Pioneer sx 450 radio/FM werkend maken

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1971
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb onlangs een vintage amplifier gekocht, een Pioneer sx 450 uit 1976 alles nog perfect, heb mijn platenspeler er op aangesloten en de oude speakers van mijn vader, Akai SW 155 uit 1972 een prachtig setje zo bij elkaar.
Nu heb ik toch een technisch vraagje waar ik geen idee van heb:

Ik zou de radio werkend willen hebben, maar weet niet precies hoe, kan iemand dit mij vertellen? :F

Groetjes.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat je nodig hebt voor de FM antenne is een simpel stuk antennekabel. Je splitst de bovenste 75 cm in tweeën. Een stuk naar links en een stuk naar rechts en die zet je vast voor het raam bijvoorbeeld. (een dipool) De rest breng je naar de antenne ingang van de versterker.

Dan selecteer je de tuner, kiest de FM band, en draai je aan de afstemknop totdat je een zender hoort. Voorzichtig afstemmen, klaar :)

*bij gebrek aan antennekabel kan je ook tweelingsnoer / speakerdraad pakken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1971
Bedankt, ik zal morgen aan de knutsel! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1971
Het is gelukt en was idd erg makkelijk, bedankt! Maar nog een vraag, ik ben nu op zoek naar een goeie bluetooth adapter/reciever, zodat ik ook vanaf mijn telefoon of laptop muziek kan afspelen op mijn oude vintage versterker.

Wie heeft er tips voor me, hoe ik dit het beste kan aanpakken, voor een goed resultaat( geluidskwaliteit etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieuke
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-02 16:30
Ik gebruik zelf Philips AEA2000, maar zie dat die niet meer leverbaar zijn. Dan kan je gewoon zoeken op bluetooth to hifi, dan krijg je ze met RCA aansluiting. Die heb je nodig.

Misschien wat late reactie, maar mijn ouders hadden vroeger zelf een SX-450 en ik ben daar nu naar op zoek, ze hebben hem samen met de Technics platenspeler weg gedaan naar de kringloop lang geleden. Nu best wel spijt van...... Nou ja, zo kwam ik hier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Thieuke Dank voor je reactie, maar zoals je zelf ook al merkt, 'laat op het feestje' en dus waarschijnlijk niet relevant meer. Als je over oude apparatuur dingen wilt weten, of op zoek bent naar reparaties, onderdelen en niet-meer-te-vinden kabeltjes, hebben we een speciaal vintage audio topic.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.