Vraag

• bvenlh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-03 20:55
Hallo allemaal,

Voor in de slaapkamer ben ik op zoek naar een nieuwe TV.

Het liefst rond de 40 inch (tussen 37 en 43) en het budget is ongeveer 400 euro.

Graag zou ik voor dat bedrag een UHD tv aanschaffen met HDR en minimaal 60hz, dit omdat ik eventueel mij PC of PS4 erop wil kunnen gebruiken mocht dat nodig zijn omdat monitor of tv beneden defect is (helaas nu al aan de orde aangezien monitor vreselijk veel herrie maakt).

Aangezien ik boven geen TV ontvanger heb is vooral de smart-tv functionaliteit belangrijk, ik zal bijna uitsluitend netflix of uitzending gemist kijken boven. Verder zou het leuk zijn als er Bluetooth functionaliteit op zit, dan kan het geluid eventueel nog via een bluetooth speaker lopen als ik een keer wat beter geluid wil hebben (overigens kan dit ook altijd bekabeld).

Op dit moment staat er boven een 32 inch HD Philips TV, deze werkt opzich prima maar het smart TV gedeelte is wel heel erg traag (tv is al wat jaartjes oud) en deze is niet geschikt voor PC of PS4.

Beneden heb ik een vrij nieuwe Philips tv (begin dit jaar gekocht), daarvan vind ik de afstandbediening in het smart menu ook best wel traag het menu zelf niet, ik weet niet of alle Philips modellen hier last van hebben.

Nu heb ik een aantal modellen gevonden die voldoen aan mijn voorkeuren maar waar ik nog vragen over heb ik het volgende:

- Wat kijkt fijner in donkere ruimtes edge lit of direct led?
- Is local dimming een must?

Bijgaande modellen heb ik zelf al gevonden:
- LG 43UK6200PLA Zwart, pricewatch: LG 43UK6200PLA Zwart
- Philips 43PUS6503 Zwart, pricewatch: Philips 43PUS6503 Zwart

De Philips heeft als pro local dimming wat de LG niet heeft maar ik heb nog een beetje twijfels over de smart functionaliteit zoals hierboven aangegeven. Wat raden jullie mij aan?

Daarnaast vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met aanbiedingen rond de kerstdagen? M.a.w. is het de moeite waard om 2 weekjes te wachten met aankopen. De Philips hierboven is de afgelopen dagen bij veel webshops fors in prijs gestegen in ieder geval.

Alle reacties

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Geen enkele tv heeft local dimming in deze klasse (noch kunnen ze HDR goed weergeven). Hoger dan 60Hz hoef je ook al geen rekening mee te houden. Dat WebOS op een LG OLED soepel loopt zegt niet alles over dat het op elke LG soepel loopt aangezien de lagere modellen een minder krachtige SoC hebben. Maar ze te lezen in een review als bijv. https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uk6300#comparison_1870 loopt dat nog best redelijk.
Verder zal de LG een IPS paneel hebben en de Philips als het goed is een VA. Zou ook eerder nog een maand wachten (mischien nog Geen-BTW achtige dagen in Januari) dan in December kopen ...

[Voor 10% gewijzigd door apis29 op 10-12-2018 14:24]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 08:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je verder dan 1.20m ervanaf zit, is UHD ook geen winst...

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
Zonder specifiek advies: Staar je niet blind op 'smart'. Dat is binnen no-time vaak achterhaald of de helft werkt niet meer. Met een simpele chromecast ben je in die situatie veel beter uit.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee