Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Wij hebben gisteren voor de 5e keer in 4 jaar een claim gedaan bij onze all-risk inboedelverzekering met dekking buitenshuis. Nu kregen we een vage mail dat ze deze claim conform voorwaarden konden doorzetten, maar dat dit gevolgen kan hebben. Als we dit zouden willen (dus het geld waar wij recht op hebben), dan zouden we een brief ontvangen waarin de gevolgen zouden staan.
Dus ik heb gebeld en de aardige mevrouw gaf aan dat wanneer we hierna nog een keer zouden claimen, we een eigen risico van €250 zouden krijgen. Prima, dan gaan we naar een andere verzekeraar, dus ik heb de claim door laten zetten en deze zal netjes worden uitbetaald.

Maar... mag dit wel? Hierover staat niets in de voorwaarden en op het polisblad wordt netjes een eigen risico van €0 vermeld. Kunnen zij dus eenzijdig zo'n eigen risico instellen en dus de voorwaarden aanpassen? Lijkt me niet en het lijkt een gevalletje van dreigen, zodat wij de claim niet doorzetten, óf ze straks eigen risico kunnen eisen, óf dat wij straks overstappen van verzekeraar en ze die dure klant niet meer hebben.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Laat maar. In de Algemene Voorwaarden staat dat ze dat kunnen doen.

Doorlopen, niets te zien hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Het internet impliceert dat dit (en erger, bv opzeggen) inderdaad mag.
https://weblog.independer...schades-claimen-gevolgen/

ymmv, random independer link enzo, maar goed

sig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:01
Ik vind het op zich niet vreemd. 5x claimen in 4 jaar is meer dan gemiddeld op een inboedelverzekering. Zeker als het vaker gaat om dingen als mobiele telefoons en sieraden welke buitenshuis zijn ontvreemd dan zijn verzekeraars daar niet zo happig op. De overeenkomsten voor dergelijke verzekeringen lopen meestal een jaar. Na dat jaar zijn zij vrij om je een premievoorstel te doen met een veel hogere premie of een eigen risico in te voeren voor de buitenshuisdekking. Jij hebt dan de vrijheid om over te stappen naar een andere verzekeraar.

Maar let wel bij het aanvragen van een nieuwe polis ben je verplicht je schade verdelen op te geven. Als je dat volledig correct doet heb je best kans dat een verzekeraar je weigert of een veel hogere premie rekent omdat je voor hun een "risicoklant" bent. Hier zou ik dus zeker mee oppassen als je dat overweegt.

HD4Life @ Full-HD