Dag iedereen,
Ik heb net een huis gekocht met een recente (2017) zonnepanelen installatie die gebruik maken van Enphase micro-omvormvers i.s.m. een Enphase Envoy-s voor de monitoring.
Nu wil ik uiteraard ook graag gebruik maken van die monitoring-software.
Op de site van Enphase vond ik een link om mezelf als nieuwe eigenaar aan te melden.
Ik schrok me echter een bult, want ik zou zo maar liefst $399
moeten ophoesten om toegang te krijgen tot het systeem. Een zogenaamde 'administratieve kost' om de garantie op mijn naam te zetten en toegang te krijgen tot de monitoring software.
Is dit echt nodig/verplicht? Zijn er mensen die al hetzelfde meegemaakt hebben?
De vorige eigenaar is niet echt behulpzaam. Het enige wat hij me kon vertellen is dat hij zijn account ondertussen afgesloten heeft.
Aan de installateur kan ik het ook niet vragen want die zijn begin dit jaar failliet gegaan.
Ik heb net een huis gekocht met een recente (2017) zonnepanelen installatie die gebruik maken van Enphase micro-omvormvers i.s.m. een Enphase Envoy-s voor de monitoring.
Nu wil ik uiteraard ook graag gebruik maken van die monitoring-software.
Op de site van Enphase vond ik een link om mezelf als nieuwe eigenaar aan te melden.
Ik schrok me echter een bult, want ik zou zo maar liefst $399
Is dit echt nodig/verplicht? Zijn er mensen die al hetzelfde meegemaakt hebben?
De vorige eigenaar is niet echt behulpzaam. Het enige wat hij me kon vertellen is dat hij zijn account ondertussen afgesloten heeft.
Aan de installateur kan ik het ook niet vragen want die zijn begin dit jaar failliet gegaan.