[Media Markt] Aankoop van product, maar geen product

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_k0ning
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-06-2022
Tweakers,

In dit topic wil ik mijn ervaring delen met winkelketen MediaMarkt. Ook wil ik vragen om advies over hoe ik dit probleem het best kan oplossen.

Op 27 november heb ik, op de webwinkel van de MediaMarkt, een Samsung Galaxy S9 besteld in combinatie met een maandelijks opzegbaar abonnement. Hierbij heb ik een aanbetaling gedaan via iDeal, door deze aanbetaling zit er geen krediet op het toestel. Ook heb ik foto's van mijn ID-kaart en gegevens over mijn rekening gestuurd. Deze waren noodzakelijk bij het afsluiten van het abonnement. Ik vind het overigens raar dat bij een maandelijks opzegbaar abonnement een kopie van het ID noodzakelijk is, maar dat terzijde.

Op 28 november (11u15) ontvang ik de betaalbevestiging.

Op 28 november (13u30) ontvang ik een mail met daarin de melding dat wegens een technisch probleem de bestelling niet door kan gaan. Kort samengevat staat er dat het bedrag wordt teruggestort en dat ik zelf het product opnieuw kan bestellen.

Jammer, maar (nog) geen paniek. De problemen beginnen...

Op 29 november krijg ik opnieuw een mail van de MediaMarkt. Het technisch probleem is opgelost, MediaMarkt heeft voor mij de order opnieuw ingeschoten. Ze feliciteren mij met het nieuwe toestel en geven aan dat het binnen 3 werkdagen wordt overhandigd aan de vervoerder.

Er verandert echter niets aan de status van mijn bestelling. Ik heb meerdere malen de klantenservice gebeld. Hierbij stonden twee vragen centraal; op welke datum staat de factuur en wat is de status van de bestelling. De klantenservice wist echter van niets en gaf aan dat mijn bestelling zo spoedig mogelijk verzonden zou worden.

Op 3 december ontvang ik een mail met daarin de informatie dat de documentatie voor de bestelling niet compleet is. Ik moet opnieuw een foto insturen van mijn legitimatiebewijs. Dit doe ik direct. Ik had deze wel al op de juiste wijze toegevoegd.

Op 5 december ontvang ik opnieuw een mail. Technische storing. Door een technische storing is mijn bestelling geannuleerd. Het bedrag is volgens MediaMarkt door de storing teruggestort op mijn rekening. MediaMarkt geeft aan dat ze een nieuw betalingsverzoek hebben gemaakt, in de order status kan ik opnieuw de aanbetaling overmaken.

Ik heb echter nog niets ontvangen van de MediaMarkt.

Op 6 december heb ik een mail verstuurd met de vraag of ik het toestel op kan halen in de winkel. Hier heb ik geen reactie op gehad.

De Klantenservice
In totaal heb ik 9 keer de MediaMarkt klantenservice gebeld. Mijn ervaring is dat het personeel niets weet en niets mag. Het is onmogelijk om contact te krijgen met de desbetreffende afdeling. In plaats daarvan worden er onderling berichten gemaakt. Wanneer er een bericht achtergelaten is en ik later opnieuw bel, krijg ik te horen dat er iets fout is gegaan bij het achterlaten van het bericht. Ook heb ik een keer te horen gekregen dat de telefoon al bij de vervoerder lag, dat was volkomen onjuist.

Verder heb ik tijdens een gesprek het advies gekregen om mijn bank te bellen. Het geld was namelijk al gestort en het probleem lag zeer waarschijnlijk bij mijn bank. Hierop heb ik vervolgens mijn bank gebeld. Zij gaven aan dat er geen betalingen waren afkomstig van de MediaMarkt. Waarschijnlijk was er iets fout gegaan of probeerde de winkel mij te besodemieteren.

Toen ik vandaag weer belde gaf de klantenservice aan dat ze mij niet verder konden helpen. Het systeem lag er wederom uit, de klantenservice gaf aan dat ik morgen maar terug moest bellen. Hierop heb ik geantwoord met de vraag of zij het uit kunnen zoeken en of ze mij terug kunnen bellen wanneer het gelukt is. Ik heb namelijk inmiddels al 8 keer moeten bellen. Dat was echter niet mogelijk.

Om te voorkomen dat ik voor de 10de keer moet bellen stuur ik vandaag een mail, met de hoop dat ik er deze keer wel antwoord op krijg.

Tot vandaag wilde ik de telefoon nog, nu wil ik alleen nog maar mijn geld terug. Wat kan ik het beste doen?

(Mogelijk werk ik later mijn verhaal verder uit en voeg ik foto's toe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
De koop ontbinden. Lijkt mij redelijk.
Aangezien het een Webwinkel aankoop betreft. Lijkt mij gebruik maken van de herroepingsrecht(die ook geldt als je nog niets ontvangen hebt). Het meest voor de hand liggent. Dus morgen even bellen/mailen. Dit kan de klantenservice prima zelf. En heb je binnen 14 dagen je geld(als het goed gaat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:19
Ik neem aan dat dit gaat over de Galaxy S9 die je door een fout voor slechts 350 euro kon oppikken? Half Pepper-Nederland heeft die namelijk besteld. Denk dat er daarom wat langs elkaar heen loopt bij de MM. Zoals je in de comments onder de betreffende Pepper-advertentie kunt lezen zijn er nog meer mensen die nog wachten op geld dan wel een toestel, maar wordt het langzaamaan bij iedereen gefixt. Ik zou daarom nog even geduld hebben! Zie het als het risico van koopjes/prijsfoutjes jagen :+

[ Voor 8% gewijzigd door OosterF op 10-12-2018 21:42 ]