Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoryVB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-07 22:37
Beste Tweakers,

Ik ga een nieuwe PC in elkaar zetten maar zit vast op 1 puntje waar ik momenteel zelf echt niet uit kom. Zoals de titel al zegt probeer ik te kiezen tussen MSI GTX 1070 GAMING X 8G VS Gigabyte GTX1070TI 8G. Het enige waar de TI momenteel op wint is de rekenkracht (veruit). Ik ga deze PC gebruiken voor high end gaming aangezien ik groot fan ben van een game soepel kunnen runnen.

Specs

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
Moederboard: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G / MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
Case: Cooler Master MasterBox Lite 5
RAM: RAG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
PSU: Seasonic M12II Evo 520W
Opslag: Kingston A400 240GB

Hier nog een link voor de liefhebbers: gallery: RoryVB (PC Rory).

Het is mijn eerste posts hier, had de regels even doorgenomen maar excuus als ik iets gemist heb.
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via RoryVB op 10-12-2018 12:50)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor 10 euro extra heb je een TI in plaats van een gewone 1070; lijkt me een vrij eenvoudige keuze toch? Een 1070 voor 440 euro is veel te duur.

Je zou misschien nog beter een gigabyte vega 56 kunnen overwegen, bij Megekko krijg je er zelfs 3 gratis games bij: pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G --> ik lees wel wat verhalen over instabiliteit en dat je daarom het bios moet flashen naar de nieuwste F5 versie. Dat is geen rocket science, maar wel even het vermelden waard. Voor het geld krijg je dan wel enorm veel performance én freesync support voor een vloeiende game ervaring. Performance is vaak gelijk aan de 1070.

Verder is de gekozen seasonic voeding sterk verouderd aangezien deze al 5 jaar op de markt is. De kwaliteit is niet meer van deze tijd en de fan is van bedenkelijke kwaliteit. Ik zou eerder zoiets kopen: pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W

Ten slotte zou ik een SSD met iets meer opslagcapaciteit overwegen. Het kost wat extra, maar 240gb heb je samen je OS + programma's + games in no time vol. Met 480gb heb je echt veel meer ademruimte: pricewatch: Kingston A400 480GB

Edit: Uszka is me net 1 minuut voor maar geeft vergelijkbaar advies :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Als ik je beeldschermen in je wenslijst zie kan je ivm Freesync beter AMD nemen. pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) of pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G De Vega 56 presteert eender als een GTX 1070 voor een veel lagere prijs.

De voeding in je lijstje is een no-go. Niet compatibel met nieuwe hardware. Neem een Bitfenix Formula Gold/Whisper, Cougar GX-F, Corsair RMx 2018/TXM V2 of be quiet! Straight Power 11.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor 10 euro extra heb je een TI in plaats van een gewone 1070; lijkt me een vrij eenvoudige keuze toch? Een 1070 voor 440 euro is veel te duur.

Je zou misschien nog beter een gigabyte vega 56 kunnen overwegen, bij Megekko krijg je er zelfs 3 gratis games bij: pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G --> ik lees wel wat verhalen over instabiliteit en dat je daarom het bios moet flashen naar de nieuwste F5 versie. Dat is geen rocket science, maar wel even het vermelden waard. Voor het geld krijg je dan wel enorm veel performance én freesync support voor een vloeiende game ervaring. Performance is vaak gelijk aan de 1070.

Verder is de gekozen seasonic voeding sterk verouderd aangezien deze al 5 jaar op de markt is. De kwaliteit is niet meer van deze tijd en de fan is van bedenkelijke kwaliteit. Ik zou eerder zoiets kopen: pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W

Ten slotte zou ik een SSD met iets meer opslagcapaciteit overwegen. Het kost wat extra, maar 240gb heb je samen je OS + programma's + games in no time vol. Met 480gb heb je echt veel meer ademruimte: pricewatch: Kingston A400 480GB

Edit: Uszka is me net 1 minuut voor maar geeft vergelijkbaar advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoryVB
Super bedankt voor de snelle reacties. Mijn monitor is momenteel een simpel LG 27 inch 1920x1080 IPS 2ms dingetje (van plan later up te graden). De GPU series waar jullie het over hebben ziet er inderdaad ook zeer goed uit, ook al heb ik geen ervaring met de Radeon series. Me bios flashen zal in dat geval dan wel lukken.

Jha, de voeding was inderdaad verkeerd gekozen. Zal even een nieuwe uitzoeken die (iets wat) recenter is.
De SSD is alleen om in me oude PC te zetten zodat ik die kan verkopen zonder me eigen HDD en SSD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoryVB
Is het trouwens misschien niet handiger om een modulaire voeding te nemen ivm cable management?