eerst bijv. een exchange listing hebben. Maar, we verstrekken ze nu tegen een ETH investering en die ETH zetten we om in Euro's. De muntjes zijn daarna dus eigenlijk niets meer waard, punt. We zijn daar open over en wat je uitlegt is allemaal waar, maar, dan kan je beter niets meer ondernemen.

Binnen ons team zoeken we naast iemand die de website opzet, teksten schrijft, etc. ook nog iemand die als realist en psychiater wil fungeren, wil jij misschien deze functie vervullen? Niet lullig bedoeld, maar doe niet zo moeilijk, onze intenties zijn goed en natuurlijk kun je hier je gelijk komen halen, maar wij zitten er allemaal voor iets anders in, bah.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:39
Taro schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:32:
doe niet zo moeilijk, onze intenties zijn goed
The road to hell is paved with good intentions

Goede intenties nu zijn natuurlijk mooi, maar dat betekend niet dat het niet compleet fout gaat uiteindelijk. Al neem ik aan dat deze gewoon een langzame dood sterft (danwel een snelle).
Zo vermoed ik ook dat een redelijk aantal exit scams zijn gedaan door mensen die met de beste intenties begonnen.

• Taro
@Sissors Jij ook welkom bij de staart ipv bij het begin.

En als we dat soort uitspraken erbij gaan halen dan kunnen wij er ook nog wel een aantal verzinnen.

In het Slowchat topic kan je teruglezen dat ik en anderen ook al hebben benoemd dat het vooraf altijd leuker lijkt dan als je daadwerkelijk begint en dat dit maar zo over 3 weken dood kan zijn. Maar als je daar vooraf al vanuit gaat, dan wordt het een self fulfilling prophecy.

En verder prima als het snel sterft, dan hebben we al 500 Euro voor het goede doel opgehaald, mooi toch? Hoeveel heb jij in 1 week opgehaald en gedoneerd? En dan kan je weer beginnen over een exit scam en dat we dat mogelijk nooit gaan doneren: :w

Zou mooi zijn als we alle redenen om hier niet mee verder te gaan achter ons kunnen laten.

Ik stop ook met reageren op negatieve berichten, wij hebben er zin in en gaan ervoor! *O*

• DJ-Promo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:04
Super gaaf als dit echt van de grond af komt. Ben geen developer maar als ik met andere dingen kan helpen sta ik hier zeker voor open.

https://steemit.com/@cryptoraspberry

• Pelox2002
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:10
DJ-Promo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:20:
Super gaaf als dit echt van de grond af komt. Ben geen developer maar als ik met andere dingen kan helpen sta ik hier zeker voor open.
Kijk zo kan het ook.

Het is een soort van grap om te laten zien hoe makkelijk het is om een token te maken. Dat is in beginsel het hele idee geweest. Later hebben we bedacht dat we het kunnen koppelen aan een goed doel, kerst, nieuwjaar, iets leuks doen.. dat idee.

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

@RoamingZombie Jammer dat je er bij de staart bij aansluit, in plaats van bij het begin betrokken bent geweest, dan hadden we al deze vragen niet hoeven te beantwoorden.

De kans dat zo'n muntje echt waarde gaat krijgen via bijvoorbeeld Etherscan.io is klein, daarvoor moet je eerst bijv. een exchange listing hebben. Maar, we verstrekken ze nu tegen een ETH investering en die ETH zetten we om in Euro's. De muntjes zijn daarna dus eigenlijk niets meer waard, punt. We zijn daar open over en wat je uitlegt is allemaal waar, maar, dan kan je beter niets meer ondernemen.

Binnen ons team zoeken we naast iemand die de website opzet, teksten schrijft, etc. ook nog iemand die als realist en psychiater wil fungeren, wil jij misschien deze functie vervullen? Niet lullig bedoeld, maar doe niet zo moeilijk, onze intenties zijn goed en natuurlijk kun je hier je gelijk komen halen, maar wij zitten er allemaal voor iets anders in, bah.
Ehm... die vragen ga je sowieso aan iedereen moeten beantwoorden. Je werft immers voor een goed doel dus complete openheid en antwoord op al die vragen is verplicht. Je moet volgens mij ook een ANBI registratie of CBF keurcertificaat hebben wil je dit legaal kunnen doen (afhankelijk van de situatie). Er zit een groot verschil tussen een donatie doen vanuit een bedrijf (tweakers) aan een goed doel en specifiek fondsen werven voor een goed doel vanuit een bedrijf.

En je kan niet dit soort dingen opzetten en niet verwachten dat er kritisch naar gekeken wordt.

En niets meer ondernemen, dat zeg ik toch niet. Maar als je iets onderneemt zoek dan wel alles uit en denk na over wat je wil bereiken en ga niet beginnen over dat ik moeilijk doe aangezien jullie zelf een moeilijk systeem hebben bedacht voor een simpel doel.

Probeer pragmatisch te kijken:

1. Het doel is geld doneren aan een goed doel
2. Hier is een nieuwe methode voor bedacht
a. Wat bied deze methode als voordeel boven de oude methode
b. En het belangrijkst, is het goed doel zelf geholpen met deze nieuwe methode

Als ik dan alle voor- en nadelen op een rij zet bied het geen enkel voordeel op de oude methode maar brengt het wel meer risico voor de waarde van de donaties. Waarom is dat iets waar je naar toe wil?
Taro schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:03:
Zou mooi zijn als we alle redenen om hier niet mee verder te gaan achter ons kunnen laten.
Is dat niet een beetje struisvogelpolitiek? Ik vind dat in ieder geval geen slimme instelling.

RoamingZombie wijzigde deze reactie 12-12-2018 19:28 (6%)

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Er zitten te veel altcoins charlatans op tweakers dat ik heel sceptisch ben ook maar een cent te doneren, ongeacht doelstelling van een coin.

Er was zelfs iemand die probeerde wijs te maken dat er pizza's in Afrka mee gekocht werden.

• Taro
@3x3 Dat moet Kain_niaK zijn geweest, kijk even in zijn onderschrift, dat zegt genoeg :D

• raceneus968
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Proest !!!

• raceneus968
  • Niet online
RoamingZombie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:25:
[...]

Ehm... die vragen ga je sowieso aan iedereen moeten beantwoorden. Je werft immers voor een goed doel dus complete openheid en antwoord op al die vragen is verplicht. Je moet volgens mij ook een ANBI registratie of CBF keurcertificaat hebben wil je dit legaal kunnen doen (afhankelijk van de situatie). Er zit een groot verschil tussen een donatie doen vanuit een bedrijf (tweakers) aan een goed doel en specifiek fondsen werven voor een goed doel vanuit een bedrijf.

En je kan niet dit soort dingen opzetten en niet verwachten dat er kritisch naar gekeken wordt.

En niets meer ondernemen, dat zeg ik toch niet. Maar als je iets onderneemt zoek dan wel alles uit en denk na over wat je wil bereiken en ga niet beginnen over dat ik moeilijk doe aangezien jullie zelf een moeilijk systeem hebben bedacht voor een simpel doel.

Als ik dan alle voor- en nadelen op een rij zet bied het geen enkel voordeel op de oude methode maar brengt het wel meer risico voor de waarde van de donaties. Waarom is dat iets waar je naar toe wil?

[...]

Is dat niet een beetje struisvogelpolitiek? Ik vind dat in ieder geval geen slimme instelling.
Hele toffe bijdrage thx !
p.s. aantal van je punten zijn binnen telegramgroep ook voorbij gekomen.

• Chris.nl
  • Niet online
Voor mijn part wordt de doelstelling om illegaal goede doelen te helpen .

Misschien maar goed dat andere rakkers 't uitdenken en -werken, maar hoe meer FUD ik lees, hoe meer ik denk dat we daar een kracht van kunnen maken. Ik ben zeeer bullish voor de voedselbank!

• 3x3
  • Nu online
Chris.nl schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:36:
hoe meer FUD ik lees, hoe meer ik denk dat we daar een kracht van kunnen maken!
De volgende red flag is geplant. Ik lees hier gevalletje omdenk retoriek die veel oplichters, charlatans en manipulators eigen is.

Hangen jullie de coin wel aan een stichting of andere rechtspersoon met ijzer heldere doelstellingen. Dat maakt het makkelijker om als community de frauderende cfo of andere charlatans strafrechtelijk te laten vervolgen als ze zichzelf verrijken in strijd met de doelstellingen.

• Slux
  • Niet online
RoamingZombie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:40:
Punt is meer, crypto kan snel van waarde wijzigen. Voor een goed doel is het niet handig als ze niet weten exact hoeveel geld ze hebben, elke cent is belangrijk. Zij sluiten marge deals of moeten soms snel betalingen naar het buitenland doen. Het is waardeloos als dan de waarde fluctueert en je beloftes niet kan nakomen.
Kan een goeddoel überhaupt weten hoeveel ze precies binnen krijgen ? Is het niet zo dat ze blij mogen zijn met elke cent die binnen komt ?

Ik hoop niet dat het een goeddoel wordt die kantoor aan de zuidas heeft met rode lopers en directeuren in ivoren torentjes.

Er is nog wel een lange weg te gaan zie ik, maar ik vind het persoonlijk wel een mooi idee als het duidelijk, transparant en exit scams uitgesloten zijn.

• raceneus968
  • Niet online
@3x3
ook dat punt is benoemd.
Fijn dat je de intentie van medetweakers in deze niet vertrouwd :X

• Chris.nl
  • Niet online
Een stichting zonder winstoogmerk mag zijn medewerkers een maandloon van €10.000 geven. Alle keurmerken erop en eraan, officieel en onbetwist. Van al uw schenkingen komt minimaal 10% bij de doelgroep, gegarandeerd *O*

Dat kunnen we beter ;) Mocht er onder de lezers een notaris bevinden met een tweak in z'n hart, dan bla.

Maar @3x3 ik begrijp je wel qua red flags hoor. Feit is alleen dat we hier een 'vriendengroep' zijn die elkaar al jaren spreekt, zelf zit ik vanaf januari in het crypto slowchat topic, vandaar dat we luchtig doen over je kritiek. Het zit goed, het komt goed, en als het niet goed komt dan toch nog. Gewoon genieten van het proces en iets leren onderweg.
RoamingZombie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:25:
[...]

[...]

Aan de andere kant kun je het ook zo bekijken: we proberen met een spontaan ontstaan idee iets op te zetten waar minder bedeelden ook nog iets aan hebben. Natuurlijk is het logisch dat dit kritisch onder de loep wordt gelegd, wellicht hebben we daar iets te licht over nagedacht omdat de hele actie met een knipoog en vol enthousiasme is begonnen.

De cryptowereld is gevuld met mensen waarvan sommigen over enorme hoeveelheden currencies beschikken. Mocht het ons lukken om slechts een klein gedeelte aan te spreken en te laten denken 'ach, laat ik ook een duit in het zakje doen' dan kunnen we met een kleinschalige opzet wellicht behoorlijke resultaten behalen die we anders nooit behaald hadden.

Ja, de fiatwaarde van de donaties is blootgesteld aan risico. Maar het is niet zo dat we fiat inzamelen om daarmee een gokje te wagen binnen cryptocurrencies. We verzamelen een cryptocurrency die een bepaalde fiatwaarde vertegenwoordigd, uitkeren zou ook op een gunstig moment ten opzichte van fiatwaarde waardoor we met een kleinschalige opzet zelfs mogelijk een bedrag ophalen waar een gemiddelde giro555 actie bij in het niets valt. Niet dat dit aannemelijk is, maar het zou kunnen.

Alles is momenteel nog relatief, de goede doelen zijn nog niet eens bepaald.

We kennen de cryptowereld, de onvolwassenheid en de leedverzachtende droge humor betreffende 'investeringen'. Iedereen is rekt gegaan, we gingen rekt met zijn allen. We hopen met Xtreme Rekt de crypto community aan te spreken met een knipoog. Als 1000 mensen voor de lol een tientje Ethereum XREKT zouden aanschaffen zit je al op een bedrag wat een leuk verschil kan maken. Gaat ons dat lukken? Geen idee, maar we gaan het proberen! Op onze manier. Discutabel is of het beter zal zijn dan de oude manier, maar in ieder geval EEN manier.

Wat we moeten realiseren is een goed plan met duidelijke opzet, we hebben dit topic aangemaakt tevens als brainstorm plaats, om de slowchat te ontzien van posts rond dit onderwerp, dus het is in mijn optiek al heel erg positief dat er al naar gekeken wordt. Al dan niet kritish, waarvoor dank.

Ik hoop je ons ooit teruziet op de frontpage in een prachtig artikel over hoe een ludieke actie van een stel cryptoboys het verschil maakte voor enkele goede doelen.

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Slux schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:54:
[...]

Kan een goeddoel überhaupt weten hoeveel ze precies binnen krijgen ? Is het niet zo dat ze blij mogen zijn met elke cent die binnen komt ?

Ik hoop niet dat het een goeddoel wordt die kantoor aan de zuidas heeft met rode lopers en directeuren in ivoren torentjes.

Er is nog wel een lange weg te gaan zie ik, maar ik vind het persoonlijk wel een mooi idee als het duidelijk, transparant en exit scams uitgesloten zijn.
Als het goed is weet een goed doel exact wat op de bankrekening staat. Echter bij crypto moet het eerst nog omgezet worden en kan de waarde fluctueren en dat lijkt mij niet wenselijk als je een betalingsafspraak maakt.

Hier een interessant artikel over waarom het op die manier (nog niet) wenselijk is (mijn punt staat er letterlijk in maar daar had ik het grappig genoeg niet vandaan): https://www.dagelijksesta...elen-opent-mogelijkheden/

Bever! schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:10:
Ik doe mee als de total supply de hoogste is in heel crypto. Listing op een shit exchange en je staat top 50 :D
Dat zou inderdaad grappig zijn, alleen is dit Tweakers, dus de supply is 13.371.337 :D

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Jaapio schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:13:
[...]

Aan de andere kant kun je het ook zo bekijken: we proberen met een spontaan ontstaan idee iets op te zetten waar minder bedeelden ook nog iets aan hebben. Natuurlijk is het logisch dat dit kritisch onder de loep wordt gelegd, wellicht hebben we daar iets te licht over nagedacht omdat de hele actie met een knipoog en vol enthousiasme is begonnen.

De cryptowereld is gevuld met mensen waarvan sommigen over enorme hoeveelheden currencies beschikken. Mocht het ons lukken om slechts een klein gedeelte aan te spreken en te laten denken 'ach, laat ik ook een duit in het zakje doen' dan kunnen we met een kleinschalige opzet wellicht behoorlijke resultaten behalen die we anders nooit behaald hadden.

Ja, de fiatwaarde van de donaties is blootgesteld aan risico. Maar het is niet zo dat we fiat inzamelen om daarmee een gokje te wagen binnen cryptocurrencies. We verzamelen een cryptocurrency die een bepaalde fiatwaarde vertegenwoordigd, uitkeren zou ook op een gunstig moment ten opzichte van fiatwaarde waardoor we met een kleinschalige opzet zelfs mogelijk een bedrag ophalen waar een gemiddelde giro555 actie bij in het niets valt. Niet dat dit aannemelijk is, maar het zou kunnen.

Alles is momenteel nog relatief, de goede doelen zijn nog niet een bepaald.

We kennen de cryptowereld, de onvolwassenheid en de leedverzachtende droge humor betreffende 'investeringen'. Iedereen is rekt gegaan, we gingen rekt met zijn allen. We hopen met Xtreme Rekt de crypto community aan te spreken met een knipoog. Als 1000 mensen voor de lol een tientje Ethereum XREKT zouden aanschaffen zit je al op een bedrag wat een leuk verschil kan maken. Gaat ons dat lukken? Geen idee, maar we gaan het proberen! Op onze manier. Discutabel is of het beter zal zijn als de oude manier, maar in ieder geval EEN manier.

Wat we moeten realiseren is een goed plan met duidelijke opzet, we hebben dit topic aangemaakt tevens als brainstorm plaats, om de slowchat te ontzien van posts rond dit onderwerp, dus het is in mijn optiek al heel erg positief dat er al naar gekeken wordt. Al dan niet kritish, waarvoor dank.

Ik hoop je ons ooit teruziet op de frontpage in een prachtig artikel over hoe een ludieke actie van een stel cryptoboys het verschil maakte voor enkele goede doelen.
Nee, je gokt met gedoneerd geld wat naar mijn mening veel erger is. Nu kan de donateur daarvan op de hoogte zijn, ik vind het geen verstandige omgang met geld geschonken aan een goed doel. Je bent niet iemand die zelf een cryptocoin doneert. Je bent de tussenpersoon, de bewaarder, van de gedoneerde cryptocoins, daar hoort enige verantwoordelijkheid bij.

Ik vraag mij ook af, als tussenpersoon, wat moet je borgen. Stel iemand doneert 10.000 eu aan crypto. Heb jij als wervende instelling de verplichting die waarde te leveren aan het goede doel? Wat als er op dat moment een negatieve koerswijziging is. Wat zijn dan je verplichtingen, wat kan de donateur van je eisen, welke wettelijke of morele consequenties zitter er aan deze waardevermindering voor de tussenpersoon?

Er is ook aangegeven dat de waarde van de munt waarschijnlijk op 0 blijft dus die giro555 overtreffen gaat dan niet gebeuren:
Enfin, ik heb aangegeven waar ik mijn twijfels over heb en voor nu zie ik er echt nog geen nut in maar ik hoop dat jullie goede doelen blij kunnen maken en ik kijk uit naar het uitgewerkte plan.

RoamingZombie wijzigde deze reactie 12-12-2018 20:37 (5%)

RoamingZombie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:31:
[...]

Nee, je gokt met gedoneerd geld wat naar mijn mening veel erger is. Nu kan de donateur daarvan op de hoogte zijn, ik vind het geen verstandige omgang met geld geschonken aan een goed doel. Je bent niet iemand die zelf een cryptocoin doneert. Je bent de tussenpersoon, de bewaarder, van de gedoneerde cryptocoins, daar hoort enige verantwoordelijkheid bij.

Er is ook aangegeven dat de waarde van de munt waarschijnlijk op 0 blijft dus die giro555 overtreffen gaat dan niet gebeuren:

[...]

Enfin, ik heb aangegeven waar ik mijn twijfels over heb en voor nu zie ik er echt nog geen nut in maar ik hoop dat jullie goede doelen blij kunnen maken en ik kijk uit naar het uitgewerkte plan.
Het vasthouden van gedoneerde crypto is een punt dat nog niet vaststaat maar as we speak wordt er flink gebrainstormd over de conceptvorming.

Heel erg bedankt voor je feedback en je kritische realistische kijk op deze zaken! Het is voor ons zeker een eye-opener en wordt gewaardeerd!

• 3x3
  • Nu online
raceneus968 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:58:
@3x3
ook dat punt is benoemd.
Fijn dat je de intentie van medetweakers in deze niet vertrouwd :X
Ik zie nog steeds niet het nut van een extra laag/tussenpartij/ tussenmunt toevoegen tussen donateurs en goede doelen.

Het voegt risico toe, het voegt kosten toe (zoals energie voor het minen van de coins) in plaats van dat 100% van het geld en efforts bij een goed doel beland.

Ik twijfel niet aan de intentie van de meeste mensen. Maar vooral aan de systematiek die gebruikt wordt en de onnodige risico's en complexiteit die gecreeerd word.

• Chris.nl
  • Niet online
3x3 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:49:
[...]

Ik zie nog steeds niet het nut van een extra laag/tussenpartij/ tussenmunt toevoegen tussen donateurs en goede doelen.

Het voegt risico toe, het voegt kosten toe (zoals energie voor het minen van de coins) in plaats van dat 100% van het geld en efforts bij een goed doel beland.

Ik twijfel niet aan de intentie van de meeste mensen. Maar vooral aan de systematiek die gebruikt wordt en de onnodige risico's en complexiteit die gecreeerd word.
Je kan ook mee komen praten op Telegram hé... Jou kritiek en bedenkingen zijn echt top!

Ps. de coins zijn pre-mined, kost niets qua energie. We hebben nu het idee dat je je gekochte coins kan inzetten om op een doel te stemmen, en de gift tastbaar en meetbaar persoonlijk aan de doelgroep zelf te overhandigen ipv de directeur van een stichting. Niets staat nog vast, maar het proces is prachtig. Jou input is inspirerend, had ik je al gevraagd op Telegram te komen?

Chris.nl wijzigde deze reactie 12-12-2018 20:55 (22%)

3x3 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:49:
[...]

Het idee van ETH donaties komt van de transactiekosten. Taro die de coin heeft gemaakt wil je ze opzich ook gewoon gratis weggeven, maar moet dan de transactiekosten gaan betalen. Dus toen kwam het idee om ETH donaties te doen voor die kosten en de rest van het geld te gebruiken voor het goede doel.

• xmarvinx
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09:14
Wat is telegram groep. Ik zit al tijdje met een idee om een echte eerlijke coin te ontwerpen (Kan vanuit een werkend platform gecreerd worden voor gemak). Een coin zoals Bitcoin , niet pow, waarvan iedereen uiteindelijk iets van bezit.

• raceneus968
  • Niet online
Telegram is een app(licatie) om berichten etc. uit te wisselen.
Lijkt een beetje op whatsapp.
Werkt op o.a. pc en telefoon
Is veel in gebruik in de "cryptoscene"

• Chris.nl
  • Niet online
Voor wie het boeit, vanavond rond 20.00u is er weer een vergadering op Telegram.
-edit- wordt verplaatst naar ander moment, te veel hebben andere afspraken vanavond.

Chris.nl wijzigde deze reactie 19-12-2018 19:08 (35%)

• freestyler2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:11

freestyler2

Moderator

Chris.nl schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:37:
Voor wie het boeit, vanavond rond 20.00u is er weer een vergadering op Telegram.
-edit- wordt verplaatst naar ander moment, te veel hebben andere afspraken vanavond.
Lol @ Chris, zie tijdsstempel van zijn bericht.

freestyler2 wijzigde deze reactie 16-01-2019 08:57 (12%)

Xrekt Telegram Etherscan

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-04 07:50
Ik werk inmiddels 6j fulltime in de blockchain wereld en ben in die functie zo ongeveer de hele wereld rond geweest en heb met mensen van allerlei allure en de meeste diverse motieven gesproken die je kan bedenken. Niet zelden met een persoonlijk gewin als motief. Als ik dit lees ben ik dus automatisch wat sceptisch over de ware intenties, maar zie ook een gezonde dosis optimisme om wat goeds te doen :).

Ervanuit gaande dat het laatste hier het geval is wil ik toch even mijn input geven. @RoamingZombie maakt best een zinvolle opmerking. Een dergelijk project is niet alleen een smart contract en goede intenties. Je zal een goed verhaal moeten hebben. Vergis je dus niet in de hoeveelheid randzaken die je kant op komen. En natuurlijk de bakken stront die over je heen gegooid kunnen gaan worden door passanten die verder niet de moeite nemen om zich te verdiepen in je idee/project. Been there done that ;).

Anyways, ik denk dat er best potentie zit in een dergelijk idee. Een van de problemen bij goede doelen is transparantie. Donateurs willen graag zien waar hun geld heen gaat en goede doelen met de juiste intenties willen laten zien waar ze het aan besteden. En dat is een van de zaken waar een blockchain kan helpen. Er is waarschijnlijk best een leuk project te definieren in samenwerking met een goed doel en een financiele dienstverlener.

Overigens is het een goed begin om de broncode van je erc20 contract te publiceren zodat mensen kunnen controleren dat het contract legitiem is en de ethers niet ineens foetsie zijn. Stukje transparantie begint bij jezelf.

• Chris.nl
  • Niet online
xos schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:00:
Ik werk inmiddels 6j fulltime in de blockchain wereld en ben in die functie zo ongeveer de hele wereld rond geweest en heb met mensen van allerlei allure en de meeste diverse motieven gesproken die je kan bedenken. Niet zelden met een persoonlijk gewin als motief. Als ik dit lees ben ik dus automatisch wat sceptisch over de ware intenties, maar zie ook een gezonde dosis optimisme om wat goeds te doen :).

Ervanuit gaande dat het laatste hier het geval is wil ik toch even mijn input geven. @RoamingZombie maakt best een zinvolle opmerking. Een dergelijk project is niet alleen een smart contract en goede intenties. Je zal een goed verhaal moeten hebben. Vergis je dus niet in de hoeveelheid randzaken die je kant op komen. En natuurlijk de bakken stront die over je heen gegooid kunnen gaan worden door passanten die verder niet de moeite nemen om zich te verdiepen in je idee/project. Been there done that ;).

Anyways, ik denk dat er best potentie zit in een dergelijk idee. Een van de problemen bij goede doelen is transparantie. Donateurs willen graag zien waar hun geld heen gaat en goede doelen met de juiste intenties willen laten zien waar ze het aan besteden. En dat is een van de zaken waar een blockchain kan helpen. Er is waarschijnlijk best een leuk project te definieren in samenwerking met een goed doel en een financiele dienstverlener.

Overigens is het een goed begin om de broncode van je erc20 contract te publiceren zodat mensen kunnen controleren dat het contract legitiem is en de ethers niet ineens foetsie zijn. Stukje transparantie begint bij jezelf.
Thnx voor je input..

Zoals de plannen nu zijn krijgt xRekt een soort van ICO waarvan de opbrengst naar het goede doel gaat. Geen fiat donatie, maar we willen het middels bijvoorbeeld een bejaardenuitje of sokken voor daklozen fysiek bij de doelgroep brengen, zonder tussenkomst van derden.

Daarna wordt xRekt vrij verhandelbaar op exchange(s) en komt de optie om xRekt te doneren wat weer naar een goed doel gaat.

Alles zit nog in de pen en moet nog in een whitepaper / op de site geplempt worden. Maar 't overleg en de ideeën lopen gestaag voorwaarts! (y) Alles inzichtelijk maken zodat mensen zelf kunnen checken of alles klopt is idd een pré.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-04 20:04
Ben je nu al REKT met XREKT, meldt je dan in het XREKT gedupeerden topic.

Of is het nog niet dood? :+

• deppenboks
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Edit: lees net jullie bericht hierboven, nevermind

Even een idee opperen......

Armoede en het verschil tussen arm en rijk is wereldprobleem nummer 1. Er is al meermalen door onderzoek aangetoond dat de beste resultaten van het bestrijden van armoede behaald worden door mensen direct geld in handen te geven.

Hebben jullie er wel eens aan gedacht om gewoon een heel simpele usecase te bedenken, en niet aan goede doelen te schenken maar meteen aan de ontvanger?

Maak gewoon een hele simpele strategie waarin alle "donaties" op een bankrekening gezet worden waarvan de waarde zichtbaar is voor donateurs, en ga bij bedrag X met dit geld direct naar de ontvanger en stort het op zijn/haar rekening(en).

Dus ipv een extra tussenstop juist een "cut out the middleman" actie?

deppenboks wijzigde deze reactie 17-03-2019 11:43 (3%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True