Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:32
Hallo Tweakers,

Af en toe bewerk ik weleens een filmpje en daarvoor pak ik de Macbook van mijn vriendin aangezien daar iMovie op staat.

Nu zoek ik een soortgelijk videobewerkingsprogramma voor Windows wat hetzelfde kan (of misschien iets meer) als iMovie.

Zelf dacht ik aan Adobe Premiere Elements 2019. Zou dit een goede keuze zijn? Of zijn er wellicht andere alternatieven die jullie kunnen aanbevelen? :)

p.s. Ik zie ook dat ze een Adobe Premie & Photoshop Elements combo verkopen. Kan iemand vertellen of je Adobe Premiere elements op de ene PC kan installeren, en Adobe Photoshop Elements op een andere PC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

OpenShot misschien? Of mag het ook wat kosten? Eis je H265 / hardware acceleration? Welke import / export eis je? Waarom Adobe?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:32
MAX3400 schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:43:
OpenShot misschien? Of mag het ook wat kosten? Eis je H265 / hardware acceleration? Welke import / export eis je? Waarom Adobe?
Ja, het mag wat kosten. Beetje rond de € 100,- euro zat ik aan te denken. Heb zelf een Creative Cloud Photography van Adobe met Lightroom en Photoshop en ben altijd erg tevreden over hun software, dus vandaar.

Heb zelf een i7 met 32GB en een GeForce GTX770 dus de software mag wel wat met de hardware doen :*) Ik vind het belangrijk dat ik in elk geval zoveel mogelijk formaten kan importeren (zoals videos die ik met mijn Sony A6300 of iPhone), en qua exporteren is MKV of MP4 prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is al vaker gezegd...

DaVinci Resolve misschien?
https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/

Basisversie is gratis!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 14:23

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verplaatst naar Foto & Video Workflow

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 09:30
Voor iemand die ' af en toe' een filmpje bewerkt en iets zoekt met een beetje 'meer' dan Imovie kan je ook prima in de gratis alternatieven blijven hangen.

Zo vind ik Hitfilm Express prima werken en legt een goede basis voor mocht je ooit verder willen met duurdere Adobe paketten. In de basis heeft het alles en hoewel het misschien in het begin best wel overdonderend uitziet, leert het snel. Het heeft daarnaast een eenvoudige FX editor mocht je het nodig hebben.
Pagina: 1