SMR en PMR, waar aan te herkennen in de pricewatch?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Zoals de titel al omschrijft: Hoe herken ik of een schrijf een PMR of SMR schijf is? Kan ik dat aan de schrijfsnelheid herkennen? SMR heeft lagere schrijfsnelheid maar dat is volgens mij meer bij random writes, in de pricewatch staat alleen sequentieel vermeld. Ik kan er ook niet uitkomen als ik alle eigenschappen uitklap en kan er ook niet op filteren.
Ik probeer er nu achter te komen door op de site van de fabrikant te kijken maar ik wil graag sneller kunnen vergelijken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rexodus
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-10-2022
En tot op de dag van vandaag niets aan gedaan. Vorig bericht is 2 jaar oud. Terwijl het toch zo belangrijk is want als je een SMR schijf in je PC duwt, en je verwacht normale werking, heb je een groot probleem.

De afwezigheid van een vermelding hiervan maakt het zoeken naar harde schijven zo goed als nutteloos. Ik had verdomme bijna een WD purple besteld tot ik aan Linus Techtips dacht van een paar maanden geleden! Heb dat nog kunnen annuleren gelukkig! Ik moet in ieder geval weer van voor af aan beginnen met mijn zoektocht en iedereen zwijgt er over. Dus moet je webwinkels bellen en krijg je grote vraagtekens aan de lijn want niemand weet waar je het over hebt. Een schandaal is het!

Een bijna groter schandaal is dat je er zelfs hier na al die tijd niet op gewezen wordt. Ik dacht altijd dat Tweakers een rots in de branding was op dat gebied. Je kunt het eigenlijk niet maken om daar niet op te kunnen filteren. Of in ieder geval, ik kan die switch niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Misschien dat @Mooijekind iets kan betekenen voor dit verzoek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 01:56
Rexodus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:54:
En tot op de dag van vandaag niets aan gedaan. Vorig bericht is 2 jaar oud. Terwijl het toch zo belangrijk is want als je een SMR schijf in je PC duwt, en je verwacht normale werking, heb je een groot probleem.

De afwezigheid van een vermelding hiervan maakt het zoeken naar harde schijven zo goed als nutteloos. Ik had verdomme bijna een WD purple besteld tot ik aan Linus Techtips dacht van een paar maanden geleden! Heb dat nog kunnen annuleren gelukkig! Ik moet in ieder geval weer van voor af aan beginnen met mijn zoektocht en iedereen zwijgt er over. Dus moet je webwinkels bellen en krijg je grote vraagtekens aan de lijn want niemand weet waar je het over hebt. Een schandaal is het!

Een bijna groter schandaal is dat je er zelfs hier na al die tijd niet op gewezen wordt. Ik dacht altijd dat Tweakers een rots in de branding was op dat gebied. Je kunt het eigenlijk niet maken om daar niet op te kunnen filteren. Of in ieder geval, ik kan die switch niet vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQpZJ4j3lt-_6TNIqf9_zWIjslo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8PpA31rmYYQxJg0VfOFKpelZ.png?f=user_large

Denk dat je iets beter moet zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit staat inderdaad gewoon onder 'Technisch specificaties' > 'Eigenschappen hdd'.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
@Rexodus iig bedankt voor je gepassioneerde kick. Ik was dit topic alweer vergeten.
Pagina: 1