Ik vroeg me af of iemand anders hier al tegenaan is gelopen en het heeft weten op te lossen. Ik heb binnen mijn eigen testomgeving Imagick 7.0.7.-34 draaien en op mijn live server draait 6.9.4-10.
Ik genereer een afbeelding uit bestaande afbeeldingen en nu blijkt dat hier een verschil tussen de test en live omgeving is en er zwarte lijnen door mijn afbeelding komen te staan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Host gevraagd of er een imagick update kan worden gedraait (nee - had het ook niet verwacht op een shared host)
- SVGs vervangen door png - zelfde eindresultaat.
- ImagickPixel('rgba(255, 0, 0, 1.0)') i.p.v. ImagickPixel('transparent')
Ik genereer een afbeelding uit bestaande afbeeldingen en nu blijkt dat hier een verschil tussen de test en live omgeving is en er zwarte lijnen door mijn afbeelding komen te staan.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| public static function drawGenderSymbol(\Imagick $img, $gender, $caught = true) { $genderIcon = new \Imagick(); $genderIcon->setBackgroundColor(new \ImagickPixel('rgba(255, 0, 0, 1.0)')); $shadowColor = new \ImagickPixel("#a9a5e5"); $x = 0; $y = $caught ? 10 : 15; $genderSize = $caught ? 35 : 25; if($gender == 1) { $genderIcon->readImage('images/male.png'); $x = $caught ? $img->getImageWidth() - $genderSize - 10 : $img->getImageWidth() - $genderSize - 15; } else { $genderIcon->readImage('images/female.png'); $x = $caught ? 15 : 10; } $genderIcon->resizeimage($genderSize, $genderSize, \Imagick::FILTER_LANCZOS2, 0); if(!$caught) { $img->setImageVirtualPixelMethod(\Imagick::VIRTUALPIXELMETHOD_TRANSPARENT); $genderIcon->colorizeimage($shadowColor, 2.0, true); } $img->compositeImage($genderIcon, \Imagick::COMPOSITE_DEFAULT, $x, $y); } |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Host gevraagd of er een imagick update kan worden gedraait (nee - had het ook niet verwacht op een shared host)
- SVGs vervangen door png - zelfde eindresultaat.
- ImagickPixel('rgba(255, 0, 0, 1.0)') i.p.v. ImagickPixel('transparent')
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD