Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BSOD bij nieuwe PC obv Tweakers November Best Buy

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb op basis van de best buy guide November 2018, exact dezelfde onderdelen gekocht van de Basis Gaming PC. Na in elkaar zetten en installeren windows, krijg ik op random momenten BSOD schermen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018
+
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een lijst met chronologische BSOD's :

01. INTERNAL_POWER_ERROR
02. SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
03. PFN_LIST_CORRUPT
04. MEMORY_MANAGEMENT
05. KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
06. MEMORY_MANAGEEMENT
07. KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
08. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
09. SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
10. KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
11. PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
12. MEMORY_MANAGEMENT
13. CRITICAL_PROCESS_DIED
14. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
15. SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Ik heb geen idee waar ik zou moeten zoeken..iedere vorm van hulp is welkom....

Alle reacties

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:05:
Ik heb geen idee waar ik zou moeten zoeken..iedere vorm van hulp is welkom....
Begin eens met een normale troubleshoot.

Sluit zo min mogelijk onderdelen aan, en sluit dan gaandeweg meer apparaten totdat je het euvel gevonden hebt.

Sinds het een micro-ATX moederbord is, zijn er geen verhogers in de kast die je had moeten verplaatsen?

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
Ik gok een probleem met de voeding. Zitten alle vereiste stekkers goed in de connectors op het moederbord?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Wat zijn de settings van het geheugen?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

Verwijderd

Topicstarter
DAzN schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:11:
[...]

Begin eens met een normale troubleshoot.

Sluit zo min mogelijk onderdelen aan, en sluit dan gaandeweg meer apparaten totdat je het euvel gevonden hebt.

Sinds het een micro-ATX moederbord is, zijn er geen verhogers in de kast die je had moeten verplaatsen?
Het lastige hieraan is dat het probleem letterlijk random is. Kan zo een paar dagen niets aan het handje zijn.

Ik weet niet wat je bedoelt met verhogers die ik had moeten verplaatsen. Ik heb in de kast de juiste schroefjes (wellicht wat jij verhogers noemt?) er in geschroeft en daar het bord op gelegd. Vervolgens aangeschroefd.

Verwijderd

Ik zou memtest even een nachtje laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier even de laatste update.

Na het opvolgen van het advies in dit draadje heb ik de HD vervangen, Geheugen getest, Video kaart vervangen etc etc.

Niets hielp...

Totdat ik uiteindelijk via lang zoeken uitkwam op het volgende:

Bij het plaatsten van de geheugen stripjes adviseert de handleiding slots A2 en B2.

Dit is incorrect. Het dient slots A1 en B1 te zijn.

Nadat ik de stripjes had omgeghangen heb ik (tot op heden) geen problemen meer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het bleek van korte duur, kan iemand iets met onderstaande? Het begint me nu toch serieus te frustreren...

Computer name: DESKTOP-S1KDUHT
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 17763
Windows dir: C:\Windows
Hardware: ASRock, B450M Pro4
CPU: AuthenticAMD AMD Ryzen 5 2600 Six-Core Processor AMD586, level: 23
12 logical processors, active mask: 4095
RAM: 17109356544 bytes (15,9GB)

--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\Windows
C:\Windows\Minidump

On Fri 28/12/2018 20:29:20 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\122818-7359-01.dmp
This was probably caused by the following module: luafv.sys (0xFFFFF805F1B3D87C)
Bugcheck code: 0x1000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF805F1B3D87C, 0xFFFFCB8891CF4858, 0xFFFFCB8891CF40A0)
Error: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\Windows\system32\drivers\luafv.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: LUA File Virtualization Filter Driver
Bug check description: This indicates that a system thread generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

On Fri 28/12/2018 20:29:20 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\MEMORY.DMP
This was probably caused by the following module: luafv.sys (0xFFFFF805F1B3D87C)
Bugcheck code: 0x7E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF805F1B3D87C, 0xFFFFCB8891CF4858, 0xFFFFCB8891CF40A0)
Error: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\Windows\system32\drivers\luafv.sys
description: LUA File Virtualization Filter Driver
Bug check description: This bug check indicates that a system thread generated an exception that the error handler did not catch.
The crash took place in a Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

On Fri 28/12/2018 12:53:35 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\122818-7500-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1B1B40)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF8000D4A5F4A, 0xFFFF878F62DB3690, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Fri 28/12/2018 11:56:48 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\122818-7125-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1B1B40)
Bugcheck code: 0x4E (0x2, 0x24AB88, 0x41F37F, 0x1)
Error: PFN_LIST_CORRUPT
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the page frame number (PFN) list is corrupted.
This bug check belongs to the crash dump test that you have performed with WhoCrashed or other software. It means that a crash dump file was properly written out.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

Verwijderd

Al luafv.sys door google gehaald?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lijkt op een geheugen probleem. Welke verschillende memtests heb je allemaal gedraaid? Hoe heb je het geheugen ingesteld in UEFI?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik ben het vaak eens met @-The_Mask- en nu ook, zodra ik je startpost las, je geheugen is óf te strak getimed, of waarschijnlijker, omdat je zegt dat hij het out of the box zo doet DoA (Dead on Arrival).

Een ding wat je nog kan proberen is even de nieuwste firmware van de Asrock B450 te installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door zion op 29-12-2018 10:02 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Als het een geheugenprobleem is: Mem86 minstens 8 uur draaien. Eventueel eens tijdelijk 1 latje verwijderen (als je er 2 hebt) en zien of dat de BSOD's verdwijnen, dan het andere latje verwijderen. Als in beide gevallen de BSOD's niet verdwijnen dan zal het niet het geheugen zijn, als wel de BSOD's verdwijnen dan is het verwijderde latje waarschijnlijk niet goed => latjes terugsturen naar de winkel met melding van defect zijn en motivatie hiervoor.

Ik veronderstel nu dat je de default-timings hebt, zo niet, dan kan het natuurlijk heel erg gemakkelijk een fout van de gebruiker zijn (slecht afstellen van timings). Dus geef hier maar aan wat precies de timings/instellingen zijn en hoe je hebt getest voor stabiliteit als je daar zelf mee hebt gespeeld (aan te raden maar je moet wel weten wat je doet).

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2018 16:58 ]

Pagina: 1