Hallo,
Ik heb een Html pagina met daarop een selectbox. Deze selectbox wil ik graag direct update als er een verandering is. Dus heb ik een onchange functie hieraan gegeven. In deze JS-functie maak ik connectie met het PHP bestand. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om meerdere values mee te geven......eentje gaat prima maar daarna werkt niks meer.......momenteel stuur ik alleen de value van de selectbox mee en moet ik dus het ID waar deze aan gekoppeld zit hard invullen......graag wil ik deze ook mee sturen.
Mijn vraag is dus:
Hoe kan je in Javascript meerdere variabele meesturen in een url GET link?
Momenteel heb ik deze link met met maar een VAR "str" erin:
Zoals je hierboven kunt zien heb ik dus het id hard moeten invullen.......
Dit heb ik al geprobeerd:
Hierbij denk ik wel dat ik er bijna ben omdat er volgensmij alleen nog " om de tekst en het id nummer komen te staan waar door deze niet werkt in de update query....
Is er iemand die mij kan helpen met het oplossen van dit probleempje?
Ik heb een Html pagina met daarop een selectbox. Deze selectbox wil ik graag direct update als er een verandering is. Dus heb ik een onchange functie hieraan gegeven. In deze JS-functie maak ik connectie met het PHP bestand. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om meerdere values mee te geven......eentje gaat prima maar daarna werkt niks meer.......momenteel stuur ik alleen de value van de selectbox mee en moet ik dus het ID waar deze aan gekoppeld zit hard invullen......graag wil ik deze ook mee sturen.
Mijn vraag is dus:
Hoe kan je in Javascript meerdere variabele meesturen in een url GET link?
Momenteel heb ik deze link met met maar een VAR "str" erin:
code:
1
| xmlhttp.open("GET","Update.php?q=" + str, true); |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?php $q = $_GET['q']; echo $q; $conn = mysqli_connect('localhost','root','','user'); if (!$conn) { die('Could not connect: ' . mysqli_error($conn)); } $sql = "UPDATE `plaats` SET `plaats_namer`='$q' WHERE id = 500"; $result = mysqli_query($conn,$sql); ?> |
Zoals je hierboven kunt zien heb ik dus het id hard moeten invullen.......
Dit heb ik al geprobeerd:
code:
1
| xmlhttp.open("GET","Update.php?q=" + str +"&number=" + val, true); |
Hierbij denk ik wel dat ik er bijna ben omdat er volgensmij alleen nog " om de tekst en het id nummer komen te staan waar door deze niet werkt in de update query....
Is er iemand die mij kan helpen met het oplossen van dit probleempje?