Na 6 jaar een iMac gebruikt te hebben, ga ik nu weer over op een Windows PC. Dit doe ik voornamelijk omdat ik ben overgestapt van op mijn Xbox gamen naar op mijn PC gamen. Ik ben van plan om de PC meerdere jaren te gebruiken. Ik wil dus graag een PC en monitor die future proof zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben voornamelijk van plan om op 1440p/144hz te gamen. Ik speel op het moment voornamelijk Rocket League, PUBG, Fortnite. Ik weet dat het door mij samengestelde systeem voor deze spellen redelijk overkill is, maar als ik een nieuwe PC heb, zal ik zeker ook nieuwe en meer veeleisende games spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor zal ik graag onder de €2000 blijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien de verwachting is dat AMD nog voor een aantal jaren CPU's met een AM4 socket zal uitbrengen, gaat mijn voorkeur i.v.m. mogelijke toekomstige upgrades wel uit naar een AMD Ryzen processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een PC die niet te veel geluid maakt, zou wel mijn voorkeur hebben.
Ga je overklokken?
In eerste instantie ben ik niet direct van plan om te overklokken, maar als het de FPS prestaties zodanig kan opkrikken, zal ik het zeker overwegen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaand systeem vooral samengesteld door het forum door te struinen. Graag zou ik willen weten of dit systeem geschikt zou zijn voor mijn wensen. Is een AMD Ryzen 2600X goed genoeg om op 1440p/144fps te gamen? Hoeveel zou een 2700X extra opleveren? Welke monitor zouden jullie aanraden? Is G-Sync de meerprijs waard? Is een Samsung Evo SSD de meerprijs waard? Zijn de onderdelen goed op elkaar afgestemd? Zouden er eventuele verbeteringen kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben voornamelijk van plan om op 1440p/144hz te gamen. Ik speel op het moment voornamelijk Rocket League, PUBG, Fortnite. Ik weet dat het door mij samengestelde systeem voor deze spellen redelijk overkill is, maar als ik een nieuwe PC heb, zal ik zeker ook nieuwe en meer veeleisende games spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor zal ik graag onder de €2000 blijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien de verwachting is dat AMD nog voor een aantal jaren CPU's met een AM4 socket zal uitbrengen, gaat mijn voorkeur i.v.m. mogelijke toekomstige upgrades wel uit naar een AMD Ryzen processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een PC die niet te veel geluid maakt, zou wel mijn voorkeur hebben.
Ga je overklokken?
In eerste instantie ben ik niet direct van plan om te overklokken, maar als het de FPS prestaties zodanig kan opkrikken, zal ik het zeker overwegen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaand systeem vooral samengesteld door het forum door te struinen. Graag zou ik willen weten of dit systeem geschikt zou zijn voor mijn wensen. Is een AMD Ryzen 2600X goed genoeg om op 1440p/144fps te gamen? Hoeveel zou een 2700X extra opleveren? Welke monitor zouden jullie aanraden? Is G-Sync de meerprijs waard? Is een Samsung Evo SSD de meerprijs waard? Zijn de onderdelen goed op elkaar afgestemd? Zouden er eventuele verbeteringen kunnen zijn?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 214,- | € 214,- |
| 1 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce | € 534,05 | € 534,05 |
| 1 | NZXT H500 Zwart | € 73,96 | € 73,96 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 72,99 | € 72,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 137,90 | € 137,90 |
| 1 | Corsair RM650x Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Crucial MX500 m.2 1TB | € 141,51 | € 141,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.404,31 | |
Alvast bedankt!