Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
Ik zoek een?
High end android smartphone.

Wat is je budget?

Keuzes?
Google Pixel 3 XL
Huawei Mate 20 Pro
Samsung Note
Anders

Mijn Nexus 6P is nu echt wel aan vervangen toe. Technische gezien ben ik nog heel tevreden over de telefoon, echter de accuduur is wel bar slecht geworden, een halve dag maximaal dus ik heb tegenwoordig overal een een lader bij me (thuis, werk, auto, slaapkamer)..

Nu was het tot een paar maanden geleden relatief eenvoudig, ik wilde de Googe Pixel 3. Geen twijfel over mogelijk. Echter, ik was bijzonder verrast door de komst van de Huawei Mate 20 Pro. Het scherm (notch), de camera en de overige prestaties lieten mij niet koud.

Ik heb beide toestellen bekeken en vastgehouden bij de Mediamarkt, ik heb verschillende reviews gelezen. Ik heb nog gekeken naar andere toestellen (galaxy, note, oneplus). Maar ik blijf nu steken op de Pixel of op de Mate 20 Pro.

In mijn ogen is de mate 20 pro alweer een stuk moderner dan de pixel3. Echter, om (zo rond de ) € 900 uit te geven voor een Huawei (geen A-merk vondi ik,, nu misschien wel) vind ik wel weer een dingetje, dan gaat het meer op gevoel.

Dus wat moet het worden, de Mate 20 Pro of de Pixel 3 of toch de note 9 ... :/

Ik neig heel erg naar de Mate 20 Pro, echter zal de prijs snel dalen?
Of toch voor zekerheid, althans was is zeker.. en voor de Pixel 3 gaan. :)

groeten GJ

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Hier zie je de daling voor de Mate 10 Pro. Dat is denk ik toch de beste maatstaf voor de snelheid van de prijsdaling zonder glazen bol.

pricewatch: Huawei Mate 10 Pro Dual Sim (6GB Ram) 128GB Grijs

Kwa telefoon: Pixel 3 hoor ik toch mindere verhalen over ivm de Pixel 2. Veel mensen die wilden overstappen van de Pixel of Pixel 2 slaan de Pixel 3 over. De notch is ook gigantisch....

Huawei maakt tegenwoordig prima smartphones. Heb zelf een Mate 9 gewonnen op Tweakers en was toch erg tevreden over de telefoon. Ik ben enkel vanwege de camera destijds overgestapt naar een S9+. Daar ben ik op zich ook zeer tevreden over, behalve dat de 2e camera nauwelijks iets toevoegt (2e camera werkt enkel in auto-modus en alleen voor foto's, niet voor video of in pro-modus).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Vergeet niet de kale Android en snelle updates en upgrades versus Huawei Schil en bijbehorende vertraging in updates en upgrades mee te nemen in je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
Waah schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:09:
Hier zie je de daling voor de Mate 10 Pro. Dat is denk ik toch de beste maatstaf voor de snelheid van de prijsdaling zonder glazen bol.

pricewatch: Huawei Mate 10 Pro Dual Sim (6GB Ram) 128GB Grijs
Ah, ik zie het. De sterke prijsdaling begint zo'n beetje in april. Na een aar zit je op de helft. Ik vond dat nog al wat. Tsja, als ik me daar druk over ga maken kan ik beter een iphone aanschaffen...

Mocht ik mijn KPN abo gaan verlengen, dan kan ik de Mate 20 Pro aanschaffen voor (dacht ik uit mijn hoofd) voor 820 euro , dat vond ik wel een redelijke prijs.

@swhnld dat klopt! is zeker het overwegen waard, maar die notch he..

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
gjbos schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:51:
[...]

Ah, ik zie het. De sterke prijsdaling begint zo'n beetje in april. Na een aar zit je op de helft. Ik vond dat nog al wat. Tsja, als ik me daar druk over ga maken kan ik beter een iphone aanschaffen...

Mocht ik mijn KPN abo gaan verlengen, dan kan ik de Mate 20 Pro aanschaffen voor (dacht ik uit mijn hoofd) voor 820 euro , dat vond ik wel een redelijke prijs.

@swhnld dat klopt! is zeker het overwegen waard, maar die notch he..
Volgens mij is Huawei nog best snel met het upgraden van Android. De mate 20 Pro draait sowieso al op basis van Android 9. Maar natuurlijk zul je nergens snellere updates krijgen dan op de Pixels. Al zou ik zelf wel voor de Mate 20 Pro gaan vanwege het uiterlijk van de telefoon. Let wel op dat je kans hebt dat je een LG scherm krijgt waarbij je grote kans hebt op een loskomend of niet goed gelijmd scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
Bedankt allen.
Ik denk dat ik toch voor de Huawei ga... nog wel twijfel hoor.

Hoofdzakelijk reden: camera en groot scherm..
Dat het toestel over 2 jaar niet meer de allernieuwste updates heeft is dan jammer.

De prijs die ik betaal bij een 2 jaar verlenging bij KPN komt over een als ik over 5 maanden het toestel los koop (gezien de prognose van de prijsdaling).

groeten GJ

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:36
Vergelijk je de Mate met een Pixel 3 of 3XL?

• gjbos
soskes schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:40:
Vergelijk je de Mate met een Pixel 3 of 3XL?
Ja, ik kan de note9 er ook nog aan toevoegen.. maar die valt al af.

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:36
Persoonlijk zou ik dan voor de Pixel gaan. Dit puur persoonlijk omdat ik de software van Huawei niet prettig vind (agressieve appkilling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 17:29
Persoonlijk zou ik voor de Pixel 3 gaan, ook al wacht ik zelf nog een jaar op de Pixel 4. Ik lees wel goede dingen over de mate 20 pro. Toevallig zag ik vandaag een video van Marques Brownlee en hij was er heel tevreden over. Vooral als de batterij voor je van groot belang is dan zou ik dus voor Huawai kiezen. Ga je voor een goede camera, snelle updates en kale Android ga dan gewoon voor de Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
@soskes @Hugo! en bedankt! Was net overtstag voor de huawei.. nu weer twijfel :-)

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Hier een Huawei Mate 20 Pro eigenaar. Heel erg getwijfeld tussen de 3XL, Note9 en de Mate20Pro.

Uiteindelijk voor de Mate 20 Pro gegaan om de volgende reden:

Geweldige camera's
Batterijduur
Handzaam voor formaat

Note9 camera voegen weinig toe tegenover de S9 en de S9+ en die waren maar zo zo
Pixel XL3. Veel te duur voor wat je krijgt en veel mensen klagen over de software

Ik was bang voor MIUI maar kan veel naar mijn hand zetten en ook de aggresieve appkill kan worden aangepast. Alles wat ik wil, werkt

Nova Laucher
Google Now Companion
Tesla Unread.
Fluid Navigation Gestures.
Google Contacts
Google Dailer
At a glance widget + Calender widget.

En ook na een paar dagen geen freezes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
gjbos schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:36:
Ik zoek een?
High end android smartphone.

Wat is je budget?

Keuzes?
Google Pixel 3 XL
Huawei Mate 20 Pro
Samsung Note
Anders

Mijn Nexus 6P is nu echt wel aan vervangen toe. Technische gezien ben ik nog heel tevreden over de telefoon, echter de accuduur is wel bar slecht geworden, een halve dag maximaal dus ik heb tegenwoordig overal een een lader bij me (thuis, werk, auto, slaapkamer)..

Nu was het tot een paar maanden geleden relatief eenvoudig, ik wilde de Googe Pixel 3. Geen twijfel over mogelijk. Echter, ik was bijzonder verrast door de komst van de Huawei Mate 20 Pro. Het scherm (notch), de camera en de overige prestaties lieten mij niet koud.

Ik heb beide toestellen bekeken en vastgehouden bij de Mediamarkt, ik heb verschillende reviews gelezen. Ik heb nog gekeken naar andere toestellen (galaxy, note, oneplus). Maar ik blijf nu steken op de Pixel of op de Mate 20 Pro.

In mijn ogen is de mate 20 pro alweer een stuk moderner dan de pixel3. Echter, om (zo rond de ) € 900 uit te geven voor een Huawei (geen A-merk vondi ik,, nu misschien wel) vind ik wel weer een dingetje, dan gaat het meer op gevoel.

Dus wat moet het worden, de Mate 20 Pro of de Pixel 3 of toch de note 9 ... :/

Ik neig heel erg naar de Mate 20 Pro, echter zal de prijs snel dalen?
Of toch voor zekerheid, althans was is zeker.. en voor de Pixel 3 gaan. :)
Waarom niet nieuwe accu erin voor 20 euro? Ik heb het onlangs bij iemand vervangen met een nexus 6p. Die kan nu makkelijk weer een dag doen met de mobiel. Best wel een intensieve gebruiker. Kan je weer even verder en kan je rustig verder zoeken naar een mooie.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf voor de Mate 20 Pro gekozen. Die keuze is gebaseerd op mijn ervaringen met diverse Huawei toestellen alswel de Pixel 2 XL.

De Pixel mist simpelweg een hoop extra's die Huawei wel bied. Dual sim, twin app, prettiger launcher etc.

De Pixel 2 XL was op zich uitstekend, maar door de ontbrekende features liep ik altijd met een extra iPhone op zak. Dat is nu verleden tijd.

Uiteraard zullen die features er niet voor iedereen toe doen. Uiteindelijk is het erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-07 12:25
Limbeckx schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:19:

Ik was bang voor MIUI maar kan veel naar mijn hand zetten en ook de aggresieve appkill kan worden aangepast. Alles wat ik wil, werkt
MIUI is van Xiaomi, Huawei heeft EMUI.
Daarover gesproken.. Waarom overweeg je geen Xiaomi? Die heeft ook high-end (MI 8(PRO)) voor een schappelijkere prijs. Stipt ook aardig wat van je aandachtspunten aan overigens.

How low-code can you go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Erdinger schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:34:
[...]

MIUI is van Xiaomi, Huawei heeft EMUI.
Daarover gesproken.. Waarom overweeg je geen Xiaomi? Die heeft ook high-end (MI 8(PRO)) voor een schappelijkere prijs. Stipt ook aardig wat van je aandachtspunten aan overigens.
EMUI ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
Waarom niet nieuwe accu erin voor 20 euro? Ik heb het onlangs bij iemand vervangen met een nexus 6p.
Ja, ik denk niet dat ik het gereedschap hier voor heb (YouTube: Huawei Google Nexus 6p Battery Replacement - DIY) en als ik het laat doen, kost me dat waarschijnlijk meer dan €20,-.
En ik wil ook wel weer een nieuw toestel, kan ik gelijk mijn omzet nog wat drukken (zzper) :P

@Erdinger een MI 8 Pro... hmmm, denk niet dat de camera kan tippen aan die van de pixel of de mate20 pro.

@Limbeckx check! die google apps werken toch sowieso? of moet je deze apart installeren?? Google Now
Google Contacts, Google Dailer ..

[ Voor 11% gewijzigd door gjbos op 17-12-2018 14:46 ]

groeten GJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
Update, ik zie net via pepper.com de pixel3 voorbij komen op Amazon. Dit voor een prijs van 599 ... Ook een optie toch?

https://www.amazon.de/Goo...=nl_NL&tag=peppercom09-21

Update: vandaag de Mate 20 Pro opgehaald. :P

[ Voor 8% gewijzigd door gjbos op 28-12-2018 13:58 ]

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
@Limbeckx vraagL: heb je ook een Huawei id aangemaakt? zo ja waarom?
ik heb het tijdens het installeren over geslaan, ik gebruik mijn google id. Maar wellicht voegt het iets toe.. ?

groeten GJ

Pagina: 1