Aanpassen channel RSS feed Wordpress

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Mijn vraag
Ik wil graag de feed (https://blablabla.nl/feed) (fictieve website naam) van mijn website aanpassen. Als ik nu kijk zie ik het volgende:
<channel>
<title>Titel</title>
<atom:link href="https://blablabla.nl/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
<link>https://blablabla.nl/</link>
<description>Tekstje</description>
<lastBuildDate>Thu, 06 Dec 2018 13:06:20 +0000</lastBuildDate>
<language>en-US</language>
<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
<generator>https://wordpress.org/?v=4.9.8</generator>

Als ik kijk naar een site die niet van mij is dan zie ik onder het kopje channel een veel uitgebreidere tekst. Dit wil ik graag ook doen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de Wordpress documentatie doorgelezen, gezocht op Youtube, heb RSS Wordpress plugins geïnstalleerd maar ik kan de informatie niet vinden. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze informatie kan uitbreiden?

Beste antwoord (via appie1981 op 10-12-2018 13:40)

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-05 16:16
Je kan de feeds in WordPress volledig aanpassen mbv eigen templates en/of filters.
Het is nogal een uitgebreid onderwerp, maar ik heb een website gevonden waar veel mogelijkheden duidelijk worden besproken inclusief voorbeelden:
https://digwp.com/2012/10/customizing-wordpress-feeds/

Je zal aan de slag moeten in met je thema (overrides voor templates kunnen daar geplaatst worden en filters kan je in functions.php verwerken).
Hopelijk ben je daar comfortabel mee.
Moeilijk is het niet.
Als je dit nieuw voor je is en je hebt een 'kant-en-klaar' thema gebruikt, raad ik aan om eerst een child-theme te maken.
Anders heb je de kans dat je aanpassingen worden overschreven bij een thema-update.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Je kan de feeds in WordPress volledig aanpassen mbv eigen templates en/of filters.
Het is nogal een uitgebreid onderwerp, maar ik heb een website gevonden waar veel mogelijkheden duidelijk worden besproken inclusief voorbeelden:

Je zal aan de slag moeten in met je thema (overrides voor templates kunnen daar geplaatst worden en filters kan je in functions.php verwerken).
Moeilijk is het niet.
Als je dit nieuw voor je is en je hebt een 'kant-en-klaar' thema gebruikt, raad ik aan om eerst een child-theme te maken.
Anders heb je de kans dat je aanpassingen worden overschreven bij een thema-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
_NooT_ schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:24:

Moeilijk is het niet.
Top hier was ik naar opzoek, ik wilde gewoon weten welk php bestand ik kon aanpassen en die heb ik nu gevonden. Mijn dank is groot!

Edit:
Ik heb trouwens nog wel een vraagje die voorbeeld site die ik gaf heeft heel uitgebreide channel informatie waardoor hij op sites zoals deze allemaal links met blog bijdrages krijgt. Dit wil ik ook graag doen, maar dit rechtstreeks in het php bestand editten gaat me sowieso niet lukken. Als ik zo'n RSS plugin installeer dan kan ik alleen maar feeds toevoegen en niet zelf iets aanpassen.
Ik heb het al gevonden dit krijg je als posts plaatst. 8)7 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door appie1981 op 10-12-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Ik loop nog tegen één probleem aan. Als ik een post maak dan komt onder post de link van de post te staan dus bijvoorbeeld: blablabl.nl/2018/12/10/flightradar24/. Ik wil deze link aanpassen maar php bestanden kijk zie ik deze links niet terugkomen. Is er een manier om die link aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Ik weet niet zeker wat je vraag is, aangezien deze een beetje vreemd is geformuleerd, maar ik zal een poging doen.

Bij het editen van je bericht/post zie je onder de titel de permalink staan met een knop bewerken.
Hiermee kan je het laatste deel van de url aanpassen (alles na de laatste slash).
Als je het stuk ervoor wil aanpassen, moet je in je dashboard naar instellingen gaan en dan naar permalinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
_NooT_ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:52:
Ik weet niet zeker wat je vraag is, aangezien deze een beetje vreemd is geformuleerd, maar ik zal een poging doen.

Bij het editen van je bericht/post zie je onder de titel de permalink staan met een knop bewerken.
Hiermee kan je het laatste deel van de url aanpassen (alles na de laatste slash).
Als je het stuk ervoor wil aanpassen, moet je in je dashboard naar instellingen gaan en dan naar permalinks.
Ik weet hoe je de pagina URL aanpast maar ik bedoel iets anders. Ik wil de pagina URL in de feed aanpassen.
Als je kijkt naar de RSS feed van bijvoorbeeld deze pagina dan zie je bijvoorbeeld in de bovenste post een link staan. De link gaat niet naar de Blogpost die hij geschreven heeft maar naar 1 van zijn main pagina's.
Dus de vraag is hoe kan ik de link van de post aanpassen dat hij niet verwijst naar de blogpost maar naar 1 van mijn "gewone" pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
De link die je geeft betreft geen RSS feed, maar een archiefpagina met bovenin een stukje info over de website.

Zo een constructie kan je volgens mij wel maken door een eigen template te maken voor de rss feed.
In WordPress wordt een rss feed hetzelfde opgebouwd als elke andere (archief)pagina.
Je moet er natuurlijk wel op letten dat je structuur conform de rss specificaties blijft.

Ik heb het nog even opgezocht, maar deze informatie wordt standaard wel in de feed opgenomen.
Je vindt de standaard stramienen in de wp-includes map.
Als je het bestand van de gewenste feed kopieert naar je thema map, kan je deze naar eigen wens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
_NooT_ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:58:
De link die je geeft betreft geen RSS feed, maar een archiefpagina met bovenin een stukje info over de website.

Zo een constructie kan je volgens mij wel maken door een eigen template te maken voor de rss feed.
In WordPress wordt een rss feed hetzelfde opgebouwd als elke andere (archief)pagina.
Je moet er natuurlijk wel op letten dat je structuur conform de rss specificaties blijft.

Ik heb het nog even opgezocht, maar deze informatie wordt standaard wel in de feed opgenomen.
Je vindt de standaard stramienen in de wp-includes map.
Als je het bestand van de gewenste feed kopieert naar je thema map, kan je deze naar eigen wens aanpassen.
Ik heb het uiteindelijk gevonden, het zat heel ergens anders dan ik verwacht had. Het zit onder Settings-> Permalinks.

Als je dan Postname selecteert dan wordt de titel van je post gebruikt dus als je de titel Schiphol maakt dan word je link www.blablabla.nl/schiphol. Precies wat ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
_NooT_ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:52:

Fijn om te horen dat je eraan uit bent gekomen!
Ik had eerder al een vermoeden dat je dit probeerde te bereiken, maar wellicht dat ik het niet duidelijk genoeg had omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
_NooT_ schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:41:
[...]

Fijn om te horen dat je eraan uit bent gekomen!
Ik had eerder al een vermoeden dat je dit probeerde te bereiken, maar wellicht dat ik het niet duidelijk genoeg had omschreven.
Ik heb nog wel één ander probleempje waar ik tegenaan loop en waarvan ik totaal niet begrijp waar het vandaan komt.

Elke post wordt afgesloten met
<p>Het bericht <a rel="nofollow" href="https://blablabla.nl/amsterdam/">amsterdam</a> verscheen eerst op <a rel="nofollow" href="https://blablabla.nl/amsterdam/">amsterdam</a>.</p>

Het vreemde hier aan is dat mijn site een Duitse site is, de taal van Wordpress staat op US English en somehow komt er Nederlandse tekst in mijn feed terecht. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt.
Mijn Duitse collega heeft deze melding ook onder elke post staan maar bij hem is het in het Duits. Ik zou dit ook graag in het Duits willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Volledige tekst kan je gewoon instellen in het standaard-dashboard van "read settings".

Daar bepaal je of je een excerpt ziet, of alles.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uwAkr7m.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:18:
Volledige tekst kan je gewoon instellen in het standaard-dashboard van "read settings".

Daar bepaal je of je een excerpt ziet, of alles.

[Afbeelding]
In settings full text en summary zie ik onder elk bericht altijd de volgende zin staan:

Het bericht blablabla verscheen eerst op blablabla.
Pagina: 1