Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 12:00
Goedendag tweakers,

Het is tijd, eigenlijk al heel lang.... Om onze Bose321 de deur uit te doen. Nu wil ik mij niet zomaar wat laten aansmeren door een verkoper in een winkel en hoopte dus op een paar goede tips/richtingen.
Wat we zoeken is een compacte set, niet omdat we klein wonen, maar omdat we dit gewoon mooier en praktischer vinden.
Set is voor in de woonkamer (45m2), kijken regelmatig series en films. Willen ook wat eenvoudiger muziek kunnen luisteren dmv bluetooth/telefoon.
Dolby Atmos is natuurlijk top, maar weet niet of dit haalbaar is...?
Budget tussen 500 en 1000 Euro.
Zie steeds vaker soundbars voorbij komen, ben hier nogal sceptisch over maar dit kan mijn gebrek aan kennis over dit onderwerp zijn ;) wat zijn jullie tips?

Edit:
Is een aparte subwoofer altijd beter? Ik gok van wel, maar alleen omdat ik mij niet kan voorstellen dat er mooie bass uit zo'n ondiepe speakerkast kan komen.

Gr,
Ben

[ Voor 9% gewijzigd door Ben1987 op 10-12-2018 21:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Bluesound Pulse bar, beste wat je in compacte segment gaat vinden imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CEA

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Sethro schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:10:
Bluesound Pulse bar, beste wat je in compacte segment gaat vinden imho
Thanks, zal eens kijken. Had ik niet eerder voorbij zien komen. Zat alleen heel vlugtich te kijken en zag geen set met een subwoofer (opmerking hierover in beginpost erbij gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ben1987 schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:02:
[...]

Thanks, zal eens kijken. Had ik niet eerder voorbij zien komen. Zat alleen heel vlugtich te kijken en zag geen set met een subwoofer (opmerking hierover in beginpost erbij gezet).
Er is een subwoofer die je erbij kan nemen. Of dat nodig is kun je alleen zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:53
Hiermee wordt bedoeld dat je topic is verplaatst naar de consumenten elektronica aankoopadvies rubriek.

Met een budget tot 1000 euro is er best veel mogelijk. Je zou een soundbar kunnen nemen maar ik denk dat het ook mogelijk moet zijn om bij voorbeeld een receiver met monitor speakers en een sub te krijgen. Een sub is bij een soundbar of monitor speakers wel een meerwaarde. Zeker als je films en series kijkt waar wat lekkere actie in zit.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Voor een beetje soundbar met sub ga je dik over je budget heen verwacht ik. Het vervelende van een soundbar + sub opstelling is in feite hetzelfde wat je nu hebt. De soundbar (of bose speakers) zijn veelal te klein om het gat op te vangen waar idealiter de sub begint mee te spelen. Resultaat is dat de sub mee begint te spelen vanaf een veel te hoge frequentie en je een bonkerige ervaring krijgt. Voorbeeld: mijn ouders hebben een Bose321 en als die journaal oid op hebben staan waar een man deze lezer is, dan hoor je de sub gewoon meespelen. Dat wil je echt niet.

Mijn advies zou net als die van @Marcievg zijn. Kijk eens naar een mooie compacte receiver als een Marantz 1509 ( € 450) en hang daar bijvoorbeeld twee Boston Acoustics A25 / Q Acoustics 3020 (€ 200 per paar) monitor speakers aan. Wat kabels erbij en je bent voor onder de € 700 klaar en heb je een set die heel wat beter klinkt dan je oude Bose 321. Die monitor speakers gaan niet superlaag, dus je gaat laag missen wat je gewend bent. Of de Bose sound een goede gewenning is weet ik niet :P Je zou er voor € 300 nog een sub bij kunnen kopen, zodat je aan je € 1.000 budget zit. Q Accoustics heeft ook mooie slanke subs (€ 350-€400), geen idee hoe die klinken trouwens.

De Marantz 1509 heeft streamingopties die je zoekt en ondersteunt ook HEOS volgens mij. Dat is de tegenhanger van het Sonos idee. Voordeel van een dergelijke receiver is daarnaast dat je de optie houdt om ooit eens naar surround te gaan, je kunt er praktisch alle speakers aan hangen die je voor je budget kunt kopen, je kunt de speakers makkelijk afstellen met Audyssey (mic erin en afstellen gaat praktisch vanzelf) en je kunt al je video/gaming apparatuur er aan hangen, zodat dit het hart van je media toepassingen wordt.

Wat daarnaast een tip is, ga lekker eens wat bekijken, luisteren en ervaren bij een hifizaak. Ik heb goede ervaringen bij Hificorner (amersfoort/groningen) en bij Stassen hifi (tegelen, bij Venlo). Je gaat toch behoorlijk wat geld uitgeven en dat wil je goed besteden natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 12-12-2018 11:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1