Toon posts:

een tweakers .onion service

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik surf zelf als tweaker vaak op jullie website, maar ik vroeg me als privacy enthosiast af of het mogelijk zou zijn om een .onion mirror te kunnen maken voor tweakers. Hoe wel ik waardeer dat mensen via tor worden toegelaten op de website, krijg ok toch vaak een pagina te zien die zegt dat ik geblokkeerd ben.

ik snap dat deze beslissing is om abuse tegen te gaan, maar zou het anders misschien een mogelijkheid zijn om alle tor gebruikers door te sturen naar een .onion mirror ( deze kan gewoon read only zijn natuurlijk, omdat tor gebruikers toch niet kunnen commenten)
Dit maakt de de website veiliger voor gebruikers van tor door de e2e die tor gebruikt, en kan het misschien makkelijker maken om abuse vanaf tor tegen te gaan om dit toch allemaal naar de apparte onion mirror zal gaan.

met vriendelijke groet,
onion surfer

(p.s. Dit is voor het eerst dat ik zelf post op tweakers, dus als ik het hier verkeerd heb geplaatst, zeg dan graag waar het wel correct kan worden gepost en dan los ik het meteen op :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Klinkt interessant.

Ik schuif hem wel even door naar Mooie Features zodat de juiste personen het te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je interesse!

mocht het door gaan, dan zou het misschien zelfs leuk zijn of jullie een ssl certifiaat kunnen krijgen voor jullie onion service zodat we kunnen zien dat het de echte tweakers is, als voorbeeld zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar facebook of protonmail(ik geloof dat de onion service van de new york times ook een ssl certificaat heeft, maar dit weet ik niet zeker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:29:
...als voorbeeld zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar facebook
Je idee is goed; het voorbeeld van de grootste data-miner & verkoper weer wat minder ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja tis misschien een beetje ironisch haha, was ook maar een voorbeeld voor onion sites met een ssl certificaart.
(trouwens zie ik facebooks onion site als een methode tegen censuur ipv privacy, bijvoorbeeld in china waar facebook geblockt kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In hoeverre is zoiets te combineren met advertenties? Lijkt me dat dat niet echt erbij zou passen? En dat is natuurlijk vooralsnog een vereiste om zoiets aan te kunnen willen bieden (zelfs als ze veelvuldig zouden worden geblokkeerd).

Daarnaast ben ik wel bang dat er ook nog allerlei technische issues zijn die het lastiger maakt dat het in eerste instantie zal lijken. Denk bijvoorbeeld aan plaatjes die vanaf websites van derden komen (zoals vaak in forumtopics) en video's vanaf Youtube.

Het klinkt in theorie wel aardig, maar de praktijk is het mogeijk een stuk lastiger goed uit te werken.

Overigens mag je wel degelijk reacties plaatsen via Tor. We zijn alleen veel strenger dan. En ook om die reden worden hier en daar zelfs stukjes van de Pricewatch geblokkeerd, omdat er vooral heel veel scrapers via Tor komen.

Dus wij, ik iig, zien Tor als een interessante techniek die helaas in werkelijkheid - zoals wel vaker - met name misbruikt wordt en ons vooral overlast oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omdat tor standaard geen advertenties blokeert zou je deze gewoon moeten kunnen laten zien, tor heeft zelfs standaard javascript aan staan, dus hier kun je nog behoorlijk wat mee doen. Ook is youtube eigenlijk niet echt een probleem meer. Het tor netwerk is in de laatste jaren een stuk sneller geworden, slechts 45% procent van de totale bandbreedte van tor word gebruikt ( source, de talk van roger dingeline op youtube over next generation onion services, grote aanrader :) ) het is inmiddels mogelijk om comfortabel 720p video te kijken, en zelfs 1080p als je een snelle circut hebt!

Over plaatjes, deze komen idd van andere websites, hier valt niks aan te doen, maar toch krijgen de tor gebruikers wel veel bescherming omdat de meeste content toch op de onion service staat. Trouwens zou dit misschien ook goeie PR op kunnen leveren voor tweakers, the new york times was de eerst grote news site met een onion url, misschien leuk voor tweakers om de eerste grote tech site te zijn met een onion url ;) ?
Pagina: 1