SMTP wijzigen in laatste versie outlook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 22:30

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Mijn vraag

Ik maak gebruik van de laatste versie van Microsoft outlook en loop tegen een probleem aan.
Thuis heb ik Ziggo en op de zaak zitten wij (volgens mij Vodafone).
We werken nog met POP-account.
Nu weet ik dat ik voor ziggo mijn smtp moet wijzigen naar die van hun om mails te kunnen versturen.

Alleen daar gaat het mis, ik kan de SMTP niet meer wijzigen in Outlook.
Voorheen ging je hiervoor naar Accountinstellingen > Wijzigen > Meer instellingen > tabblad uitgaande email..
Wanneer je nu naar accountinstellingen > Wijzigen gaat, krijg je een scherm waarbij je alleen het e-mail adres en op kan geven hoe vaak een email bericht bewaard moet worden op de server.
Er bestaat geen MEER instellingen of Geavanceerde instellingen.

KIES ik voor nieuw E-mailadres, dan kan ik kiezen voor Geavanceerde opties en aangeven dat ik mijn account handmatig wil aanmaken. Kies ik dan voor POP dan kan ik keurig alles instellen.
Maar ik wil mijn bestaande e-mailadres wijzigen.
Maar dat lijkt niet te werken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
outlook geinstalleerd op windows met laatste update

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Ik weet welke SMTP ik nodig heb voor ziggo, weet alleen niet of er een algemene instelling gebruikt kan worden zodat het werkt met ziggo en andere providers.
2. Hulp website van Microsoft zelf raadgepleegd en toont oude handleiding.
Heb ook op meerdere website gekeken, maar overal keurig oude uitleg, maar niet hoe het nu werkt.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Beste antwoord (via Pykow op 11-12-2018 20:51)

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 10:22
Welke versie van Microsoft Outlook?? 2016 of 2019?
Als het voor 2019 is, mijn eerste hit op google:
https://answers.microsoft...2b-4e54-9c97-a192296cba7f

In Account settings, choose the IMAP account and click Repair. Click Advanced options and check Let m repair my account manually check box, Repair. Then you will be able to edit the Incoming server and the Outgoing server settings.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 10:22

In Account settings, choose the IMAP account and click Repair. Click Advanced options and check Let m repair my account manually check box, Repair. Then you will be able to edit the Incoming server and the Outgoing server settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
barry457 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:43:

lijkt mij gek dat het bij repair zit. mijn pop is niet kapot. maar ga het toch maar testen.

Blijft de melding geven dat er IETS MIS IS GEGAAN.
Zonder enige toelichting verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Pykow op 11-12-2018 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:41:
Mijn vraag

Alleen daar gaat het mis, ik kan de SMTP niet meer wijzigen in Outlook.
Voorheen ging je hiervoor naar Accountinstellingen > Wijzigen > Meer instellingen > tabblad uitgaande email..
Wanneer je nu naar accountinstellingen > Wijzigen gaat, krijg je een scherm waarbij je alleen het e-mail adres en op kan geven hoe vaak een email bericht bewaard moet worden op de server.
Er bestaat geen MEER instellingen of Geavanceerde instellingen.

Maar ik wil mijn bestaande e-mailadres wijzigen.
Maar dat lijkt niet te werken.
Probeer het eens via configuratiescherm-mail (Outlook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je bent niet de eerste die het niet bepaald een verbetering vindt, oplossing is inderdaad zoals Gero71 al zegt via het "ouderwetse" configuratiescherm (of controlpanel) en dan naar het onderdeel E-mail (of email of mail afhankelijk van welke versie van Office je hebt). Via die methode kun je nog gewoon naar "E-mailaccounts" en de boel "Wijzigen" op de oude manier.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:52:
Je bent niet de eerste die het niet bepaald een verbetering vindt, oplossing is inderdaad zoals Gero71 al zegt via het "ouderwetse" configuratiescherm (of controlpanel) en dan naar het onderdeel E-mail (of email of mail afhankelijk van welke versie van Office je hebt). Via die methode kun je nog gewoon naar "E-mailaccounts" en de boel "Wijzigen" op de oude manier.
Uiteindelijk via repair de smtp aangepast en het werkte

Pagina: 1