Ford Focus Econetic 1.6 diesel, wel of niet doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 16:43
Mijn huidige Ford Focus Wagon 1.6 diesel met 115PK uit 2012 is helaas total loss. De afhandelingsstatus is op dit moment dat de advocaat van de tegenpartij met mij contact heeft gezocht. Hierover maak ik misschien nog wel een topic :(

Mijn vriendin en ik hebben besloten dat we dezelfde auto weer willen kopen, maar op dit moment worden alleen maar Econetic uitvoeringen te koop aangeboden. Dat is een 'geknepen' motor van Ford met 105PK die erg zuinig is. Nadeel is dat ze maar 300KG mogen trekken.
Een 115PK Titanium model ben ik nog niet tegengekomen helaas.

Hier lees ik dat er mensen zijn die wel meer trekken met hun auto ondanks dat ze volgens het kentekenbewijs maar 300KG: https://www.caravantrekke...php?merk=ford&serie=focus

Ik heb gehoord dat de Econetic motoren prima zijn, maar juist als ze uit de lease komen en wat meer km's op de teller hebben dan ontstaan de problemen met verstuivers, EGR kleppen etc. Zijn er mensen die een Focus Wagon hebben met Econetic motor en hun ervaring willen delen?
Mijn huidige Focus heeft geen trekhaak, ik verwacht dit ook niet snel te gebruiken. Het gaat mij meer om het motorische deel. Omdat ik de auto 7 dagen per week gebruik is het heel lastig om lang te gaan zoeken naar een 115PK uitvoering.

Ben benieuwd naar ervaringen, want er is volop keus in de Econetic uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:01
Problemen met verstuivers en EGR kleppen kan je over iedere diesel wel vinden. De EGR klep raakt met name verstopt als er veel korte stukjes met de auto gereden wordt en de motor de kans niet krijgt om fatsoenlijk warm te worden. De 'geknepen' motor heeft waarschijnlijk een andere tune en een versnellingsbak met langere versnellingen, waardoor hij minder geschikt is om te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:01
Ik zou toch niet gaan boven die maximale treklast.
Als je controle krijgt, dan sta je ineens aan de kant, en kan je je aanhangwagen laten wegslepen.
Mogelijk vragen ze je dan ook om de auto opnieuw te laten keuren (Belgische gewoonte). Dus, dat loopt in de papieren.

Waarom ben je zo aan Ford gehecht?
Er zijn nog merken, en die maken ook goede auto's.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914291

Ik rij momenteel een Ford Focus 1.6 TDCI Econetic, echt een aanrader. Gemiddeld rij ik 1 op 25. (80% snelweg). Momenteel staat er een ton op de teller en sinds ik de auto in mijn bezit heb (70000) geen gekke dingen.
Voor zover ik weet heeft de Econetic versie van de 1.6 TDCI langere versnellingsbak verhoudingen en vanwege de stroomlijn minder grote koel openingen in de voorbumper.
Tevens heeft deze auto een flink turbo gat, pas bij 1500 toeren komt het koppel pas vrij.

Aantal tips:

- Vermijd korte stukjes rijden
- Af en toe even doortrappen als de motor warm is
- Jaarlijks onderhoud
- Turbo laten afkoelen indien je flink hebt lopen doortrappen.

Al met al een hele fijne auto om dagelijks te rijden, niet de snelste maar zeker een hele zuinige auto.
Cruise control op 104km per uur op de snelweg 1 op 33!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Anoniem: 914291 er is geen turbogat onder de 1500; je turbo gaat pas spoelen bij 1100 en blaast pas mee tussen de 1700 en 2800.

Contrary to popular belief; een diesel is eenvoudigweg niet "trekken vanaf 0". Hij bereikt alleen vaker peak torque eerder dan een gemiddelde benzine (ongeblazen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Anoniem: 914291 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:28:
Ik rij momenteel een Ford Focus 1.6 TDCI Econetic, echt een aanrader. Gemiddeld rij ik 1 op 25. (80% snelweg). Momenteel staat er een ton op de teller en sinds ik de auto in mijn bezit heb (70000) geen gekke dingen.
Voor zover ik weet heeft de Econetic versie van de 1.6 TDCI langere versnellingsbak verhoudingen en vanwege de stroomlijn minder grote koel openingen in de voorbumper.
Tevens heeft deze auto een flink turbo gat, pas bij 1500 toeren komt het koppel pas vrij.

Aantal tips:

- Vermijd korte stukjes rijden
- Af en toe even doortrappen als de motor warm is
- Jaarlijks onderhoud
- Turbo laten afkoelen indien je flink hebt lopen doortrappen.

Al met al een hele fijne auto om dagelijks te rijden, niet de snelste maar zeker een hele zuinige auto.
Cruise control op 104km per uur op de snelweg 1 op 33!
Het hoeft voor mij ook geen snelheidsmonster onderin te zijn. Dat wil niet meer nu ik een dochtertje heb. Ik rij woon-werk 30KM, waarvan 90% op de snelweg. Heb wel de tik om in mijn huidige auto 80 km/u in de 6 te rijden omdat hij dan stil en zuinig is.
De korte ritjes zijn aansluitend aan woon-werk als ik mijn dochter op haal. Voor de hele korte ritjes van een paar KM met koude motor zou ik de 107 van mijn vriendin kunnen gebruiken. Die auto rijdt nog geen 8000km per jaar.

@Tommie12 omdat deze auto mij gewoon super bevalt. Geen op of aanmerkingen, fijn rijcomfort en luxe wat ik toch mistte in andere auto's. Het interieur is netjes en het dashboard spreekt me aan. Ik heb goede ervaringen met mijn huidige auto dat ik liever nu eentje koop en deze afrijd.
Daarnaast klinkt het misschien raar, maar ik heb op dit moment geen tijd om me te verdiepen in andere auto's (voor- en nadelen) en weet wat ik krijg met een Focus Wagon.
Eerder hebben de Renault Megane Estate en de Skoda Octavia me erg bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In ze 6 80 rijden gaat de auto niet leuk vinden, maar dat zal je wel merken bij de proefrit. Ik kan me verder geen negatief punt bedenken, 300KG trekken is niet veel maar als dit geen rol speelt prima auto!

Afgelopen zomer mee naar Spanje gereden, helemaal de lange afstanden rijd de auto echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:13
Die gozer die 500kg meer dan toegestaan trekt met zijn Focus en ook nog eens 30-40km/h te hard rijd met zijn aanhanger moet dat lekker zelf weten, ik zou het never nooit niet doen. Het max. trekgewicht is niet voor niks 300kg.

De EGR klep is de as van het kwaad, niet alleen bij diesels en echt niet alleen bij Ford. Het is een onding dat fabrikanten wel moesten plaatsen om aan de uitstoot eisen te voldoen.

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 11-12-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
edit:
Foutje, sorry. Post gerapporteerd om te verwijderen.

[ Voor 139% gewijzigd door Cheesy op 11-12-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cheesy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:32:
[...]

Dat verschilt echt per auto i.v.m. versnellingbakverhouding dus daar valt geen zinnig woord over te zeggen.
Sterker nog, TS geeft aan dat hij dat vaak doet, dus dan zal het prima gaan.
Gaat ook om de focus die TS wil kopen. Uit ervaring weet ik dat de auto enorm gaat trillen als je de versnelling in ze 6 zet en 80 gaat rijden. De Econetic variant is niet te vergelijken met de focus die TS hiervoor heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 914291 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:36:
[...]

Gaat ook om de focus die TS wil kopen. Uit ervaring weet ik dat de auto enorm gaat trillen als je de versnelling in ze 6 zet en 80 gaat rijden. De Econetic variant is niet te vergelijken met de focus die TS hiervoor heeft gehad.
Excuus, ik had het te laat door, maar je had m'n post al gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik had er vroeger een in de lease, 2011 model met facelift, wel de hatchback ipv wagon. Heerlijke wagen, goede stoelen, goede wegligging, schakelt lekker, ik snap wel dat je er weer een wilt :+ ik rij nu in een V40, maar zit stiekem al een beetje te kijken naar het nieuwe model Focus als ik straks weer wat anders mag kiezen.

Destijds geen noemenswaardige issues mee gehad. EGR klep hield er vrij snel al mee op, weet niet precies hoe of wat maar dat is gefixt en kwam nooit meer terug daarna. En een keer een deurrubber dat losliet. Of het heel representatief is weet ik niet, want ik kreeg em nieuw, en heb er niet bijzonder veel kilometers mee gemaakt, 70dkm in 3 jaar dacht ik.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:21
Geen idee of je er wat aan hebt maar:

Heb zelf een 1,5 jaar geleden ook zitten kijken naar de Ford Focus 1.6 vs de megane 1.5.
heb uiteindelijk voor de Megane gekozen om de volgende reden:

- Zijn er meer van op de markt, prijs daarom gunstiger
- Heeft een normaal trekgewicht:
https://www.autozine.nl/r...016/dci-110-bose/techniek
- Vriend van me werkzaam bij Volvo (filiaal manager) was negatief over de 1.6tdci motoren welke in volvo liggen, afkomstig van ford. Hij was positiever over de 1.5.
- veel uit de lease komende focussen waren erg kaal qua opties, meganes veel rijker aangekleed.

reden om geen megane te kiezen:
- zijn er zo veel van
- renault heeft slechte naam uit het verleden qua kwaliteit...

Verder: auto rijd heerlijk en qua onderhoud (tot 170k) een klep in uitlaat systeem (geen EGR) €400 en 2 sensoren + slangen €500,-. Verder enkel onderhoud). Dus mag niet klagen.

Het is maar een idee, wellicht totaal geen interesse :)

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 21:55
Je hebt nu geen trekhaak, je mist hem niet... Waarom zou je dan klagen over 300 kilo?
Nu kan je het blijkbaar ook op lossen, dus waarom later niet? Zelf heb ik ook geen trekhaak, nooit gehad. Moet er iets met de aanhanger worden vervoerd => "Hallo pa!". Moet er iets zwaars worden vervoerd => "Hallo oom!". Oplossingen voldoende.

EGR? Gewoon voldoende rijden, dan zal het probleem minimaal zijn. Pech hebben kan altijd, dat hoeft lang niet altijd een EGR te zijn. Het, de complete auto, is nou eenmaal een stukje mechaniek en dat kan kapot gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Dank voor de reacties allemaal.
Dan zou een Econetic ook wel volstaan. Het is afhankelijk wat de uiteindelijke uitkeerde dagwaarde wordt, maar dit lijkt mij een leuke auto: https://www.autowereld.nl...try-29281878/details.html

Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I297456198/1280x0/ford-focus-wagon-1-6-tdci-titanium-full-options-xenon-achteruitrijcamera-17-lm-velgen-keyless-entry.jpg

Heeft ruim 60K minder gelopen dan mijn huidige. Rood is niet direct mijn kleur (liever zwart, maar hij is wel heel compleet). De schade hersteller gaf aan dat ik van de dagwaarde uit moest gaan. Die komt voor mij uit op €6500,- ik moet er iets op toeleggen, maar dan kan ik er wel weer wat jaren tegen aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Binnetie op 11-12-2018 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:18
De 1.6 PSA blokjes zijn op zich niet slecht, alleen zijn er veel problemen doordat ze een relatief klein oliecarter hebben. Gevolg is dus dat er al snel (te) weinig olie in zit waardoor de turbo vaak vroegtijdig overlijd.

Lastige is dat het niet op voorhand te zeggen is of zo'n blok consequent en met goede olie onderhouden is (= geen probleem) of dat de turbo 'vlot' dood gaat.

De Megane's enz leven nog op de 'degelijkheid' begin jaren 2000, waarbij de Meganes en de Laguna's bekend stonden om continue problemen met de electronica.
Bij de nieuwere modellen is dat allang opgelost, maar er heerst toch nog een vooroordeel over. Kan wel in je voordeel kwa prijs uitpakken.

Maar goed, emotie is vaker bepalend. Die vriend van je (die PSA blokken zitten idd ook in Volvo's) zijn niet perse slecht, maar erg gevoelig door een (imho wat brak) design. Maar als je daar op let is het verder geen slecht blok.

Wat betreft de trekkracht: Dat is (vaak) puur een mileudingetje. De Skoda Octavia (en Passat) zijn er geweest met een trekgewicht van 0 kg. (eerste Greenline modellen).
Kon de motor dat niet? Nee, zonder problemen. Maar dan was de uitstoot net een grammetje te hoog waardoor ie niet in de toenmalige 14% pastte. Dus heeft de importeur het trekgewicht 'eraf gehaald' waardoor je wel voor de leaserijder interessant was.

Alleen krijg je dat acheraf niet meer gecorrigeerd.. En als er wat gebeurd (grote controle, of een ongeluk) dan kan je goed gezeik krijgen, omdat je overbeladen bent (boete, niet uitbetalende verzekering enz)

Maar hoeveel rij je? Met de hetze op Diesel doen ze wel goed de best om het steeds minder interessant te maken. Als je al ziet dat in veel omringende landen de brandstofprijzen voor diesel gelijk liggen aan benzine, dieselverboden enz... dan is benzine vaak nieteens veel duurder meer. En die kun je nog eens verkopen. Zo'n diesel (Zeker als ie geen euro6 is) heeft straks een restantwaarde van de metaalprijs..

[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
DJSmiley schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:20:
De 1.6 PSA blokjes zijn op zich niet slecht, alleen zijn er veel problemen doordat ze een relatief klein oliecarter hebben. Gevolg is dus dat er al snel (te) weinig olie in zit waardoor de turbo vaak vroegtijdig overlijd.

Lastige is dat het niet op voorhand te zeggen is of zo'n blok consequent en met goede olie onderhouden is (= geen probleem) of dat de turbo 'vlot' dood gaat.

De Megane's enz leven nog op de 'degelijkheid' begin jaren 2000, waarbij de Meganes en de Laguna's bekend stonden om continue problemen met de electronica.
Bij de nieuwere modellen is dat allang opgelost, maar er heerst toch nog een vooroordeel over. Kan wel in je voordeel kwa prijs uitpakken.

Maar goed, emotie is vaker bepalend. Die vriend van je (die PSA blokken zitten idd ook in Volvo's) zijn niet perse slecht, maar erg gevoelig door een (imho wat brak) design. Maar als je daar op let is het verder geen slecht blok.

Wat betreft de trekkracht: Dat is (vaak) puur een mileudingetje. De Skoda Octavia (en Passat) zijn er geweest met een trekgewicht van 0 kg. (eerste Greenline modellen).
Kon de motor dat niet? Nee, zonder problemen. Maar dan was de uitstoot net een grammetje te hoog waardoor ie niet in de toenmalige 14% pastte. Dus heeft de importeur het trekgewicht 'eraf gehaald' waardoor je wel voor de leaserijder interessant was.

Alleen krijg je dat acheraf niet meer gecorrigeerd.. En als er wat gebeurd (grote controle, of een ongeluk) dan kan je goed gezeik krijgen, omdat je overbeladen bent (boete, niet uitbetalende verzekering enz)

Maar hoeveel rij je? Met de hetze op Diesel doen ze wel goed de best om het steeds minder interessant te maken. Als je al ziet dat in veel omringende landen de brandstofprijzen voor diesel gelijk liggen aan benzine, dieselverboden enz... dan is benzine vaak nieteens veel duurder meer. En die kun je nog eens verkopen. Zo'n diesel (Zeker als ie geen euro6 is) heeft straks een restantwaarde van de metaalprijs..
Dat heb ik eerder gehoord over de PSA blokken. Heb het bij mijn auto nog niet meegemaakt (ongeveer 100.000km gereden).

Ik rijd ongeveer 20.000KM per jaar nu. Als ik kijk naar dezelfde versie in benzine betaal ik veel meer.
Ik moest net tanken met mijn vervangende auto en betaalde 1,449 per liter benzine. Diesel was 1,249 daar zit hier ongeveer 20 cent per liter tussen. Ik verwacht met een andere auto 5-6 jaar te rijden (gewoon oprijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:18
Binnetie schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:25:
[...]

Dat heb ik eerder gehoord over de PSA blokken. Heb het bij mijn auto nog niet meegemaakt (ongeveer 100.000km gereden).

Ik rijd ongeveer 20.000KM per jaar nu. Als ik kijk naar dezelfde versie in benzine betaal ik veel meer.
Ik moest net tanken met mijn vervangende auto en betaalde 1,449 per liter benzine. Diesel was 1,249 daar zit hier ongeveer 20 cent per liter tussen. Ik verwacht met een andere auto 5-6 jaar te rijden (gewoon oprijden).
Met 20k/jaar is diesel (nu al) duurder dan benzine gok ik.

Even vanuitgaand van 1:16 voor benzine en 1:21 voor diesel dan ben je bij 20.000km aan brandstof kwijt: 1811 voor benzine, 1189 voor diesel.

Aan wegenbelasting (even 1270kg aangehouden voor de eerder gelinkte Focus): 162 per kwartaal aan benzine, 332 voor diesel.

Totaal zit je dan op 1811+(4x162)= 2459 voor benzine en 1189+(4*332)= 2517 voor diesel

Scheelt nu nog niet veel, maar tel daarbij mee dat de verkoopwaarde van diesel een stuk lager is, steeds meer mileugedoe erbij komt (waardoor ik niet geloof dat over 3 jaar het prijsverschil nog altijd 20 cent is)... dan denk ik niet dat, met 20k/jaar, diesel nu een slimme investering is.

Als je het comfort, koppel en de grotere actieradius van diesel wilt en daar ook wat voor over hebt: Dan is het een prima keuze. Maar realistisch/economisch gezien is dat niet perse ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
DJSmiley schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:43:
[...]

Met 20k/jaar is diesel (nu al) duurder dan benzine gok ik.

Even vanuitgaand van 1:16 voor benzine en 1:21 voor diesel dan ben je bij 20.000km aan brandstof kwijt: 1811 voor benzine, 1189 voor diesel.

Aan wegenbelasting (even 1270kg aangehouden voor de eerder gelinkte Focus): 162 per kwartaal aan benzine, 332 voor diesel.

Totaal zit je dan op 1811+(4x162)= 2459 voor benzine en 1189+(4*332)= 2517 voor diesel

Scheelt nu nog niet veel, maar tel daarbij mee dat de verkoopwaarde van diesel een stuk lager is, steeds meer mileugedoe erbij komt (waardoor ik niet geloof dat over 3 jaar het prijsverschil nog altijd 20 cent is)... dan denk ik niet dat, met 20k/jaar, diesel nu een slimme investering is.

Als je het comfort, koppel en de grotere actieradius van diesel wilt en daar ook wat voor over hebt: Dan is het een prima keuze. Maar realistisch/economisch gezien is dat niet perse ook zo.
Daar zeg je wel wat.
Ik heb even een vergelijking gedaan via omslagpunt.com en dit komt er uit.
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/omslagpunt_zpsliisgvxj.jpg
De gegevens heb ik hier uit gehaald: https://www.autoweek.nl/c...a.php?id1=67527&id2=70205

De benzine uitvoering zit net in een lager gewicht, wat nog meer scheelt.
De restwaarde klopt, maar ik rij een auto liever op. Dat zal dan zo rond de 3 ton zijn (met een jaar of 7).
Ik ga uit van 20000 omdat ik carpool, moet er wel bij zeggen dat ik ivm werk regelmatig naar het zuiden van het land moet omdat daar ons nieuwe hoofdkantoor komt (retour 300KM) en dan reken ik de ritjes van mijn vriendin er nog niet bij.
Kijk ik naar dezelfde uitvoeringen dan is benzine op dit moment 2000-2500 euro duurder in aanschaf bij ongeveer hetzelfde kilometer aantal.

Het grote nadeel zijn de strenger wordende eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Binnetie schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:21:
De restwaarde klopt, maar ik rij een auto liever op. Dat zal dan zo rond de 3 ton zijn (met een jaar of 7).
Ik ga uit van 20000 omdat ik carpool, moet er wel bij zeggen dat ik ivm werk regelmatig naar het zuiden van het land moet omdat daar ons nieuwe hoofdkantoor komt (retour 300KM) en dan reken ik de ritjes van mijn vriendin er nog niet bij.
Kijk ik naar dezelfde uitvoeringen dan is benzine op dit moment 2000-2500 euro duurder in aanschaf bij ongeveer hetzelfde kilometer aantal.
Een diesel heeft doorgaans betere kansen om op een leuke manier de 3 ton te bereiken dan een benzinemotor. Die zijn toch slijtage gevoeliger dan dieselmotoren.

Uit die meerprijs van 2000 euro voor een benzine uitvoering kan je die 141 euro meer op jaarbasis bijna 14 jaar lang betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat wordt even wennen dan. Ik merk nu in mijn Peugot 308 SW 1.2 (leenauto) dat de benzinemotor dat ik hier ook wat meer door moet trekken in de 2e versnelling omdat hij in de 3 stilvalt. Ik rij in de huidige Focus veel in de 3 maar zou toch aan moeten leren om wat meer in de toeren te rijden zodat ik op latere termijn geen problemen krijg met de EGR etc.

Op dit moment ben ik gecharmeerd van deze 2 auto's:
https://www.autowereld.nl...try-29281878/details.html (echt compleet en luxe). Nadeel: is van eind 2012 maar of dat nu een probleem moet zijn. En 1,5 uur rijden bij mij vandaan, maar goed mijn huidige Focus was ook een stukje rijden.
https://link.marktplaats.nl/m1353504190 bij mij in de buurt. Iets minder luxe en iets meer gelopen, maar wel mooi geprijsd.

Hebben jullie opmerkingen of tips over deze 2 auto's?

Het is afwachten op de vaststelling van het uit te keren bedrag. De dagwaarde zit op verschillende site's tussen de €6200,- - €6500,-. Via wijkopenauto's komen ze op €4031,- ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 12-12-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnetie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:50:
Dat wordt even wennen dan. Ik merk nu in mijn Peugot 308 SW 1.2 (leenauto) dat de benzinemotor dat ik hier ook wat meer door moet trekken in de 2e versnelling omdat hij in de 3 stilvalt. Ik rij in de huidige Focus veel in de 3 maar zou toch aan moeten leren om wat meer in de toeren te rijden zodat ik op latere termijn geen problemen krijg met de EGR etc.

Op dit moment ben ik gecharmeerd van deze 2 auto's:
https://www.autowereld.nl...try-29281878/details.html (echt compleet en luxe). Nadeel: is van eind 2012 maar of dat nu een probleem moet zijn. En 1,5 uur rijden bij mij vandaan, maar goed mijn huidige Focus was ook een stukje rijden.
https://link.marktplaats.nl/m1353504190 bij mij in de buurt. Iets minder luxe en iets meer gelopen, maar wel mooi geprijsd.

Hebben jullie opmerkingen of tips over deze 2 auto's?

Het is afwachten op de vaststelling van het uit te keren bedrag. De dagwaarde zit op verschillende site's tussen de €6200,- - €6500,-. Via wijkopenauto's komen ze op €4031,- ;w
Check bij de 2e auto of de distributieriem is vervangen, zo niet zou ik deze direct vervangen. Overigens vind ik qua opties ook de 2e wel aantrekkelijk! 1e link doet het trouwens niet. Restwaarde zal minimaal zijn, ook als je de benzine variant helemaal oprijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Anoniem: 914291 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:59:
[...]

Check bij de 2e auto of de distributieriem is vervangen, zo niet zou ik deze direct vervangen. Overigens vind ik qua opties ook de 2e wel aantrekkelijk! 1e link doet het trouwens niet. Restwaarde zal minimaal zijn, ook als je de benzine variant helemaal oprijd.
De link moet het niet doen, hij was ingekort.
De eerste spreekt me iets meer aan. Ik meende dat de distributieriem bij 180K vervangen moest worden.Tenminste dat was bij mijn huidige Focus zo.
Zit alleen te wachten op het uit te keren bedrag, is daar iets zinvols over te zeggen?

Heb nog even in Duitsland gekeken, daar staan de 115PK versies zoals ik nu heb veel te koop maar importeren was niet aantrekkelijk. Al met al ben ik in Nederland evenveel of goedkoper uit (met name transport maakt het duur).

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 12-12-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1229204

Heb zelf een focus wagon uit 2013 econetic heb de egr laten uitschrijven en normaal laten chippen naar wat de motor daadwerkelijk aan kan en niet de geknepen software erop resultaat is een zuinigere autl met meer pk en vooral meer koppel XD
Pagina: 1