Wat is er met Nordvpn aan de hand? (honeypot, data-mining)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
.

[ Voor 101% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tweakmember schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:51:
wat is er laatste tijd met Nordvpn aan de hand? :?
Kun je wat voorbeelden geven? Ik herken deze meldingen als "de laatste tijd alleen maar slecht nieuws" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:22
Er is ook behoorlijk wat spam van geweest hier op het forum van nieuwe accounts. (dacht dat dat nordvpn was)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oude koe: Nordvpn (en andere) were caught recording and tracking

@tweakmember je maakt je dus al dik een half jaar zorgen maar blijft wel het produkt gebruiken? Dan ben je, genuanceerd gezegd, dus je eigen probleem aan het worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Philip Ross schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:03:
Er is ook behoorlijk wat spam van geweest hier op het forum van nieuwe accounts. (dacht dat dat nordvpn was)
Sterker nog, terwijl ik dit bericht las, was ik ingelogd met een VPN-verbinding via NordVPN. Ik mocht echter niet posten omdat mijn ip-adres geblokkeerd was.

Ik was me daar helemaal niet bewust van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-08 15:58
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ayyylias op 21-12-2023 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:09
Alles komt neer op vertrouwen. Ik zie voornamelijk wat issues omtrent hoe NordVPN zich opdringt in de zin van mogelijk fake reviews, een redelijk groot advertentie-budget heeft en shady business-connecties onderhoudt..

En een honeypot, sjah, uhm, kunnen we weinig over zeggen. "We loggen niets", is ook een redelijk betekenisloze uiting (komt weer neer op vertrouwen). Ik zelf snap nog altijd niet geheel waarom iemand een random commercieel bedrijf meer vertrouwt dan een ISP in eigen land.

Ik vrees dat er ontzettend veel foutieve en ongeverifieerde informatie rondslingert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@mcelias5 info gepost op het blog van een concurrerend bedrijf; lijkt me vast en zeker 100% betrouwbaar... En wat ik eerder al postte / linkte; wat heeft het voor nut om artikelen van 6 maanden oud te behandelen? Kom dan met actueel nieuws van hoogstens 2 weken oud. En niet via/van een concurrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:39
Een ding is zeker, als je belangen hebben die onder Amerikaans juridisch gezag vallen dan heeft de NSA zeker toegang tot alles wat ze doen en hebben.
Dat is inmiddels al zeer duidelijk bewezen.
Of je je daar druk over moet maken is weer een ander verhaal.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
.

[ Voor 128% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Alle links zijn MINSTENS 4 maanden oud.

Zeg zeker niet dat het niet waar is maar wat wil je nou dan? NordVPN afkraken? Heb je zelf NordVPN en maak je je zorgen? Heb je briljante & bewezen betere alternatieven?

Ik mis in het geheel de insteek van het topic anders dan een vraagstelling die ondertussen alleen maar met verouderde artikelen wordt gestaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
tweakmember schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:51:
Iemand die hiervan op de hoogte is?
Om een wat betere discussie op gang de brengen de volgende keer, is het beter als je meteen alle nieuwsberichten / bronnen in je OP vermeldt. Nu staan ze inmiddels in het topic, maar let daarop bij het aanmaken van een eventueel volgend topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik begreep juist dat ze een audit hadden gekregen die uit wees dat ze werkelijk *niet* loggen.
En omdat het geen Amerikaans bedrijf is, vallen ze niet onder de Patriot Act, dus zit je relatief veilig.

That is, dat is wat ik begrepen had. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:35:

Ik zelf snap nog altijd niet geheel waarom iemand een random commercieel bedrijf meer vertrouwt dan een ISP in eigen land.
Precies dit snap ik dus ook niet... Hoe je het ook doet, er is altijd een partij die precies kan zien wat jij doet op internet als ze dat zouden willen of daartoe gedwongen worden. Dan heb ik persoonlijk ook liever dat dit gewoon een gerenommeerde Nederlandse ISP onder het Nederlandse recht is dan een random buitenlandse commerciële partij waarbij vaak onduidelijk is onder welk recht ze exact vallen.

Nog even los van het feit dat veel prijzen van die partijen dusdanig laag zijn dat ik me echt afvraag of ze niet een aanvullend verdien model erbij hebben.

Het hele VPN gedoe waarbij je al je data via een random commerciële VPN provider laat lopen is wat mij betreft niets meer dan een hype. Zelfs hier op Tweakers lees je vaak topics van mensen die een VPN afnemen maar eigenlijk geen idee hebben wat ze aan het doen zijn en waarom ze het doen. Ze hebben dan ergens gehoord dat "internet via een VPN veiliger is en je zo je privacy beschermt"

Zelf draai ik juist zelf een VPN server thuis op mijn XS4ALL verbinding zodat ik bijvoorbeeld vanaf onduidelijke / onveilige netwerken (bijvoorbeeld vanuit het buitenland) de data vanaf mijn devices veilig via huis kan tunnelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik moet zeggen dat ik sinds kort ook een VPN heb, in de zin van, een datatunnel met variabel exitpoint en en bepaalde mate van anonimiteit. Niet dat ik al mijn verkeer er overheen gooi maar ik ben in het gelukkige bezit van een Ziggo Zakelijk Pro abbo en helaas, de /29 die je daar bij krijgt linkt je IP adres direct aan het adres van je "kantoor". In dit geval: Mijn huisadres. :(

Er zijn momenten dat ik me minder comfortabel daar bij voel en dan schakel ik tóch dat VPN maar in. Het is misschien een deel schijnveiligheid, het voegt in dit geval wel degelijk iets toe.

Maar goed, dat is een heel bewuste keuze. Ik geloof ook niet zo in de hype en had er eigenlijk geen behoefte aan. Die link aan mijn huisadres was voor mij reden om toch maar voor een (betaalde) VPN te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
unezra schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:22:
Ik moet zeggen dat ik sinds kort ook een VPN heb, in de zin van, een datatunnel met variabel exitpoint en en bepaalde mate van anonimiteit. Niet dat ik al mijn verkeer er overheen gooi maar ik ben in het gelukkige bezit van een Ziggo Zakelijk Pro abbo en helaas, de /29 die je daar bij krijgt linkt je IP adres direct aan het adres van je "kantoor". In dit geval: Mijn huisadres. :(

Er zijn momenten dat ik me minder comfortabel daar bij voel en dan schakel ik tóch dat VPN maar in. Het is misschien een deel schijnveiligheid, het voegt in dit geval wel degelijk iets toe.

Maar goed, dat is een heel bewuste keuze. Ik geloof ook niet zo in de hype en had er eigenlijk geen behoefte aan. Die link aan mijn huisadres was voor mij reden om toch maar voor een (betaalde) VPN te gaan.
Dit is niet alleen bij zakelijk zo, helaas zijn de ziggo ip adressen ook erg adres nauwkeurig. Tevens is natuurlijk als je ook DNS verwijzing hebt met reverse DNS je domein inzichtelijk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Frogmen schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:47:
[...]
Dit is niet alleen bij zakelijk zo, helaas zijn de ziggo ip adressen ook erg adres nauwkeurig. Tevens is natuurlijk als je ook DNS verwijzing hebt met reverse DNS je domein inzichtelijk.
Bij Zakelijk Pro ligt het "iets" anders dan bij alle andere vormen. :(

Dat domein is nog relatief eenvoudig en dát is, hoewel dat officieel niet mag, te omzeilen.

Pagina: 1