Programma voor Live picture in picture op een win7 desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 15:01

Twan V

...en er stralend uitzien

Topicstarter
Ik zoek een methode of een programma om een deel van het scherm van een windows7-desktop te "capturen" om het vervolgens, zonder randen en always on top, helemaal linksboven in het scherm te tonen.

Wat achtergrond: Ik ben aan het experimenteren met een ledscherm van 1x1 meter met een resolutie van 176x176 pixels. De controller is via DVI aan te sluiten op een pc, waarbij de linkerbovenhoek van het beeld doorgegeven wordt aan het paneel.
Hoe meer panelen, hoe meer van de desktop getoond wordt.

Ik wil het gebruiken voor een vj-programma, maar het programma wat ik gebruik, staat het niet toe dat het preview-venster verplaatst (of vergroot/verkleind) wordt. De volledige output gaat naar de hdmi-poort van de pc, met resolutie 1280x720.

Daarom zoek ik een simpel stukje software wat in feite een stukje van het scherm nog een keer toont in een apart venstertje, wat always on top te maken is.

Met Google kom ik met picture in picture niet echt bij desktop-programma's, alleen op uitleg en aanvullingen van de bestaande mediaplayers. In de accessibility-hoek zie ik alleen programma's die een stuk van het scherm flink vergroten.
Windows vergrootglas bijvoorbeeld zou al prima zijn, als de vergrote weergave te verkleinen zou zijn en het te vergroten deel vast te zetten is (in plaats van gekoppeld aan de muis)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ND2wjTi.png

Iemand een goede suggestie?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen