Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:40
Sinds enige tijd gebruik ik in de woonkamer voor wat verlichting de ACD3-1000R set en dit bevalt prima.
Nu wil ik echter wat andere producten aanschaffen alleen ik weet niet goed welke en hoe dit te combineren met mijn bestaande verlichting.
Dus elk advies is welkom, maar ook alternatieven zijn meer dan welkom, zo lang het maar gebruiksvriendelijk is zowel in gebruik als installatie ;)

In mijn kelder/mancave/home theater heb ik momenteel 1 schakelaar die naar 2 inbouwdozen gaat d.m.v. 2 zwarte schakeldraden.
Wat ik wil is dat ik beide lampen/inbouwdozen onafhankelijk van elkaar kan dimmen of uitzetten, maar de bestaande schakelaar moet ook nog bruikbaar zijn zodat wanneer ik de kelder in kom de verlichting hiermee aan kan maken en dan niet al een KaKu afstandbediening nodig heb.

Nu was ik aan het denken om al 2x de ACM-100 aan te schaffen, maar heb nog enige twijfels, wat als ik de ACM-100 dimmers uitzet met de afstandsbediening, wat gebeurt er als ik daarna met de bestaande schakelaar het licht weer aan maak?
Blijft de laatste setting van de ACM-100 gehandhaafd, of gaat de verlichting weer op volle sterkte aan (wat wenselijk is)?

EDIT:
kwam net op de website van KaKu de ACM-250-LD tegen, zal dit ook werken in mijn situatie?

[ Voor 4% gewijzigd door Peule_P op 12-12-2018 13:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSapai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:40
> beide lampen/inbouwdozen onafhankelijk van elkaar kan dimmen of uitzetten

Dan heb je 2 ACM-100's nodig (met 1 afstandsbediening).

> als ik de ACM-100 dimmers uitzet met de afstandsbediening, wat gebeurt er als ik daarna met de bestaande schakelaar het licht weer aan maak?

De schakelaar moet aan blijven om de settings te behouden. Je hebt dus echt de afstandsbediening nodig. Als je de schakelaar uit-aan doet, zal de lamp dus weer op max. brightness staan.
Overigens is de ACM-100 niet zonder fouten. Ik heb er verscheidene LED-lampen mee geprobeerd en geen enkele werkt perfect. 1x E27 4W doet het op zich erg goed, maar flikkert af en toe (1 a 2x per avond). Op de 2e heb ik 5x E14. Verscheidene lampen (5 of 6 verschillende) geprobeerd: 2 en 4W, goedkoop uit China en duur van Philips. Ofwel ze flikkeren (eenmaal of enkele seconden) in de 15-30 minuten of ze zoemen (niet heel hard, maar je hoort het als je binnen een meter staat).
Door KaKu zelf is de 250-LD aangeraden, maar die heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd, dus kan ik niets over zeggen. Wellicht binnenkort.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:40
bedankt voor de bevestiging @PeteSapai betreffende de ACM-100!

Inmiddels heb ik ook contact gehad met www.domoticahouse.nl en ook hun raden de ACM-250-LD aan icm een bestaande schakelaar.
Deze inmiddels besteld en ontvangen en zal deze dit weekend proberen te monteren als ik er aan toe kom.
(zal nu eerst een achter de schakelaar monteren zodat ik beide lampen tegenlijk bedien, als dit naar behoren werkt zal ik een 2e bestellen om ze apart te schakelen)

Zal dan terugmelden hoe hij werkt :)