Apple ID gedeeld door 2 personen - omzetten naar 2 ID's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 17:57

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Lang, lang geleden bestond er in het iOS systeemlandschap nog niet zoiets als Delen met gezin. In die tijd hadden wij een iPad, gekoppeld met een Apple ID voor Tomatoman. Toen mijn vrouw vervolgens een iPhone ging gebruiken, heeft ze daar simpelweg mijn Apple ID voor gebruikt.

Inmiddels zijn we een jaar of 5 verder en ligt er een gloednieuwe doos met daarin een iPhone XR mij toe te lachen. Mijn Nokia Lumia kan nu bij het oud vuil. Ik heb de nieuwe iPhone geconfigureerd met mijn Apple ID, die nog steeds dezelfde is als die op mijn vrouws iPhone en mijn huidige iPad. Onze kinderen hebben inmiddels ook hun eigen iPad, met elk hun eigen Apple ID en 'Delen met gezin' ingeschakeld.

Nu moeten we toch echt een aparte ID voor mijn vrouw en mijzelf gaan inrichten, want anders zitten we elkaar met apps zoals Whatsapp enorm in de weg. Maar hoe doen we dat het handigst?

• Het ligt voor de hand dat mijn vrouw een eigen Apple ID krijgt en daarmee haar telefoon helemaal opnieuw configureert. Dat werkt, maar is voor haar natuurlijk super onhandig - ze is al haar instellingen zoals bewaarde wachtwoorden kwijt en zal in al haar apps opnieuw allerlei instellingen moeten doen.
• Als mijn vrouw de Apple ID overneemt en ik een nieuwe ID zou nemen, verschuiven we het probleem gewoon naar mij, maar moet bovendien de Apple ID van meneer Tomatoman een geslachtsverandering ondergaan (lees: alle accountgegevens bij Apple wijzigen, wat ongetwijfeld niet zomaar kan).

Is er een mogelijkheid om mijn huidige Apple ID te klonen, waarna mijn vrouw de kloon personaliseert? Of is er een andere oplossing die ons leven een beetje makkelijker maakt? Het is geen probleem als we een deel van de apps - die Delen met gezin niet ondersteunen - opnieuw moeten aanschaffen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen. Sorry. Niet mogelijk.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:09
Tomatoman schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:46:
Nu moeten we toch echt een aparte ID voor mijn vrouw en mijzelf gaan inrichten, want anders zitten we elkaar met apps zoals Whatsapp enorm in de weg. Maar hoe doen we dat het handigst?
Waarom zou dat elkaar in de weg gaan zitten?

Ik heb het zo opgezet:
1. Allemaal een eigen Apple ID voor de iCloud
2. Een gedeeld Apple ID voor de App Store

Backups e.d. lopen via het eigen Apple ID naar de iCloud. Geen last van elkaars beperkingen in opslag. Aankopen gaan allemaal centraal via 1 Apple ID.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:56:
[...]

Waarom zou dat elkaar in de weg gaan zitten?

Ik heb het zo opgezet:
1. Allemaal een eigen Apple ID voor de iCloud
2. Een gedeeld Apple ID voor de App Store

Backups e.d. lopen via het eigen Apple ID naar de iCloud. Geen last van elkaars beperkingen in opslag. Aankopen gaan allemaal centraal via 1 Apple ID.
Omdat hij nu één ID heeft met zijn wederhelft

Ik heb 4 jaar geleden hetzelfde gehad, na 5 jaar een gezamelijk appleID gebruikt te hebben, besloten om wat gegevens aan te passen naar die van mijn vrouw ( die gebruikte hem het meeste )
Dat account wel als gezinshoofd ingesteld, en voor mijzelf een nieuw ID aangemaakt.
Nu staan de 2 Ipads onder hetzelfde "kinder"-account, en gebruik ik mijn eigen ( nieuwe ) ID voor mijn dingen.
Omdat we al sinds 2011 apps aanschaften, waren er al best veel in het lijstje, en nu door family te gebruiken gewoon beschikbaar.

Even door de zure apple heen bijten, en jezelf een nieuwe persoonlijkheid aanmeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:09
FreshMaker schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:01:
[...]

Omdat hij nu één ID heeft met zijn wederhelft

Ik heb 4 jaar geleden hetzelfde gehad, na 5 jaar een gezamelijk appleID gebruikt te hebben, besloten om wat gegevens aan te passen naar die van mijn vrouw ( die gebruikte hem het meeste )
Dat account wel als gezinshoofd ingesteld, en voor mijzelf een nieuw ID aangemaakt.
Nu staan de 2 Ipads onder hetzelfde "kinder"-account, en gebruik ik mijn eigen ( nieuwe ) ID voor mijn dingen.
Omdat we al sinds 2011 apps aanschaften, waren er al best veel in het lijstje, en nu door family te gebruiken gewoon beschikbaar.

Even door de zure apple heen bijten, en jezelf een nieuwe persoonlijkheid aanmeten ;)
Gewoon voor beiden een eigen iCloud maken (ergo, je hoeft er maar 1 bij te maken). iCloud kan je los instellen en dan ben je er. Voor aankopen blijf je dan op 1 Apple ID en hoef je dus niet nogmaals te betalen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Drardollan Dat staat er Toch ?

@Tomatoman heeft NU dus het probleem dat zijn backups zoals Whatsapp elkaar in de weg zitten.
Dus een 2e account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1149113

Met iMazing heb ik een backup kunnen maken van een iPhone en deze terug kunnen zetten op een ander Apple ID. Maar er zijn waarschijnlijk ook wel andere programma's?

In dr.fone toolkit zit een optie om Whatsapp over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-03 22:48
Is het niet mogelijk om gewoon voor de vrouw een nieuw AppleID aan te maken.
Op haar telefoon onder instellingen, uitloggen voor Icloud, Itunes store en app store, FaceTime en Berichten.
Op de zelfde plekken weer inloggen met haar nieuwe ID.

Al haar instellingen staant op haar telefoon en zullen dan weer gaan syncen met haar nieuwe account.
Gekochte apps zijn te delen met family

[ Voor 22% gewijzigd door breeeem op 15-12-2018 15:39 ]

Pagina: 1