Nieuwe Samsung TV NU 7000/8000/Qled serie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Maar ondertussen zie ik door al die schermen het bos niet meer...

Ik heb al aardig wat reviews gelezen en mij in de nieuwe 4k en UHD tech ingelezen.

Op het moment heb ik een oude Full HD Samsung 32 inch scherm die ik wil vervangen. Over het merk ben ik zeer tevreden.

Nu wil ik een 55 Inch scherm en zit ik een beetje te dubben over 3 schermen.

Samsung UE55NU8000 -> 999,-
Samsung UE55NU7100 -> 619,-
Samsung GQ-55Q6FN bij alternate.de -> 899,-

Wat ik met de tv ga doen is het volgende: Series/films via Netflix, ps4 games (verschillende genres), me PC zal er op aangesloten worden (geen vereiste, wel leuk om op de bank wat WoW te spelen, Films oid)
Als ik een 4k scherm koop zal er in de toekomst een ps4 pro komen. De kamer waar de tv komt te staan is relatief donker met weinig direct licht vanaf buiten.

Mijn budget is max 1000 euro en dat is eigenlijk al aan de hoge kant. Hopelijk gaat er nog wat in de aanbieding tijdens kerst komende weken.

Ben bij verschillende winkels geweest en ik sta dan te kijken en denk, tof scherm, ziet er goed uit, maar wat is nu het verschil met die andere tv?

Ik heb de volgende tv's gekozen omdat het naar mijn idee tv's uit het middensegment zijn.
En na alles gelezen te hebben spreekt de NU8000 mij wel het meest aan. Op RTINGS komt die ook overal goed uit de bus. en is er niet echt een alternatief die de NU8000 voor mij op andere gedachten brengt. De QLED is qua prestaties marginaal beter dan de NU8000 en iets goedkoper in duitsland. maar vindt ik wel een risico om daar te bestellen ivm afhandeling garantie etc en vervoer vanuit daar naar hier.
en ik vond de 7100 interessant vanwege de prijs. en is uiteraard op papier ''slechter'' dan de duurdere tv's
maar kan er wel een Ps4 Pro bij kopen :P

Maaaar nu komt de Hamvraag.
Wat moet ik nu? Ik kom er niet meer uit..
Is het justifiable om 1000 euro uit te geven voor een tv... beetje het zelfde als 1000 euro voor een iphone neer leggen zo voelt dat iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:10
Als eerste antwoord op je laatste vraag.
1000 euro voor een 55 inch TV waar je waarschijnlijk een stuk langer mee doet dan een telefoon is echt niet veel geld. Besef wel dat je spijt krijgt als je 5+ jaar tegen een TV aan zit te kijken die het net niet is.

Als je niet in Duitsland wil bestellen (wat ik op zich kan begrijpen) dan kan je altijd nog even prijsofferte voor die Q6FN vragen bij de diverse bekende shops die vaak nog wel wat lager gaan dan in de pricewatch staat.
Check ook even dit topic: [Prijs-discussie] Samsung tv's

De N7XXX serie is toch wel wat minder qua features. Mist bijvoorbeeld local dimming en ook qua motion handling en HDR weergave wel een stuk minder dan de N8XXX-reeks en de Q6FN.
Met name de motion handling zou mij enorm storen, ghosting is bij deze tv nogal aanwezig, dus gamen of snelle bewegende beelden kijken valt nogal tegen.

[ Voor 23% gewijzigd door Arjant2 op 11-12-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr1stof
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-01-2023
Arjant2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:32:
Als eerste antwoord op je laatste vraag.
1000 euro voor een 55 inch TV waar je waarschijnlijk een stuk langer mee doet dan een telefoon is echt niet veel geld. Besef wel dat je spijt krijgt als je 5+ jaar tegen een TV aan zit te kijken die het net niet is.
€1000 is en blijft veel geld voor de normale mens, ongeacht of je dit aan een tv of aan een telefoon geeft, die €1000 moet je wel nog altijd op tafel leggen. Wat hier op dit forum soms vergeten wordt is dat het niet alleen belangrijk is hoeveel je bespaart, maar ook hoeveel je uitgeeft. Als je €1000 voor een tv uitgeeft voor gewoon gebruik zoals hier aangehaald wordt, heb je meestal een tv die aan al je verwachtingen voldoet.

On-topic: de NU8000/8070/... kan je wel ergens rond de €800 vinden (benelux) en zal zeker aan je verwachtingen voldoen. Als die tv je nu al het meeste aanspreekt, moet je gewoon niet te lang twijfelen. Er is altijd wel eentje die beter is.

[ Voor 13% gewijzigd door Kr1stof op 11-12-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Kr1stof Natuurlijk is EUR 1.000 veel geld, maar als je een grote TV wil (en dat is een 55 inch toch nog steeds) dan kost het wel wat. Je moet keuzes maken.
Je kan ook kiezen voor een goede tv van een maat kleiner en zo geld besparen.
Maar de allergoedkoopste 55 inch kopen om zo 100 of 200 euro te besparen is gewoon een slecht advies en daarom maak ik wel even dat onderscheid. Die NU7100 is gewoon echt een stuk minder en gewoon zonde van het geld, maar die afweging moet TS maken.

Daarom ook mijn advies om niet zomaar een TV te kopen op basis van prijzen in de pricewatch, maar echt even offertes opvragen bij de diverse zaken.

PS wat je zegt over normaal gebruik? Ik weet niet wat ander gebruik is? TS wil er films en series op kijken en op gamen. Niet alleen normale TV kijken, dan zou ik het nog wat anders vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Arjant2 op 11-12-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel bedenken dat je met een TV wel ongeveer 10 jaar doet.

Een telefoon is na 2 jaar afgeschreven.

Ik zou me niet zo schuldig voelen als je een beetje in je financiële reserves moet duitken. Die paar honderd euro meer of minder overleef je wel weer.

Vanaf week 51 komt Samsung geloof ik weer met acties. Ik weet niet voor welke TV's dat gaat gelden, maar houd het in de gaten zou ik zeggen.

Die local dimming feature van de NU8000 stelt niet zoveel voor want die beslaat alleen verticale stroken. Dus daarvoor zou ik hem niet kopen.
Of de ghosting echt merkbaar is op een NU7100 weet ik niet.

Het mooie is dat je het kan uitproberen en binnen 14 dagen gewoon mag terugsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:29
Arjant2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:32:
De N7XXX serie is toch wel wat minder qua features. Mist bijvoorbeeld local dimming en ook qua motion handling en HDR weergave wel een stuk minder dan de N8XXX-reeks en de Q6FN.
Met name de motion handling zou mij enorm storen, ghosting is bij deze tv nogal aanwezig, dus gamen of snelle bewegende beelden kijken valt nogal tegen.
Ik heb zelf sinds kort de Samsung UE55NU7100 en ik moet zeggen dat hij mij prima bevalt!
Ik game heel veel (op een PS4) en ik kan me totaal niet vinden in deze stelling.

Ik merk niks van ghosting, ondanks dat ik vrij veel game. Ik moet er wel bij zeggen dat ik van een 4 jaar oude tv kom en dit echt een verademing is kwa beeldkwaliteit. Nooit verwacht dat 4k nog zoveel mooier zou zijn dan full hd. Natuurlijk zal er altijd beter te vinden zijn, en daarnaast heb ik totaal geen ervaring met de N8XXX-reeks en de Q6FN.

Ik denk dat deze prima zal voldoen bij het gebruik wat je vermeld. Dit is puur gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring en niet gebaseerd op specificaties.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@hotdenio562 Volgens Rtings.com is de ghosting duidelijk merkbaar op de NU7100 en is de HDR zwaar tegenvallend, daar waar de NU8000 juist wordt geprezen om goede motion handling en goede HDR weergave. Met een edge lit tv houdt je altijd last van blooming helaas, daar is niet aan te omkomen, maar de NU7100 heeft helemaal geen local dimming.

@knorde Ik baseer me ook niet op specificaties, ik baseer me op reviews van Rtings.com, waaruit toch wel duidelijk blijkt dat de NU8000 veel beter is.

[ Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 11-12-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Arjant2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:59:
@knorde Ik baseer me ook niet op specificaties, ik baseer me op reviews van Rtings.com, waaruit toch wel duidelijk blijkt dat de NU8000 veel beter is.
De NU8000 zal ongetwijfeld beter zijn, ik zal dat nooit ontkennen en daar is het prijsverschil ook wel naar. Gaat de TS het merken? Ik vraag het me af voor de dingen die hij ermee gaat doen. Het beeld is super strak, goed helder, en mega scherp. Totaal geen last van backlight bleeding en clouding (waar mijn vorige tv wel last van had, al let je er uiteindelijk niet meer op).

Ik bedoel meer dat je kwa prijs / kwaliteit helemaal niet zo slecht zit met de Samsung UE55NU7100.

Het voordeel is proberen kan altijd, gelukkig is de wet koop op afstand er. Bevalt hij niet kan je hem altijd retour sturen en een duurdere uitzoeken.

Ik zou zelf nooit zoveel geld voor een tv uitgeven maar dat is heel erg persoonlijk. Is je budget (te) ruim? Dan zou ik ook voor wat duurders gaan al voelt het dan wel een beetje als het Iphone verhaal wat in de startpost stond. Wel leuk natuurlijk

Mijn conclusie, ik zou voor de Samsung UE55NU7100 gaan tenzij je genoeg budget hebt en leuke extra's wilt. Nodig is het niet maar leuk is het wel. Zo zie ik het persoonlijk en het is maar mijn menig :P

[ Voor 9% gewijzigd door knorde op 11-12-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Met black friday heb ik de 75NU8000 gehaald en die bevalt prima.
Motion is geweldig en geen blooming.
Zwartwaardes zijn uitstekend.
En het voornaamste, BFV speelt erg lekker op deze tv.
Alleen de beeldinstellingen is nog een dingetje.
Nog niet het beeld wat ik wil hebben maar dat heb ik bij elke tv tot nu toe.
Kan nog 2 maanden duren tot mijn perfecte instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@knorde Ik zeg ook niet wat TS wel of niet moet kopen.
Maar als zijn budget blijkbaar wel die EUR 1.000 aan kan dan zou ik zelf voor de NU8000 gaan.
En je hebt helemaal gelijk wat dat iPhone verhaal, zelf heb ik een 65 inch Q9FN staan die nog veel meer kost. Maar dat is dan ook wel weer een hele andere TV die wel een echt veel beter beeld geeft dan genoemde TV's. Maar voor een iPhone zou ik het weer niet over hebben dat geld.
Je doet normaliter meer dan 5 jaar met een TV, dus over 5 jaar gezien is het natuurlijk niets die 200 euro en je kijkt er wel elke dag naar. Ik zou me waarschijnlijk irriteren aan die NU7100, maar een ander wellicht niet.
Ligt er ook aan hoe gevoelig je voor bepaalde zaken bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 11-12-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Arjant2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:14:
@knorde Ik zeg ook niet wat TS wel of niet moet kopen.
Maar als zijn budget blijkbaar wel die EUR 1.000 aan kan dan zou ik zelf voor de NU8000 gaan.
En je hebt helemaal gelijk wat dat iPhone verhaal, zelf heb ik een 65 inch Q9FN staan die nog veel meer kost. Maar dat is dan ook wel weer een hele andere TV die wel een echt veel beter beeld geeft dan genoemde TV's.
Je doet normaliter meer dan 5 jaar met een TV, dus over 5 jaar gezien is het natuurlijk niets die 200 euro en je kijkt er wel elke dag naar. Ik zou me waarschijnlijk irriteren aan die NU7100, maar een ander wellicht niet.
Ligt er ook aan hoe gevoelig je voor bepaalde zaken bent.
Ik ben (helaas haha :P) een veeleisende gebruiker die ook niet zomaar alles accepteert. Pas bij de 3de tv was ik tevreden. Ik had eerst een LG 55UK6470 gekocht maar die viel tegen en toen heb ik die omgeruild voor een Philips 55PUS6503 die me vervolgens ook tegenviel. Daarna is na gelukkig volle tevredenheid de Samsung UE55NU7100 gekomen (en ik was het ruilen goed zat haha).

Uiteraard zeg ik ook niet wat de TS wel of niet moet kopen, dat is aan hem en welke afweging hij maakt. Ik doelde meer op het punt dat de Samsung UE55NU7100 volgens jou niet echt goed is terwijl ik er juist heel erg tevreden over ben. Zo kan ik de TS een goed beeld over de tv geven.

Als je alle tv's naast elkaar zet in de winkel zul je ongetwijfeld (duidelijk) verschil zien, maar thuis kijk je er heel anders naar. Ik wou alleen even mijn ervaring van de tv geven hoe hij mij bevalt en wat ik ervaar.

P.S. Ik wilde je niet aanvallen hiermee, ik wou puur mijn mening even geven dus begrijp me niet verkeerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 11-12-2018 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
@knorde Ik las het ook niet als aanval op mij, een goede discussie ga ik nooit uit de weg.
Ik heb geen ervaring met beide TV's dus ik ga uit van reviews.
TS kwam zelf met deze 3 TV's, vandaar ook mijn commentaar/mening op deze 3.

Nogmaals op Rtings komt de NU8000 er een stuk beter uit dan de NU7100 (dus niet mijn mening dat die NU7100 slecht is, maar wel de mening van Rtings op bepaalde gebieden). TS zal moeten bepalen of hem dat 200 euro waard is.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 11-12-2018 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
Arjant2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:25:
@knorde Ik las het ook niet als aanval op mij, een goede discussie ga ik nooit uit de weg.
Ik heb geen ervaring met beide TV's dus ik ga uit van reviews.
TS kwam zelf met deze 3 TV's, vandaar ook mijn commentaar/mening op deze 3.

Nogmaals op Rtings komt de NU8000 er een stuk beter uit dan de NU7100 (dus niet mijn mening dat die NU7100 slecht is, maar wel de mening van Rtings op bepaalde gebieden). TS zal moeten bepalen of hem dat 200 euro waard is.
Haha gelukkig maar (en leuk dat je zo reageert, dat zie je ook wel eens anders). Ik denk dat het beide prima tv's zijn en dat ik het het beste zo kan formuleren:

Wil je zo weinig mogelijk betalen voor een goede tv?
Kies / probeer de Samsung UE55NU7100.

Wil je dit bedrag besteden aan een tv?
Kies dan de betere Samsung UE55NU8000 of de Samsung GQ-55Q6FN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-08 06:53
TS: ik heb zelf ook lang getwijfeld tussen de NU8000 (8070) en de Q6F en mij daarnaast weken lang verdiept in diverse tv's. Wilde ook niet meer dan 1000 euro betalen. Volgens Rtings was het verschil minimaal en ik wilde dan ook voor de NU8000 gaan. Volgens mij een prima tv voor de komende 10 jaar.

N.B. inmiddels al een aantal maanden aan het wachten tot we onze nieuwe huis kunnen betrekken en ik hoop met een nieuwe actie vanaf wk51 voor de Q8D te gaan voor rond de 1000 :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 21:50
Ik heb tijdens de black friday gekte de Samsung UE55NU8000 aangeschaft. Was toen te krijgen voor 800 euro. Ondertussen al even mee zitten spelen en ben er zeer tevreden mee.. Hiervoor had ik een Samsung 40 inch full hd tv.. exacte model weet ik niet maar is ook niet heel relevant :).

Gebruik de tv zelf voor regulier tv kijken (itv KPN), gamen via xbox one en ps4 (beide gekocht op releaseday), speel vooral racegames en shooters en via de de tv zelf gebruik ik Netflix. Heb de PC wel even aangesloten via hdmi gehad maar films via itunes of dergelijken zagen er niet heel vloeiend uit.. heb daar verder ook niet heel veel tijd aan gespendeerd om dat te optimaliseren.

Ik heb trouwens de settings overgenomen zoals hier aangegeven (al staat colour tone op warm 1 ipv 2): https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/nu8000/settings

Backlight pas ik eigenlijk aan aan de situatie, overdag staat deze bijvoorbeeld op 30 waar de backlight in de avond op 15 a 20 staat.. beetje mee spelen :)

[ Voor 18% gewijzigd door NLRev0lution op 11-12-2018 15:46 ]

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen staart zich blind op de getallen van Rtings en de cijfers van de reviews, maar hoe dit zich uiteindelijk vertaalt in gebruikerservaring is veel belangrijker.
Ik heb zelf een Q8D en een vriend van mij een goedkope Samsung TV die helemaal de grond in word geboord op Rtings, maar in de praktijk is het een prima TV en spelen we er graag Forza op.
Dus wat je acceptabel vind moet je met je eigen ogen bekijken.
Ik moet er wel bij zeggen dat de kleuren bij games op een QLED van je scherm af knallen.
Voor HDR games zal dit zeker een voordeel zijn. Voor normale games niet.
Ben je niet zo een op HDR gefixeerde fijnproever? Of juist wel?
Je kan hier wel naar het antwoord zoeken maar het blijft jouw persoonlijke keuze.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Misschien een wat oppervlakkige shootout tussen de 2 maar wil het toch nog even delen
YouTube: Samsung TV Comparison: NU8000 Series vs NU7100 Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
Wat jullie aangeven helpt mij enorm! Zat nog op werk vandaar de afwezigheid.
En inderdaad wat Hotdenio562 in zijn laatste post zegt. mijn huidige tv is ook zo'n 8 a 10 jaar oud. een improvement wordt het zowiezo!

Wat is voor mij normaal gebruik?
Tja ik heb geen regulier tv abbo meer, weer so you think you can dance nr 2000 kijken :P. Kijk veel liever een goeie film of serie via Netflix of mijn eigen collectie (hence de pc aansluiting). En de andere activiteit is gamen via de ps4.

En tuurlijk is het waar dat een tv lang mee gaat en is het over 5 a 10 jaar gezien 100 a 200 euro P/j
maar het is en blijft 1000 euro waar iedereen hard voor moet werken en sparen :)

maar ga ik die local dimming en mooie extra technieken/marketing echt merken? is het een dusdanig verschil tussen een NU7100 en een NU8000/QLED

Ik heb die 1000 euro best over voor een TV daar spaar ik ook voor, maar daar wil ik voor mijn gevoel het meeste uithalen.

en kan je onderhandelen bij een coolblue of mediamarkt? of moet ik daarvoor naar een andere winkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:40

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:40
Mag ik vervelend doen en een totaal ander merk aankaarten?
Sony?
Zelf waren wij een jaar geleden opzoek naar een 55inch 4K tv voor op de slaapkamer, eisen dus in principe niet te hoog maar goed je bent geen tweaker als je niet het beste voor je geld wilt krijgen op dit gebied, toch?

1x een LG gehad met leuk standaard geluid (harman kardon), deze een dag later omgewisseld doordat het local dimming zeer slecht was, deze had ik dus gelijk uitgezet maar dat was ook totaal niet leuk kijken (zeer slecht zwart, het was eerder grijs), prijs was circa 1000 euro.
Toen de dag erna een Samsung, betere kleuren maar dezelfde nadelen...
Daarna geld teruggevraagd want het schoot niet meer op en toen wat rustiger gaan kijken en poef daar kwam de Sony.
Naar de BCC gegaan, beetje lopen spelen (smart, maar wel op basis van linux, rete snel!), beeld was zeer gaaf voor dit budget, zwart vond ik echt redelijk goed (niet vergeleken de OLED, maar zeer zeker niet slecht).

Wat vond ik beter aan de Samsung en LG ? Het design en van de LG het geluid, dat was het... Over het beeld totaal niet te spreken.

Deze vorig jaar gekocht voor 850 euro:
pricewatch: Sony KD-55XE8599 Zwart
Nu is die iets in prijs gestegen (wellicht doordat ik echt een heerlijke actie had tijdens black friday).. Als wij geen geld hadden voor de OLED dan had deze zeker weten in de woonkamer gestaan.
Edit: dit is kennelijk toch een iets ander model, design en specs 100% gelijk, maar ik heb geen android tv maar een aangepast linux systeem welke gisteren toevallig nog een update gehad heeft (uiteraard is oa Netflix gewoon beschikbaar en werkt zeer goed).

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 11-12-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
@FeaR mijn excuus.

@LopendeVogel dat is ook nog wel een idee! thnx voor de input!
Ik ga eens even lezen! volgens de cijfertjes is die iets beter dan de NU8000 :P en goedkoper!

mochten er nog meer ideeen of alternatieven zijn geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:40
bart0099 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:55:
@FeaR mijn excuus.

@LopendeVogel dat is ook nog wel een idee! thnx voor de input!
Ik ga eens even lezen! volgens de cijfertjes is die iets beter dan de NU8000 :P en goedkoper!

mochten er nog meer ideeen of alternatieven zijn geen probleem!
Staar je niet al te blind op de specs, het beste oordeel krijg je in de winkel (zo heb ik ook de Sony mee naar huis genomen).
Uiteraard van te voren een aantal modellen noteren die jou goed lijkt op basis van de specs en dan naar de winkel.
De LG had ik online gekocht omdat ik al jaren tevreden LG gebruik, zo nu ook voor de OLED, ding viel vies tegen in de praktijk. Daarna ''online'' laten wisselen voor de Samsung, zelfde ellende.
Toen geld teruggevraagd en ben ik naar de BCC gegaan met de Sony op een lijstje.. Nja je zag het al gelijk als je voor de 50+ tv's stond dat 1 gewoon eruit knalde en dat was dus de Sony van mijn lijstje :P

Bij de budget lg's en samsung's zie je dat vooral de aandacht naar het design en de afstandsbediening gaat en helaas niet naar het beeld kwaliteit (geloof het of niet, maar het design verkoopt, beeld kwaliteit staat voor vele op de 2e plek).
Zo is de afstandsbediening van de Sony gewoon ''strak'' maar saai, ja er zit een youtube en netflix knop op. Ook het design van de TV is gewoon een rechthoekig ding zonder bling-bling.

Maar waar het je uiteindelijk om draait bij een film of een game zijn de beelden, en daar stak voor mij (zelfde budget als jij hebt) de Sony ver bovenuit.

Echter, indien dit je ''hoofd'' tv wordt, voor een paar 100 (300 ongeveer nu?) euro meer heb je al een 55 inch oled he? En ik vind de OLED weer een stap hoger dan de Sony..

Mijn advies dus:
Wil je onder de 1000 euro blijven en sta je hier keihard in? Bekijk eens de Sony in een winkel (gooi gelijk local dimming uit want dat functioneert niet op budget tv's)..
Heb je toch zin om nog heel even door te sparen of iets meer uit te geven: kijk aub naar een OLED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

Toevallig al gekeken naar de UE55MU8000? Deze heb ik nu een half jaar in gebruik en ben er zeer tevreden over.

Ik gebruik de tv voornamelijk voor tv kijken/netflix/youtube. Gamen doe ik er niet op, films zijn super scherp. Audio gebruik ik niet van tv, hier heb ik een Onkyo set voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
heb een dikke sony surround set dus kwa audio ben ik voorzien.

De MU8000 bevindt zich ook rond die prijsklasse van 900 a 1000 euro.en zo blijf je bezig. want voor nog 100 euro extra heb je nog een betere OLED tv zeg maar.

900 a 1000 euro is voor mij echt het maximum van wat ik op dit moment wil besteden aan een TV.

[ Voor 41% gewijzigd door bart0099 op 11-12-2018 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kr1stof
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-01-2023
De NU8070, die exact hetzelfde is als de NU8000 (uitgezonderd afstandsbediening en kleur van het metaal op de tv), kan je ook al voor €850 krijgen:
pricewatch: Samsung UE55NU8070 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kr1stof schreef op woensdag 12 december 2018 @ 07:34:
De NU8070, die exact hetzelfde is als de NU8000 (uitgezonderd afstandsbediening en kleur van het metaal op de tv), kan je ook al voor €850 krijgen:
pricewatch: Samsung UE55NU8070 Zwart
Ik heb op de site van Samsung eens de specs van de NU8000 en de NU8070 naast elkaar gehouden en zag nog een interessant verschil:
NU8000: UHD Dimming
NU8070: Supreme UHD Dimming

Als ik mag speculeren zou het misschien kunnen zijn dat de NU8070 meer verticale dimming-stroken heeft?

Verder is die metalen afstandsbedinging niet interessant. Ik heb er ook een bij mijn Q8D en vind het metaal een beetje glad aanvoelen vooral door de ronde randen. En verder zijn de knoppen exact hetzelfde als de plastic versie.

En de NU8070 heeft geloof ik een andere kleur.

De NU8050 heeft ook Supreme UHD Dimming en een metalen afstandsbediening dus wat daarmee het verschil is is voor mij ook een raadsel.

Maar meer ontopic:
In de winkel is het ook moeilijk om goed de verschillen in beeld te zien. Je ziet het pas echt als hij een paar dagen thuis staat. En je bent natuurlijk vrij om hem terug te sturen als je toch een andere wilt.

Het is net zoiets als kleding kopen. Een trui die in de winkel goed lijkt te passen, kan eenmaal thuis blijken dat die toch niet helemaal lekker zit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Laatst online: 06-04 21:00
misschien beetje oud topic maar waarom zit er 100 euro verschil tussen de nu8000 en de nu8070?
Ik kan daar niet goed achter komen, blijkbaar is de nu8070 helemaal zwart inclusief voet en de nu8000 niet.

beetje vreemd verhaal vind ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
duimp schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:30:
misschien beetje oud topic maar waarom zit er 100 euro verschil tussen de nu8000 en de nu8070?
Ik kan daar niet goed achter komen, blijkbaar is de nu8070 helemaal zwart inclusief voet en de nu8000 niet.

beetje vreemd verhaal vind ik
Het verschil is Supreme Dimming wat volgens Samsung meer zones zou hebben, maar niemand weet hoeveel en zal ook niet merkbaar zijn (i.t.t. FALD). Hetzelfde geldt voor 8bit+FRC v.s. true 10bit. De NU80xx heeft verder inderdaad alleen een andere kleur(bezel) en een metalen slimme remote (i.p.v. kunststof). Met andere woorden koop gewoon de gene met de beste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Laatst online: 06-04 21:00
dus eigenlijk ga je geen verschil zien!
waar zit dan die 100 euro prijsverschil in, gewoon een kwestie van vraag-aanbod?
Pagina: 1