Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is voor een vriend van mij. Hij heeft al 8-9 jaar dezelfde PC, en die is erg traag nu. Hij heeft mij benaderd en gevraagd of ik een PC voor hem kom bouwen, en ik zei uiteraard ja. Hij is een leraar, en gaat hem dus veel gebruiken voor internet en dingen als Word en Excel. Nou heeft hij ook een zoon, die wilt gamen met de PC. Hij speelt Fortnite en Rainbow Six Siege (waar hij nu minder dan 20FPS op haalt op 720p). Dus kort samengevat: PC voor tekstverwerken en internetten, maar er wordt ook licht mee gegamed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 750 en 1000 euro inclusief een monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een GPU waarmee je kan gamen op 75Hz, ik zat te denken aan iets als een RX 570. Ook een SSD van 500GB en een grote HDD zijn nodig. Voor de monitor zat ik te denken aan 75Hz met oké kleuren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ietwat kleinere PC zou fijn zijn, al is dit niet nodig. Wat wel nodig is zijn dust filters, aangezien ze de PC ergens 'uit het zicht' gaan zetten.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb dit samengesteld:
En ik vond het er wel goed uitzien. Alleen de SSD is volgens mij niet heel goed, en ik weet niet hoe het met dust filters bij de PSU zit, ik weet dat er voorin wel eentje zit.
Bedankt!
Deze PC is voor een vriend van mij. Hij heeft al 8-9 jaar dezelfde PC, en die is erg traag nu. Hij heeft mij benaderd en gevraagd of ik een PC voor hem kom bouwen, en ik zei uiteraard ja. Hij is een leraar, en gaat hem dus veel gebruiken voor internet en dingen als Word en Excel. Nou heeft hij ook een zoon, die wilt gamen met de PC. Hij speelt Fortnite en Rainbow Six Siege (waar hij nu minder dan 20FPS op haalt op 720p). Dus kort samengevat: PC voor tekstverwerken en internetten, maar er wordt ook licht mee gegamed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 750 en 1000 euro inclusief een monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een GPU waarmee je kan gamen op 75Hz, ik zat te denken aan iets als een RX 570. Ook een SSD van 500GB en een grote HDD zijn nodig. Voor de monitor zat ik te denken aan 75Hz met oké kleuren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ietwat kleinere PC zou fijn zijn, al is dit niet nodig. Wat wel nodig is zijn dust filters, aangezien ze de PC ergens 'uit het zicht' gaan zetten.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb dit samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 163,- | € 163,- |
| 1 | ASRock B450M Pro4 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC | € 169,99 | € 169,99 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Sharkoon S1000 | € 36,55 | € 36,55 |
| 1 | Acer KG221Q Zwart | € 106,- | € 106,- |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 117,30 | € 117,30 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 CM 500W | € 67,29 | € 67,29 |
| 1 | Sandisk SSD Plus (TLC) 480GB | € 59,- | € 59,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 852,08 | |
En ik vond het er wel goed uitzien. Alleen de SSD is volgens mij niet heel goed, en ik weet niet hoe het met dust filters bij de PSU zit, ik weet dat er voorin wel eentje zit.
Bedankt!
:)