Panasonic DMR-EH53 DVD recorder defect, nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1152561

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nieuw op deze site en reageer omdat ik een probleem heb. Ik hoop dat iemand mij wil helpen.
Ik heb een Panasonic DVD =recorder Model DMR-EH53 en daar nam ik altijd TV-programma's mee op om later te bekijken. Hij doet het niet meer. Navraag leert op dat nieuwe DVD-recorders geen Scart-aansluiting meer hebben en dus geen opnamen van TV-programma's meer kunnen maken. heeft iemand een oplossing daarvoor, zonder de dure oplossing van een Mediabox te kiezen, of eil ieman proberen of hij nog te repareren is? Alvast hartelijk dank voor de reactie.
Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Anoniem: 1152561 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:21:
Hallo,
Ik ben nieuw op deze site en reageer omdat ik een probleem heb. Ik hoop dat iemand mij wil helpen.
Ik heb een Panasonic DVD =recorder Model DMR-EH53 en daar nam ik altijd TV-programma's mee op om later te bekijken. Hij doet het niet meer. Navraag leert op dat nieuwe DVD-recorders geen Scart-aansluiting meer hebben en dus geen opnamen van TV-programma's meer kunnen maken. heeft iemand een oplossing daarvoor, zonder de dure oplossing van een Mediabox te kiezen, of eil ieman proberen of hij nog te repareren is? Alvast hartelijk dank voor de reactie.
Max
Langs gaan bij een repaircafe in de buurt?

https://repaircafe.org/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:28
Als je vermeld bij welke kabelprovider je zit, zijn oplossingen wellicht mogelijk.
(Zo kan je als je bij Ziggo zit, op diverse modellen Humax decoders een externe USB-harddisk aansluiten waarmee je gemakkelijk kan opnemen en afspelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:26

br00ky

Moderator Harde Waren
@Anoniem: 1152561, je topic had vrij weinig met het originele topic te maken waar je het in postte, dus ik heb je vraag verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1152561

Topicstarter
br00ky, bedankt voor het verplaatsen. Ik kon de weg nog niet goed vinden om een nieuw onderwerp te starten.
Renault, Bedankt voor je opmerking. Ik ben nog eens aan het spelen gegaan en heb ontdekt dat er ook een HDMI-aansluiting op zit. Via deze verbinding werkt de Panasonic nu weer en kan ik de opgeslagen programma's weer afspelen en nieuwe opnemen. Voor de zekerheid heb ik de Scart-verbinding nog maar laten zitten, dus de gebruiksaanwijzing nog eens grondig bestuderen is waarschijnlijk heel nuttig voor mij. Je opmerking is wellicht voor de toekomst nuttig, voor oplossingen als hij alsnog stuk gaat. Ik zit overigens bij Ziggo. Bedankt, voorlopig kan ik weer even verder.