Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Overstappen op PC gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.
Ik ben nog niet zo goed thuis in het gebruiken van een forum.
Op advies van sommige van jullie heb ik mijn topic even gecorrigeerd.

Ik wil graag overstappen op pc gamen. Wil gewoon nieuwe zware spellen kunnen spelen maar ook video kunnen bewerken.

Ik dacht aan een budget van €1000 tot €1500. Is dit een reeel bedrag om een pc te bouwen waarop ik kan gamen en video kan bewerken?

Ik heb al een pc staan maar die is verouderd. Ik wil dus heel de pc zelf opbouwen uit nieuwe componenten.

Het lijkt me opzich wel handig 2 video kaarten te gebruiken, maar heb 0,0 ervaring met het gebruik van meerdere videokaarten. Dus weet nog niet hoe die te installeren etc. Gelukkig hebben we youtube :9

Ik hoor veel goeds over Gigabyte. Veel mensen gebruiken MSI maar hoor vaak dat de service van MSI ruk is.

En ja ik ben er zo een die een kast vol verlichting wel tof vind }:O Twijfel er dan ook over om mij er aan te wagen vloeistof koeling in te bouwen. Ook hiermee totaal geen ervaring, maar lang leven youtube tutorials.

Ik hoef geen super super pc van 5000 eurie, maar wil toch wel voor genoeg prestatie kracht gaan voor de nieuwste games en video bewerking. Ik werk vaak met Adobe Premiere en Adobe After effects

Ik wil graag onder andere de nieuwste Need for speed kunnen spelen. De processor van mijn huidige pc is te veroudert. Heb het spel gelukkig nog in verpakking liggen maar ben al te laat om deze te ruilen voor een andere pc game.

Qua scherm gebruik ik altijd een tv >:) lekker groot beeld voor niet al te duur.

Excuses als ik niet zo duidelijk over kom, nogmaals ben nieuw met forums :F

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2018 13:17 ]

Alle reacties

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
Advies:
vul de template met vragen die je verwijderd hebt in en kom met een eigen lijstje.

Reden:
Anders word je topic gesloten.

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:58
Welke games?
Welke monitor/Resolutie?
Budget?
Enz.
Enz.

Stel zelf een AMD en Intel PC samen waarvan jij denkt dat het goed is...

Merci!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:47
Een blik in het voedingenassortiment vertelt je hoe het met de kennis bij de betreffende webshop is gesteld. Bij pcgamingshop is dat om te huilen. Bij weg blijven dus.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vermoed eerder een verkapte spampost ...
Geen info, maar wel dé website ?

De meeste ik wil een pc vragen beginnen met een lijstje hardware en een pricewatchlink

Knap dat je na je onderzoek dan alsnog op tweakers uitkomt

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Dat soort websites zijn in de regel erg duur voor het gebodene. En zeker als tweaker zou ik daar geen PC halen. Goed uitgangspunt voor onderdelen zijn de BBG's reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ik zit er aan te denken om mn componenten bij www.pcgamingshop.nl te gaan bestellen.
Waarom daar? Ik zit daar wat rond te kijken maar ik zou daar nog geen eurocent naar overmaken :X

• IamBartjuuh
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10 22:51
Martin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:19:
[...]

Waarom daar? Ik zit daar wat rond te kijken maar ik zou daar nog geen eurocent naar overmaken :X
Ik ook niet :+

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 14:03
Enkel goed voor opslag :+)

• IamBartjuuh
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10 22:51
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:56:
Hoioi

Ik heb lange tijd op playstation 4 gespeeld. Maar ben er achter gekomen dat ik shooters (die ik momenteel het meest speel) toch fijner vind gamen op een pc. Omdat ik dan zelf de cursor snelheid kan bepalen.

Ik wil mijn pc graag zelf gaan bouwen. Laatste keer dat ik dit heb gedaan is al meer dan 10 jaar geleden. Nu is mijn vraag welke componenten geschikt zijn om zware games te spelen? Bijvoorbeeld welke processors zijn het handigste? AMD of Intel? Ik hoor in mijn omgeving allemaal tegenstrijdige verhalen over welke het beste zouden zijn.
Naast het gamen ben ik ook veel bezig met video bewerking. Er is mij verteld dat daar ook nog verschil in zit welke processor type het beste zou zijn.
Wat zouden jullie aanraden?

Ik heb veel pc webwinkels bezocht in een poging er wat wijzer over te worden.
Ik zit er aan te denken om mn componenten bij www.pcgamingshop.nl te gaan bestellen.
Ben benieuwd naar jullie mening, en naar het advies, AMD of Intel?

Alvast bedankt! _/-\o_

Mvg Nick
Voor nu zou ik idd zoals de bovenstaande reacties zeggen even naar de aanbevolen vragen kijken want je geeft iedereen die wil helpen zo veel te weinig informatie :)

• trixie24
Ze verkopen alleen Gigabyte Mobos en Gpu... Lekker ruime keuze... :S

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
trixie24 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:24:
Ze verkopen alleen Gigabyte Mobos en Gpu... Lekker ruime keuze... :S
Maar Gigabyte is toch lekker snel :+

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:30
Als TS echt webwinkels vergeleken heeft dan had ie volgens mij meteen kunnen zien dat dat een webshop met veel humor is..

Ik moest wel hard lachen om de prijzen.....

Eerst maar ff wachten op reactie van TS.

• trixie24
Baloes schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:41:
Als TS echt webwinkels vergeleken heeft dan had ie volgens mij meteen kunnen zien dat dat een webshop met veel humor is..

Ik moest wel hard lachen om de prijzen.....

Eerst maar ff wachten op reactie van TS.
Er staat gaming in de URL... Dan gaan er helaas mensen automatisch vanuit dat het goed is... 8)7 |:(

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
@Verwijderd het is misschien een goed idee om eerst de template in te vullen en zelf wat research te doen op componenten en dingen. Anders wordt het topic namelijk gesloten, en kom je een beetje lui over :)

:)

Pagina: 1