Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Video- en fotobewerking, maar ook wat gaming (geen shooters)
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. 3000-3500,- max incl. monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In plaats van de 1080 ti misschien beter de 2080 kiezen? In mijn stommigheid heb ik de 1080 ti al besteld, maar kan nog retourneren.
Is 3200mhz te gebruiken met de Ryzen 2920?
Als monitor denk ik aan de predator xb271. Een van de weinige monitoren met G-sync. Of is HDR belangrijker? Of misschien toch een recentere monitor met betere kleurweergave?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb eigenlijk altijd Intel gehad maar Ryzen klinkt veelbelovend vooral voor het editen, veel kracht voor het geld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niets specifiek. Gewoon beste prestaties voor het minste geld. PC moet lang meegaan, wil niet over 5 jaar een nieuwe kopen (huidige Acer predator kan ik moeilijk upgraden, GPU is gedateerd na 5 jaar)
Ga je overklokken?
Indien mogelijk maar weinig ervaring op dit gebied
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals gezegd graag advies voor het meeste bang-for-buck. Of logische aanpassingen aan de build.
Heb weinig ervaring met het koelen. Is het voldoende als ik 3 extra fans installeer? Of zijn extra maatregelen nodig.
Alvast bedankt!
Voornamelijk Video- en fotobewerking, maar ook wat gaming (geen shooters)
Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. 3000-3500,- max incl. monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen Threadripper 2920X Boxed | € 645,05 | € 645,05 |
| 1 | Gigabyte X399 Aorus Pro (rev. 1.0) | € 294,50 | € 294,50 |
| 1 | Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB | € 96,50 | € 96,50 |
| 1 | be quiet! Silent Base 800 Zwart/Zilver Window | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 146,20 | € 146,20 |
| 1 | Corsair Dominator Platinum CMD32GX4M2C3200C16 | € 307,- | € 307,- |
| 1 | be quiet! Power Zone 850W | € 134,50 | € 134,50 |
| 1 | Samsung 970 Evo 1TB m.2 | € 253,79 | € 253,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.665,49 | |
In plaats van de 1080 ti misschien beter de 2080 kiezen? In mijn stommigheid heb ik de 1080 ti al besteld, maar kan nog retourneren.
Is 3200mhz te gebruiken met de Ryzen 2920?
Als monitor denk ik aan de predator xb271. Een van de weinige monitoren met G-sync. Of is HDR belangrijker? Of misschien toch een recentere monitor met betere kleurweergave?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb eigenlijk altijd Intel gehad maar Ryzen klinkt veelbelovend vooral voor het editen, veel kracht voor het geld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niets specifiek. Gewoon beste prestaties voor het minste geld. PC moet lang meegaan, wil niet over 5 jaar een nieuwe kopen (huidige Acer predator kan ik moeilijk upgraden, GPU is gedateerd na 5 jaar)
Ga je overklokken?
Indien mogelijk maar weinig ervaring op dit gebied
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals gezegd graag advies voor het meeste bang-for-buck. Of logische aanpassingen aan de build.
Heb weinig ervaring met het koelen. Is het voldoende als ik 3 extra fans installeer? Of zijn extra maatregelen nodig.
Alvast bedankt!