Lasdoos - schroefdraad afgebroken, hoe schakelaar monteren?

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51

JT

VETAK y0

Topicstarter
Helaas is bij een inbouwdoos in de muur een van de twee schroefdraden afgebroken (evenals het kunststof waar die in zat) waardoor we niet een trekschakelaar kunnen monteren. Dat gaat nooit lang goed met een schroef. Op de muur zit behang, lijmen ofzo met tweecomponenten ofzo lijkt me daarom ook niet lang goed gaan. Heeft er iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen zodat we een trekschakelaar kunnen gebruiken :? Zoeken heeft helaas niet al teveel opgeleverd, behalve vervangen, dat wil ik graag voorkomen als het even kan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Gewoon een nieuwe lasdoos erin zetten geen optie?

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:42
Een veel langer boutje opzoeken en deze in de achterkant van de lasdoos schroeven.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:40

_Ernst_

Mark It Zero!

Pak een trekschakelaar die voorzien is van klauwbevestiging, die klemt zichzelf vast in de inbouwdoos :)

Ik gebruik die van Busch Jaeger vaak (BJ 2610/6UJ-214 om precies te zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door _Ernst_ op 10-12-2018 17:42 ]

Last.fm

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:28
Klauwbevestiging ftw. Ik vind die schroefjes één grote ellende. Vaak te kort, scherp, platte kop en maar moeizaam te stellen. De klauwen zet je erin en hebben een kruiskop ipv een platte.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:30
Bij de technische unie, hebben ze die schroefje van verschillende lengte.
en eventueel een pas ring voor je lasdoos.

pletter
Pagina: 1