Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Brainnuker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 08:16
Beste Tweakers,

Onlangs een nieuwe CPU, MOBO en RAM gehaald. Kan hier even niet het lijstje erbij halen maar wat ik heb gehaald is; AMD Ryzen 5 1600, MSI B350 GAMING Plus en 16GB 3000mhz ram van 2x 8GB.

Anyway, ik trok de doos open van de moederbord maar er zaten geen railings bij. Nu vroeg ik me af of je die ook niet ergens los kan halen zo 1.2.3. of niet? Als dit het verkeerde plaats is, svp verplaatsen naar de juiste.

Alvast bedankt.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wat zijn railings?

★ What does that mean? ★

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Railings? Het is geen rackserver...

Je zet een board met 6 tot 9 schroefjes vast op de "tray" van je kast.

Staat ook in de handleiding...

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 11-12-2018 14:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brainnuker
Zo noemde de man het. Ik doelde op de 2 zij dingen die je op je moedebord doet zodat de koeler erop kan.

• Brainnuker
MAX3400 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:29:
Railings? Het is geen rackserver...

Je zet een board met 6 tot 9 schroefjes vast op de "tray" van je kast.

Staat ook in de handleiding...
Kan de cpu koeler er niet op zetten omdat ik 2 van die zij railings mis zodat ik het erop kan zetten.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Volgens mij zitten die ofwel bij de cooler, ofwel je hebt het standaard plastic op het moederbord...

Als de standaard plastic dingen niet op het moederbord zitten, terug gaan naar de verkoper.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik lees ook nergens dat je een Boxed Ryzen hebt gehaald dus je hebt ook geen cooler?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Welke koeler heb je dan? De Ryzen 5 1600 heeft geen boxed koeler en ik vraag me nu af of je wel een koeler hebt die geschikt is voor de AM4 socket...

Afbeeldingslocatie: https://www.iskel.fi/WebRoot/vilkasfi03/Shops/2018020912/5AD5/F8A3/9D71/F342/BECD/0A28/1012/AA46/f9dac266-da42-4534-908b-0cef6d676fce.jpg
Even voor de duidelijkheid, je bedoelt die zwarte dingen boven en onder de socket? Die horen gemonteerd te zijn op je moederbord, zoniet zitten ze in een zakje met accessoires.

[ Voor 53% gewijzigd door MadMarky op 11-12-2018 14:37 ]

🖥️ | 🚗

• Brainnuker
MadMarky schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:34:
Welke koeler heb je dan? De Ryzen 5 1600 heeft geen boxed koeler en ik vraag me nu af of je wel een koeler hebt die geschikt is voor de AM4 socket...

[Afbeelding]
Even voor de duidelijkheid, je bedoelt die zwarte dingen boven en onder de socket? Die horen gemonteerd te zijn op je moederbord, zoniet zitten ze in een zakje met accessoires.
Heb de cpu met cooler gehaald. En ja die zwarte dingen boven en onder de socket. Die waren niet gemonteerd en zaten er ook niet bij, bij het moederbord.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
en je hebt hem nieuw gekocht?

dan heel snel terug naar de winkel, hoort er gewoon bij te zitten en blijkbaar er al afgehaald door iemand anders

• Brainnuker
Elmo_b schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:42:
en je hebt hem nieuw gekocht?

dan heel snel terug naar de winkel, hoort er gewoon bij te zitten en blijkbaar er al afgehaald door iemand anders
Had het gister besteld bij Azerty. Kan het helaas niet zomaar terug brengen.

Verwijderd

Goed, brackets dus, als die niet op het bord zaten terug naar de verkoper.
Je moet ze alsnog verwijderen voor het plaatsen van de wraith cpu koeler maar dan had er wel iets van de prijs afgemogen.
YouTube: Ryzen 5 1600 Unboxing and Wraith Cooler Install plus Giveaway Preview

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2018 14:46 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:44
Dat zijn de retentiebrackets en zitten standaard op het bord gemonteerd. Waarschijnlijk heb je een gebruikt moederbord gehad.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Azerty verkoopt hardware met korting waar dit soort dingen mee "mis" zijn. Misschien verkeerd gekeken bij de bestelling? Ik zie namelijk geen B350 en X370 meer te koop in hun webshop. Lijkt dus een oude voorraad of een retourtje te zijn, vaak aangeduid als een B product daar ofzo.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Ik hoop dat je er een goede korting voor kreeg. Wanneer ik kortingen zie (bijvoorbeeld bij Coolblue) dan denk ik bij mezelf: "hell no, 1-5% korting voor een product wat al is gebruikt". Je weet niet wat de ander ermee heeft gedaan en de inspectie van de betreffende winkelmedewerker zal meestal niet professioneel en slordig (want haast) zijn.
In ruil voor een goede korting vind ik het ontbreken van zo'n bracket niet erg maar dan nog zou ik liever niet tweedehands zo'n moederbord gebruiken. Kwestie van dat veel mensen domme dingen doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2018 17:45 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Heb je een demo moederbord gekocht?

Of je stuurt even een mailtje of doet even een belletje , ze willen heel veel doen voor een klant en er het uiterste voor gaan is mijn ervaring. ;) :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:23
Verkoopt die man naast computers toevallig ook aardappelen en uien? Sorry, kon het niet laten. Railings.. :D

Maar zoals gezegd lijkt het er idd op dat je een gebruikt bord hebt gekregen en dat kan echt niet door de railing.. uuh door de beugel bedoel ik. Je behoort gewoon een nieuw bord te krijgen mét railings.. he verdorie brackets!

Oké oké genoeg nu.. :+
Modbreak:Nee, teveel. Laat dit soort opmerking aub voortaan achterwege. Post vriendelijk, on-topic en behulpzaam of post niet.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 19-12-2018 12:30 ]

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 05:29:
Verkoopt die man naast computers toevallig ook aardappelen en uien? Sorry, kon het niet laten. Railings.. :D

Maar zoals gezegd lijkt het er idd op dat je een gebruikt bord hebt gekregen en dat kan echt niet door de railing.. uuh door de beugel bedoel ik. Je behoort gewoon een nieuw bord te krijgen mét railings.. he verdorie brackets!

Oké oké genoeg nu.. :+
Ben je nou ook zo een etter in het dagelijks leven?
Het is iemand met minder ervaring met hardware dan jij als Mega-Expert met titel professor dokter hebt. Of moet ik er nog Sir ervoor zetten?

@Brainnuker ,
Die dingen zouden normaal gemonteerd moeten zijn, zo niet was deze of door de verkoper zelf verwijderd (en vergeten op te bergen)...misschien oud demo model.
Of een retour van een klant.
Beste wat je zou kunnen doen is diegene te bellen van waar je het product hebt gekocht, omschrijf het probleem en denk haast van wel dat je deze nagestuurd krijgt.
Hier op tweakers krijg je zoiets niet opgelost en krijg je enkel idioot antwoorden van de ''experts'' hierboven.
Typisch iets wat voor deze ''experts'' normaal is om te doen.
Je stelde een gewone vraag, dus mag je ook een normale antwoord verwachten.
Zou je een Troll zijn (wat hier vaker voorkomt, idioot vraag stellen en wetend dat het flauwekul is) dan snap ik het nog enigzins.

Succes :) ;)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:23
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:11:
[...]

Ben je nou ook zo een etter in het dagelijks leven?
Het is iemand met minder ervaring met hardware dan jij als Mega-Expert met titel professor dokter hebt. Of moet ik er nog Sir ervoor zetten?
Gevoel voor humor komt bij jullie thuis niet voor zeker? Man man man.. :')

En volgens mij heb ik de oplossing, zoals velen voor mij, ook aangedragen in mijn reactie dat het gaat om retentiebrackets, dus je vlieger dat TS hier op Tweakers niet geholpen zou worden, gaat helaas niet op. :w

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

nelizmastr schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:22:
Azerty verkoopt hardware met korting waar dit soort dingen mee "mis" zijn. Misschien verkeerd gekeken bij de bestelling? Ik zie namelijk geen B350 en X370 meer te koop in hun webshop. Lijkt dus een oude voorraad of een retourtje te zijn, vaak aangeduid als een B product daar ofzo.
Moet haast wel idd.
Ik was een maand geleden ook voor dit specifieke moederbord in de markt.
Wonderlijke was dat ik via de pricewatch netjes naar de productpagina bij azerty geleid werd (en dat hij daar nog op leverbaar stond).
Toen ik hem (-een dag ofzo) later op de site zelf zocht, was hij nergens te vinden, maar alsnog lukte het via die link in de pricewatch wel. :?
Dat zette mij iig. aan het denken en ik ben voor de B450 gegaan.

Ik zou als ik TO was (indien dit gebrek nergens vermeld was vooraf) contact met azerty opnemen en het ze voorleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 18-12-2018 19:18 ]

Pagina: 1