Toon posts:

Welk 3Com pci kaartje voor kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw netwerkkaartje nodig voor mijn kabelmodem. Ik wil graag een 3Com PCI kaartje hebben, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Welk kaartje is "prima de luxe"?
Thankss!!!

Verwijderd

Ik heb de 3Com 3c905c-tx. Werkt vlekkeloos.

Maar deze kaarten zijn zo simpel dat er volgens mij geen slechte zijn.

Verwijderd

3C905B-TX hier..ook prima

Verwijderd

3Com 3C905CTX-WOL/BOOT Fast Etherlink TPO PCI 10/100Mbit Single Card fl 151

Doet 't prima hoor :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
maakt geen ene fuk uit wat voor netwerkkaartje je gebruikt... het simpelste 10 mbit kaartje voldoet nog.

Verwijderd

Da's definitief niet waar. Ik heb testresultaten gezien waarbij Intel en 3COM kaarten vergeleken werden met Realtek en andere FukiJuki zooi.

De grote merken hebben veel minder CPU load en een hogere doorvoersnelheid. Dat kan soms wel 50% schelen. Dat is een enorm verschil in performance.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
ow... dan zal ik es ff een ander kaartje proberen... ik heb nog wel een paar intel en realtek 10/100 mbit kaarten liggen

Verwijderd

Kijk .. als je af en toe iets wilt overzenden boeit het niet nee. Maar als je het voor je kabelmodem gebruikt, en die dus veel en vaak laat downen, is het de moeite waard vind ik.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:07
Dat verschil zie je pas als in de 100mb sfeer gaat werken.
Een kabelmoden komt niet hoger dan max enkele megabits.
Ik zit bij sonera en wordt zelfs afgeknepen op 64/8 waardoor een 100mb netwerkkaart wel erg overkill is. De bits zelf brengen is soms sneller.
Overigens had ik 3com's en realteks gemixed. Omdat ik op mijn interne netwerk heel lage scores haalde heb ik er allemal 3com's van gemaakt. Resultaten zijn nu wel een stuk beter. Haal nu altijd 1,5 MB per seconde, waar ik met de realtek/3com combinatie soms genoegen moest nemen met 38KB per seconde.

Het zal ongetwijfeld een combinatie van drivers en een foute windows gezeten hebben maar het probleem is nu opgelost en verwacht ik niet meer terug.
M.a.w. voor je kabelmodemsnelheid hoef je het niet te doen maar koop toch maar een 3com 905tx, dan zit je altijd goed en voorkom je in de toekomst veel problemen waarvan je je dan gaat afvragen: hoe zou dat toch komen...........

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 09:18 schreef HlpDsK het volgende:
Da's definitief niet waar. Ik heb testresultaten gezien waarbij Intel en 3COM kaarten vergeleken werden met Realtek en andere FukiJuki zooi.

De grote merken hebben veel minder CPU load en een hogere doorvoersnelheid. Dat kan soms wel 50% schelen. Dat is een enorm verschil in performance.
We hebben het dan ook alleen maar over 3Com ;) Only The Best Is Just Good Enough.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 09:25 schreef Aziona het volgende: De bits zelf brengen is soms sneller.
>:)

Verwijderd

Ik heb zelf de 905B combo. Dus zowel bnc als utp. Handig als je nog eens op een oud netwerk moet of naar een lanparty gaat. Werkt prima thuis en heb er op het werk ook goede ervaringen (beter dan realtek kaartjes) mee. Daar heb ik er 30 in diverse compu's geplaatst zonder zweten en/of tranen :)

Verwijderd

10 mbit is snel zat voor je kabelmodem. Maar idd, als je je PC wel eens ergens naartoe neemt is een 100 mbit kaart natuurlijk veel lekkerder. En het prijsverschil is minimaal.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Op zondag 22 juli 2001 09:43 schreef HlpDsK het volgende:
...
En het prijsverschil is minimaal.
Ik vind het prijsverschil tussen 25 gulden en 130 gulden niet echt minimaal... ;)
Maar als je idd toch bezig bent... 3kom dus!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Mja .. maar kijk eens waar dat prijsverschil in zit. Echt niet allemaal in de naam hoor. Checksum-offload, WOL, en dat soort zaken.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een 3C905 is overkill, want die 100 Mbps haal je nooit, het absolute maximum van ADSL is 8 Mbps downstream.
Dus, bezorg je zelf een nette 3C900 als je beslist 3Com wil hebben.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Ik kreeg bij mijn @home installatie een 3com 3c905B nogwat

prima kaartje ;)

Verwijderd

Een standaard kaartje voldoet zeker en vast. Je spaart er zelfs nog een berg geld mee....
Ik heb in mijn netwerkje enkel D-Link materiaal staan buiten de Unex switch. En ik haal dus 9Mb/s !

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
neem gewoon de el cheapo's van de el cheapo's
10mbit realtec
bijna gelijk aan een 3com
als je echt iets wil hebbe waar je cpu niet van belast word moet je een intel kaartje nemen
3com is gewoon |:( zonde van het geld

Verwijderd

De 3Com 905 kaarten zijn 100mbit... en dat hele kabelmodem van je is maar max. 10mbit. Vandaar dat een 10mbit 3com 509 kaart meer dan voldoende is...

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58
maakt geen ene **** uit of je nu het allergoedkoopste Trust kaartje gebruikt (als die bestaan:) of de duurste 3COM/intel als het om snelheid van kabelmodem gaat. Heb er zelf een no-name in zitten voor chello (alhoewel ik nog wel een 3COM 3c905 van chello erbij kreeg, ik had geen zin om de boel te wisselen :)
Af en toe heb ik de kabel ook in m'n 100Mbps 3COM geplugd in mn andere PC als mn server eruit ligt tijdens installaties. Merk totaal geen verschil

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:58

DvE

ORA-00000

Op zondag 22 juli 2001 09:25 schreef Aziona het volgende:
....
Overigens had ik 3com's en realteks gemixed. Omdat ik op mijn interne netwerk heel lage scores haalde heb ik er allemal 3com's van gemaakt. Resultaten zijn nu wel een stuk beter. Haal nu altijd 1,5 MB per seconde, waar ik met de realtek/3com combinatie soms genoegen moest nemen met 38KB per seconde.
Nu even van mij een vraagje.
Zijn daar speciale proggies voor die CPU gebruik / doorvoersnelheid kunnen meten?

Thanx

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 10:51 schreef DvE het volgende:

[..]

Nu even van mij een vraagje.
Zijn daar speciale proggies voor die CPU gebruik / doorvoersnelheid kunnen meten?

Thanx
voor je netwerksnelheid kan je 'netcps' gebruiken. Te vinden met de betere zoekmachine

Verwijderd

Ja jongens .. nou weten we het wel. Voor puur en alleen kabelmodem is 10mbit zat. Maar als je dan een keer wilt gamen op een LAN of bij kennissen moet je een 2e NIC inbouwen omdat ie geen lekkere 100 mbit doet. Da's niet leuk met moderne games en leechen op een LAN.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:07
Je zal ongetwijfeld meetprg's hebben maar als je grote bestanden verplaatst tussen twee computers met bijv. WinCommander (als vervanger van de verkenner) dan wordt de snelheid al aangegeven.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Pagina: 1