Blue screen 1x per dag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:24
Hallo,

Sinds mei heb ik een vrijwel nieuwe computer behalve wat oudere RAM. eigenlijk heb ik al sinds het begin wat problemen met mijn moederbord, mijn desktop start alleen vanuit uit op wanneer ik eerst de power supply uit en aanzet. Wanneer ik dit niet doe dan blijven de boot lampjes op m'n mobo circuleren en start hij niet op.. Anyway, niet mijn echte probleem maar heeft er mogelijk mee te maken (?)

Sinds vorige week zaterdag heb ik bijna elke dag wel dat ik tijdens het gamen (warframe) of YouTube of beide (2 monitoren) een blue screen krijgt en m'n pc opnieuw opstart met elke keer een andere error.. (corrupt file bijvoorbeeld, de andere ben ik vergeten) en daarna doet hij het weer.. Dit gebeurt vaak elke dag maximaal 1 x en de temps en usage zijn normaal naar mijn weten (idle cpu 35c, load 50~, gpu idle 45,load 60~70)

Nu denk ik zelf dat m'n RAM langzaam aan het overlijden is aangezien dit het oudste component is en de vorige error zei iets over een hardware fout in cpu, memory of hdd/ssd.

Specs
I5 8600k
GTX 1070TI MSI
16gb 2133mhz Corsair vengeance
Corsair rmx550
Asus rog ultra gaming z370

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Begin maar eens met memtest86 te draaien, grote kans dat het inderdaad je geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Na twee uur en driekwartier memtest 86 te runnen is de uitslag.. Geen errors.. 48/48 tests passed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
Twee uur is niet echt lang. Doe het minimaal een halve dag tot een dag voor een goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
Arunia schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:16:
Twee uur is niet echt lang. Doe het minimaal een halve dag tot een dag voor een goed beeld.
Ik heb de memtest86 gedaan maar zag daar niet echt een andere optie voor een langere tijdsperiode? Nog niet eerder met memtest hoeven te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hoeft helemaal geen opties in te stellen. Gewoon s' avonds voor het slapen gaan aanzetten en 's ochtends naar het resultaat kijken.

Even ter controle: exact welke "memtest86" gebruik je? Waar wij het over hebben is Memtest86+, dat als extratje inbegrepen is op vrijwel iedere Linux bootable image. Dus mocht je iets anders gebruiken, download de laatste Ubuntu versie, zet dat op een USB-stick, boot vanaf die stick en dan in de bootmenu kiezen voor memtest.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
https://www.memtest86.com/

Hier kan je hem ook downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:32
Dat is hem dus niet. Memtest86+ kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 16:27
En wat zeggen de minidumps en de evenlogs?

Minidumps kan je bijvoorbeeld uitlezen met BlueScreenView van Nirsoft (https://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html) Daar zie je snel genoeg het proces/bestand dat de crash veroorzaakt.

Evenlogs kan je in Windows zelf uitlezen door in Windows te zoeken naar Logboeken of Event Viewer.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
hcQd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:26:
Gebruikte inderdaad de normale memtest niet +, vanavond maar even die andere downloaden en dan zla ik hem vanacht laten runnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

hcQd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:26:
Dat is een verouderde versie (5.01) die niet meer onderhouden wordt, geen ondersteuning voor bijv. DDR4.
@Ernemmer gaf de correcte versie (8.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ehm, met corrupt file, kijk eerst eens even naar je write/read/inaccessible blocks errors van je schijf, zelfde symptonen nl als toen mijn schijf aan het overlijden was. (je bootschijf, anders zou windows er (waarschijnlijk) niet op BSOD'en)

[ Voor 22% gewijzigd door zion op 12-12-2018 14:35 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:17
Ik had dezelfde soort problemen. Memtest gaf ook geen problemen aan. Als ik echter één van de twee RAM latjes verwijderde, waren de problemen weg. Als ik vervolgens het andere RAM latje plaatste, weer dezelfde problemen.
Lag dus wel degelijk aan één van de RAM latjes bij mij...
Pagina: 1