Hoi!
Ik heb iets minder dan een jaar geleden een nieuwe pc gebouwd. nou had ik toen geen problemen met fortnite, sinds een aantal weken begon ik wat irritante frame drops te ervaren. Ik haal makkelijk boven de 300 fps op sommige plekken maar als ik bijvoorbeeld in een fight ga beginnen mijn frames te droppen naar 120-160. Dit klinkt misschien niet laag maar het voelt er niet beter op.
Ik heb gedaan en gekeken naar:
* Of de gpu clock omlaag gaat als ik fps drops ervaar. Dit is echter niet het geval.
* Temperaturen van zowel de cpu en gpu bekeken. De GPU zelf word niet warmer dan 60 graden ingame en is vaak zelf koeler.
De CPU blijft tussen de 50 en 55 in.
* Drivers verwijderd met guru uninstaller, en oudere drivers geprobeerd.
* extra fans aangesloten die direct naar mn GPU blazen.
* Clean OS reinstall.
* Bios updates en enkele andere drivers.
Specificaties:
I7 7700K
1070 Ti FE
16 GB DDR4 2400mhz
MSI Z270 Gaming Plus Moederbord
(144 HZ Monitor)
Het kan natuurlijk ook dat dit gewoon een Fortnite probleem is maar ik wou het wel even zeker weten omdat mijn pc vrij nieuw is.
Ik heb iets minder dan een jaar geleden een nieuwe pc gebouwd. nou had ik toen geen problemen met fortnite, sinds een aantal weken begon ik wat irritante frame drops te ervaren. Ik haal makkelijk boven de 300 fps op sommige plekken maar als ik bijvoorbeeld in een fight ga beginnen mijn frames te droppen naar 120-160. Dit klinkt misschien niet laag maar het voelt er niet beter op.
Ik heb gedaan en gekeken naar:
* Of de gpu clock omlaag gaat als ik fps drops ervaar. Dit is echter niet het geval.
* Temperaturen van zowel de cpu en gpu bekeken. De GPU zelf word niet warmer dan 60 graden ingame en is vaak zelf koeler.
De CPU blijft tussen de 50 en 55 in.
* Drivers verwijderd met guru uninstaller, en oudere drivers geprobeerd.
* extra fans aangesloten die direct naar mn GPU blazen.
* Clean OS reinstall.
* Bios updates en enkele andere drivers.
Specificaties:
I7 7700K
1070 Ti FE
16 GB DDR4 2400mhz
MSI Z270 Gaming Plus Moederbord
(144 HZ Monitor)
Het kan natuurlijk ook dat dit gewoon een Fortnite probleem is maar ik wou het wel even zeker weten omdat mijn pc vrij nieuw is.