Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbinTH
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 13:26
Alvast mijn excuses als ik dit topic verkeerd geplaatst heb, wist niet precies waar ik het neer moest zetten -,-

Wij hebben laatst een refurbished pc gekocht bij een lokale zaak, zij konden hier ook een videokaart inzetten etc. Achteraf bleek dit helemaal waardeloos te zijn, het moederbord en videokaart waren namelijk beiden stuk, we hebben toen 80% van het aankoopbedrag teruggekregen en de computer. Nu was mijn idee om een paar onderdelen weer te gebruiken en wat nieuws erbij te halen.
Ik heb nu dus een Intel Core i5-2400, hier wilde ik eigenlijk mee doorgaan en dan later nog upgraden, maar ik moet dus een nieuw moederbord halen, echter heeft deze processor een 1155 socket, dus als ik dan later wil upgraden heb ik weer een nieuw moederbord nodig. (of andere processor met een 1155 uiteraard)

Ik ben dus redelijk aan het twijfelen wat ik nu zal doen, doorgaan met de i5-2400 en daarvoor dus een nieuw moederbord halen, of een moederbord halen en direct de processor upgraden.
De vraag die daarop volgt is dan dan ook wat jullie zouden aanbevelen als moederbord/processor combinatie.

Ik zoek een?
Een processor/moederbord combinatie voor als ik niet door zou gaan met de i5-2400. Eventueel ook een goede suggestie voor een compatibele videokaart erbij?

Wat is je budget?
Inclusief videokaart ongeveer €500,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niet heel veel uit, aangezien ik nog maar weinig ervaring heb, dus ook vrij weinig weet van de merken, ik hoop dat jullie daar meer vanaf weten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb nu:

• een ram-geheugen kaartje (4GB 2rx8 pc3-10600u-9-10-b0) - hier moet dus ook nog wat extra geheugen bij, kun je daar 'gewoon' een DDR3/DDR4 kaartje mee combineren ?
• kingston 256GB SSD0
• Antec VP500PC Voeding - 500 Watt
• Intel Core i5 2400(boxed?)

Verder wil ik er voornamelijk mee gaan gamen, het hoeft zeker niet de zwaarste games aan te kunnen op high settings enzo, maar bepaalde shooters op 100 fps zou mooi zijn. Ik weet dat dit allemaal wat vaag klinkt, maar ik heb t zelf ook nog vrij vaag voor me ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RobbinTH op 10-12-2018 19:24 ]

Beste antwoord (via RobbinTH op 12-12-2018 13:17)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hoe staat het met de rest, welke kast heb je ATX o Micro-ATX ?

Dit is qua nieuw het gunstigste en beste advies voor upgrade. ATX qua videokaart zou ik hier naar kijken evt gebruikt pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1MSI B450-A PRO€ 89,90€ 89,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 115,49€ 115,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,39

via V&A V&A aangeboden: Sapphire Nitro+ RX570 4GD5 - Nieuw incl. factuur en garantie

[ Voor 98% gewijzigd door Hackus op 10-12-2018 19:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ddr3 en 4 gaan niet samen. je moet altijd gelijke modules gebruiken. heb niks met antec voedingen. verder mis ik je eigen opzet/lijstje

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbinTH
@Hackus Wat bedoel je precies met 'je eigen lijstje' ? Ik heb de aanwezige onderdelen neergezet en daarnaast vraag ik om advies wat ik nu verder zal aanschaffen. En ik neem aan dat het kaartje dat ik heb een DDR3 is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RobbinTH schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:04:
@Hackus Wat bedoel je precies met 'je eigen lijstje' ? Ik heb de aanwezige onderdelen neergezet en daarnaast vraag ik om advies wat ik nu verder zal aanschaffen. En ik neem aan dat het kaartje dat ik heb een DDR3 is ?
je eigen voorstel, waar je over twijfelt of vragen over hebt. het is niet de bedoeling, ik heb dit wat nu ?
je moet zelf wat bij elkaar zoeken, zie je gelijk wat het kost. eigen onderzoek is gewenst hier, dat mist in je TS. ook wat je ervan verwacht. je eisen qua gebruik

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 10-12-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbinTH
RobbinTH schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:52:

Ik ben dus redelijk aan het twijfelen wat ik nu zal doen, doorgaan met de i5-2400 en daarvoor dus een nieuw moederbord halen, of een moederbord halen en direct de processor upgraden.
@Hackus Er staat wel degelijk in waar ik over twijfel, maar zolang ik hier nog niet zeker van ben, heeft het dan nut om van alles bij elkaar te gaan zoeken ? Ik wilde dus eerst graag weten of het het waard is om nog door te gaan met de i5-2400.

Edit: eisen qua gebruik staan er inderdaad nog niet in, dat zal ik even bijwerken

[ Voor 7% gewijzigd door RobbinTH op 10-12-2018 19:24 . Reden: congruentiefout ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hoe staat het met de rest, welke kast heb je ATX o Micro-ATX ?

Dit is qua nieuw het gunstigste en beste advies voor upgrade. ATX qua videokaart zou ik hier naar kijken evt gebruikt pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1MSI B450-A PRO€ 89,90€ 89,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 115,49€ 115,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,39

via V&A V&A aangeboden: Sapphire Nitro+ RX570 4GD5 - Nieuw incl. factuur en garantie

[ Voor 98% gewijzigd door Hackus op 10-12-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbinTH
@Hackus bedankt voor je antwoord. Iemand beval mij trouwens exact hetzelfde lijstje aan, alleen dan met de Asus Prime B450M-A. Waar kan ik het beste voor gaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RobbinTH Asus is Micro-ATX. en iets minder voorzien dan de MSI(lees budget)
(goed micro-atx is bordje en niet duur pricewatch: ASRock B450M Pro4)

[ Voor 48% gewijzigd door Hackus op 12-12-2018 12:11 . Reden: (...) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbinTH
@Hackus Hmm, ik heb even t verschil opgezocht tussen micro-ATX en ATX, maar eigenlijk zou je alleen ATX nodig hebben als je vrij extreme dingen wilt doen zoals extra videokaarten en overclocken enzo ? En ik las iets over betere aesthetics? En anders moet je t een beetje laten afhangen van de case neem ik aan ? Maar die moet ik ook nog ff uitzoeken, heb nu zo’n oude HP case, das ook niet echt wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je een ATX-Tower hebt als kast, plaats je meestal geen Micro moederbordje. verder heeft het geen verschil, zelfs Mini-ITX bord kun je gebruiken voor overclocken.(vaak is het niet echt geschikt vanwege compacte kast waar je niet teveel Watt aan warmte wil hebben)

Dit is wel een leuke Micro-ATX kast: pricewatch: Fractal Design Focus G Mini
Standaard zitten 2 Fans voor in gebouwd, kun je 1 naar achter zetten, of 1 losse kopen voor de achterkant.

[ Voor 34% gewijzigd door Hackus op 12-12-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbinTH
@Hackus Okeej, bedankt ! Ik ga dan nog maar ffies naar de maat van de kast kijken, ik vind zo’n grote kast ook altijd wel erg bruut staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RobbinTH schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:43:
@Hackus Okeej, bedankt ! Ik ga dan nog maar ffies naar de maat van de kast kijken, ik vind zo’n grote kast ook altijd wel erg bruut staan :)
Type van je huidige moederbord is ook goed, dan weet ik wel welk formaat het is. Dit is de ATX versie, en heb je in verschillende kleuren. pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbinTH
@Hackus Jah, ik bedoelde meer dat ik nog ff ging kijken of ik een grote of kleine case wil, de case die ik nu heb ga ik sowieso wegdoen.
Pagina: 1