Sierraad retourneren naar Canada

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Mijn vraag:

Ik heb 2 weken geleden een flinke uitgave gedaan in Canada bij een juwelier als cadeau voor iemand. Nu bevalt het cadeau niet en de juwelier die wilt hem met alle liefde refunden, maar alleen op locatie en in bezit van de creditcard waarmee het is betaald. Nu heb ik de komende tijd geen plannen om Canada weer te bezoeken, dus zit ik met een leuke uitdaging :P

Een vriend van me die er woont is bereid om het terug te brengen, als ik hem de item via post of luchtvracht opstuur. Iemand enig idee hoe ik dit het beste en veilig kan aanpakken ?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Bij PostNL is er de mogelijk om het met een verzekerservice op te sturen. Dit duurt 5 tot 10 werkdagen en is tot 5500 euro verzekerd. Omdat er vaker pakketjes van me ‘zoek’ raken bij deze toko heeft het niet echt mijn eerste voorkeur.

Een 2e optie is het om als luchtvracht mee te geven, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Jullie hulp en advies wordt zeer gewaardeerd!

Beste antwoord (via Silversin op 12-12-2018 08:40)

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
Op basis van mijn ervaring met transatlantische verjaardagscadeaus, paar aandachtspunten om aan te denken:

X Controleer eventuele Canadese invoerheffing... Kan anders bij hoge waarde voor nare verrassing zorgen.
X Controleer verzekeringsvoorwaarden van transporteur. Standaard post is bijvoorbeeld aansprakelijk voor x euro per kilogram ipv echte waarde en ze willen geld en juwelen nog wel eens uitsluiten.
X Ik zou inderdaad naar de expres diensten kijken: FedEx, Ups, DHL express of TNT. Die handelen alle formaliteiten zelf af en weten dus vaak ook beter te informeren... PostNL stuurt pakje gewoon in grote pellet naar Canada en laat het locale postdienst uitzoeken hoe het bij bestemming komt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ups Dhl. Als optie 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43

paQ

ik zou ook een end to end koerier zoeken en het zeker niet met de post versturen. (dus ook niet PostNL)
UPS of FedEx zouden mijn voorkeur hebben voor zoiets.

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 11-12-2018 19:04 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:15
En waar laat je dan het deel van de creditcard? Stuur je die mee? Is er geen risico dat de houder zich moet legitimeren? En dat kan alleen jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij laatste pakketje uit de usa met UPS was een euro of 80 aan kosten.
Mijn laatste pakket naar de usa met UPS was 64 euro....

Maar ik weet niet waar je het sieraad gekocht hebt

Maar als het zo duur is
En je credit card moet aanwezig zijn
En jezelf zou officieel ook aanwezig moeten zijn.

Dan zou ik een heen en weertje doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
paQ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:04:
ik zou ook een end to end koerier zoeken en het zeker niet met de post versturen. (dus ook niet PostNL)
UPS of FedEx zouden mijn voorkeur hebben voor zoiets.
FedEX vandaag gebeld en kon helaas niet meer dan 1000 euro verzekering. Item is meer waard.

Ups kan ik morgen even bellen. Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen om diefstal of dergelijke, dan prijs.

Edit: ik hoef zelf niet aanwezig te zijn, cc wel benodigd.

[ Voor 6% gewijzigd door Silversin op 11-12-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je denk dat de lokale branch van PostNL het in Canada bezorgd als je het via PostNL stuurt? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
Op basis van mijn ervaring met transatlantische verjaardagscadeaus, paar aandachtspunten om aan te denken:

X Controleer eventuele Canadese invoerheffing... Kan anders bij hoge waarde voor nare verrassing zorgen.
X Controleer verzekeringsvoorwaarden van transporteur. Standaard post is bijvoorbeeld aansprakelijk voor x euro per kilogram ipv echte waarde en ze willen geld en juwelen nog wel eens uitsluiten.
X Ik zou inderdaad naar de expres diensten kijken: FedEx, Ups, DHL express of TNT. Die handelen alle formaliteiten zelf af en weten dus vaak ook beter te informeren... PostNL stuurt pakje gewoon in grote pellet naar Canada en laat het locale postdienst uitzoeken hoe het bij bestemming komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ruerd Jan schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:07:
En waar laat je dan het deel van de creditcard? Stuur je die mee? Is er geen risico dat de houder zich moet legitimeren? En dat kan alleen jij.
Dat en je moet vaak de retourslip ondertekenen zodat de winkelier ingedekt is in het geval van cc fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Lijkt er op dat een heen en weertje enige oplossing is.

DHL accepteert geen edelstenen in hun netwerk. Fedex en UPS kunnen helaas niet genoeg dekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Silversin schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:48:

DHL accepteert geen edelstenen in hun netwerk. Fedex en UPS kunnen helaas niet genoeg dekken.
Al gekeken of je het sieraad hier kan verkopen? Een weekendje heen en weer kost je toch al gauw 400 euro gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 13:46
Dit zou iets voor je zijn .. https://www.mikropakket.nl/

Alleen werken ze alleen voor bedrijven .. (KvK uittreksel nodig ..). Als je iemand kent met een eigen bedrijf die wil mee werken...

Ik zou ook goed (laten) kijken naar mogelijke invoer heffingen. Vooral omdat het product canada niet meer verlaat.en je het daadwerkelijk invoert.

En als je zelf vliegt, moet je het dan ook aangeven ? (geen idee hoe het zit met juwelen, boven volgens mij CAN 10.000 met je het melden ,,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silversin schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:48:

Dat zei ik al. Doe een heen en weer.

Maar de vraag is waar gekocht... Op het vliegveld dan is het makkelijk.
In de Canadese rimboe dan kost het meer tijd en geld..

Volgens mij vlieg je naar de westkust voor 330 euro... En als je het goed plant vlieg je heen en slaap je. Brengen die zilveren armbanden terug en weer terug vliegen en slapen... Je zal wel gesloopt zijn,. Maar ja het kost dan minder geld aan overnachtingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:46:
[...]

Dat zei ik al. Doe een heen en weer.

Maar de vraag is waar gekocht... Op het vliegveld dan is het makkelijk.
In de Canadese rimboe dan kost het meer tijd en geld..

Volgens mij vlieg je naar de westkust voor 330 euro... En als je het goed plant vlieg je heen en slaap je. Brengen die zilveren armbanden terug en weer terug vliegen en slapen... Je zal wel gesloopt zijn,. Maar ja het kost dan minder geld aan overnachtingen
Gekocht in Halifax. Met een beetje geluk te retourneren in Toronto.

Even kijken of ik in de komende maand(en) er gelijk een vakantie er achteraan kan plakken.

Edit: topic mag van mij op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
De meeste creditcards hebben aankoopgarantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:07

CeesKees

I rest my Kees

Ik snap niet waarom de persoon die de sieraden zou ontvangen dit niet zelf oplost.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1