PS4 Headset, meest Bang For Buck, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muhtar
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07-2023
EDIT: Ik heb de lijst vermindert en herleid nr 3 opties. Quasi zelfde prijs. Wat zou de beste van de 3 kunnen zijn en waarom? Thx!!

Goeiedag,

Ik wil een headset kopen voor mijn PS4. Liefst zo goedkoop mogelijk, waarbij je nog goede kwaliteit hebt.
=> Best Budget Bang For Buck

vereisten:
- volumecontrols

Ik ga hier enkele oplijsten. Heb je ervaring met 1 of heb je een beter voorstel, laat het weten aub.

1. Force Recon 50P (+-30€) https://www.bol.com/nl/p/...WCDg1ISg.1.5.ProductTitle
2. BigBen V3 (+-30€) https://www.coolblue.be/n...aming-headset-v3-ps4.html
3. Trust GXT 322 (+-30€) https://www.bol.com/nl/p/...CDg1ISg.1.11.ProductTitle

[ Voor 61% gewijzigd door Muhtar op 10-12-2018 11:58 . Reden: enkele opties verwijderd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Wat heb je gedaan buiten een lijstje maken? Heb je geen voorselectie gemaakt of reviews bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muhtar
418O2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:48:
Wat heb je gedaan buiten een lijstje maken? Heb je geen voorselectie gemaakt of reviews bekeken?
Dat is de voorselectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 08:18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muhtar
Op basis van de test en resultaten zou ik voor de HyperX gaan, maar die is dan een tikkeltje boven budget. Thanks anyway

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:42
Zou voor Plantronics rig 400 gaan zit wel rond de 40/60 euro.

pricewatch: Plantronics RIG 400

pricewatch: Plantronics RIG 400 met Dolby Atmos

Maat van mij zweert erbij, heb hem zelf alleen op gehad super licht en je merkt bijna niet dat je hem op hebt. Mic is wel iets minder, heb zelf een Rig 500 Pro super geluid.
Top voor Game/Film ervaring, voor Multiplayer zou ik het eerlijk gezegt niet weten maar in Uncharted 4 met mijn Rig 500 kon ik wel goed onderscheiden hoe en wat waar vandaan kwam.

[ Voor 8% gewijzigd door Psyonara op 10-12-2018 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Sony heeft toch ook een eigen headset voor de ps4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
G.Scholtens schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:55:
Sony heeft toch ook een eigen headset voor de ps4
Yup hoewel zeker goed zijn, maar tegelijk tijd wel weer beperkt aan support in bepaalde games, beetje vaag eco systeem hebben ze betreft geluidt. En ze hebben eigenlijks niks aan entry level budget spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muhtar
Psyonara schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:50:
Zou voor Plantronics rig 400 gaan zit wel rond de 40/60 euro.

pricewatch: Plantronics RIG 400

pricewatch: Plantronics RIG 400 met Dolby Atmos

Maat van mij zweert erbij, heb hem zelf alleen op gehad super licht en je merkt bijna niet dat je hem op hebt. Mic is wel iets minder, heb zelf een Rig 500 Pro super geluid.
Top voor Game/Film ervaring, voor Multiplayer zou ik het eerlijk gezegt niet weten maar in Uncharted 4 met mijn Rig 500 kon ik wel goed onderscheiden hoe en wat waar vandaan kwam.
Ziet er goed uit, goede reviews over het algemeen, maar blijkbaar is de mic niet echt denderend en kraakt het redelijk snel bij bovengemiddeld geluid. En in het heetst van de strijd komt dat wel vaak voor. Bedankt vr de tip alleszinds. (ter info, de Dolby Atmos versie werkt alleen op PC en XBOX One)

[ Voor 3% gewijzigd door Muhtar op 10-12-2018 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
Dolby Atmos equivelant voor Ps4 is hun eigen dedicated Headsets die daar een variant van hebben.

Uncharted 4 heeft geloof ik daar niet eens support voor (niet helemaal zeker) Is al een tijdje geleden dat ik de Sound app van de Ps4 heb bekeken en dan moet je ook nog per individuele headsets van Sony zelf bekijken betreft profielen. Kun je gewoon downloaden via de PSN store om zelf even te bekijken.

Maar had een hele goeie ervaring met mijn Rig 500 en als ik op Discord zit met diegene die de Rig 400 heeft nog nooit echt krakend mee gemaakt. Dit is tot nu toe allemaal via Discord/Windows.

Comminucatie is duidelijk genoeg in mijn beleving, Zal wel bekennen dat ik nooit Online zal gaan met de Ps4 die heb ik puur voor de Story based games ala Uncharted/Horizon Zero Dawn/Spiderman etc.
Op PC speel ik wel relatief meer Online, Overwatch/Rocket League.

Dolby Atmos moet ik nog eens goed uit testen eerlijk gezegt, heb daar tot nu toe maar 2/3 spelen voor (Overwatch/Shadow of the Tomb Raider en Forza Horizon 4. Maar van wat ik tot nu toe zonder DB Atmos van heb mee gemaakt vind ik het wel een super headset.

Vooral Uncharted 4 klinkt phenominaal. En Spiderman klonk ook heel strak maar ben ik helaas nog niet zo ver in.

Hou hem op zijn minst in je achter hoofd. Enige nadeel van de Plantronic Rig series is dat ze op zijn tijd moeilijk leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muhtar
Psyonara schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:00:
Dolby Atmos equivelant voor Ps4 is hun eigen dedicated Headsets die daar een variant van hebben.

Uncharted 4 heeft geloof ik daar niet eens support voor (niet helemaal zeker) Is al een tijdje geleden dat ik de Sound app van de Ps4 heb bekeken en dan moet je ook nog per individuele headsets van Sony zelf bekijken betreft profielen. Kun je gewoon downloaden via de PSN store om zelf even te bekijken.

Maar had een hele goeie ervaring met mijn Rig 500 en als ik op Discord zit met diegene die de Rig 400 heeft nog nooit echt krakend mee gemaakt. Dit is tot nu toe allemaal via Discord/Windows.

Comminucatie is duidelijk genoeg in mijn beleving, Zal wel bekennen dat ik nooit Online zal gaan met de Ps4 die heb ik puur voor de Story based games ala Uncharted/Horizon Zero Dawn/Spiderman etc.
Op PC speel ik wel relatief meer Online, Overwatch/Rocket League.

Dolby Atmos moet ik nog eens goed uit testen eerlijk gezegt, heb daar tot nu toe maar 2/3 spelen voor (Overwatch/Shadow of the Tomb Raider en Forza Horizon 4. Maar van wat ik tot nu toe zonder DB Atmos van heb mee gemaakt vind ik het wel een super headset.

Vooral Uncharted 4 klinkt phenominaal. En Spiderman klonk ook heel strak maar ben ik helaas nog niet zo ver in.

Hou hem op zijn minst in je achter hoofd. Enige nadeel van de Plantronic Rig series is dat ze op zijn tijd moeilijk leverbaar zijn.
Wel goed, kga er nog wat over opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muhtar
@Psyonara

Gisteren de RIG400 HS (playstation versie) gaan halen. Zit goed, comfortabel en licht. Maar het gaat spijtig genoeg niet echt luid.. Alles staat op max, PS instellingen, en slider van headset. Heb het gevoel dat dit gelimiteerd is vanuit fabrikant om gehoorschade te voorkomen.. Maar had toch een tikkeltje luider gemogen. Ik ben al niet iemand die muziek vollenbak zet via oortjes, en toch heb ik het gevoel dat dit niet luid genoeg is bij het gamen (Blackout COD).. Het is dan ook wel mijn eerste gaming headset dus misschien is het gewoon allemaal zo.. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Muhtar schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:45:
@Psyonara

Gisteren de RIG400 HS (playstation versie) gaan halen. Zit goed, comfortabel en licht. Maar het gaat spijtig genoeg niet echt luid.. Alles staat op max, PS instellingen, en slider van headset. Heb het gevoel dat dit gelimiteerd is vanuit fabrikant om gehoorschade te voorkomen.. Maar had toch een tikkeltje luider gemogen. Ik ben al niet iemand die muziek vollenbak zet via oortjes, en toch heb ik het gevoel dat dit niet luid genoeg is bij het gamen (Blackout COD).. Het is dan ook wel mijn eerste gaming headset dus misschien is het gewoon allemaal zo.. ?
Mijn Sony Wireless Gold (nieuwe versie) kan anders gewoon Knetterhard! en Wireless.
is wel iets duurder, maar op bijv MP voor 60 euro al te vinden. nieuw.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muhtar
CRpt3r55 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:27:
[...]

Mijn Sony Wireless Gold (nieuwe versie) kan anders gewoon Knetterhard! en Wireless.
is wel iets duurder, maar op bijv MP voor 60 euro al te vinden. nieuw.
Dan is misschien de lage maximum volume te wijten aan het feit dat de RIG400HS met 3.5jack verbonden is aan ps4 controller.. Bummer man :-( :| :/

Iemand een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Muhtar op 12-12-2018 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
Dat is wel weer jammer om te horen, headset al ergens anders op aan gesloten om te kijken of er verschil is?
Telefoon oid? Misschien is het wel een beperking van de Ps4 controller geen idee of je nog andere oudere koptelefoons hebt oid ? Geen idee of dat wel compatible is. Waarschijn kun je dan de Mic niet gebruiken.

Zelf persoonlijk vind ik hem luid genoeg, nog niet eens max geprobeerd hoewel ik er niet ver vanaf zit.
Voor mij is vaak nieuwe headphone gear ook wel eens even wennen aan de Sound signature. Duurt even voor ik realiseer wat voor details ik zelf registreer etc.

Dit soort dingen blijven wel subjectief helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muhtar
Psyonara schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:12:
Dat is wel weer jammer om te horen, headset al ergens anders op aan gesloten om te kijken of er verschil is?
Telefoon oid? Misschien is het wel een beperking van de Ps4 controller geen idee of je nog andere oudere koptelefoons hebt oid ? Geen idee of dat wel compatible is. Waarschijn kun je dan de Mic niet gebruiken.

Zelf persoonlijk vind ik hem luid genoeg, nog niet eens max geprobeerd hoewel ik er niet ver vanaf zit.
Voor mij is vaak nieuwe headphone gear ook wel eens even wennen aan de Sound signature. Duurt even voor ik realiseer wat voor details ik zelf registreer etc.

Dit soort dingen blijven wel subjectief helaas.
Na een week gebruikt te hebben, kan ik wel zeggen dat het eigenlijk wel goed is hoor. Bedankt voor de info!!

Voor de mensen die ook geinteresseerd zijn in deze headset, mijn bevindingen:

Pluspunten:
+ draagconfort
+ zeer licht
+ mic blijft goed positie houden

Minpunten:
- mocht een tikkeltje luider gemogen
- schuifregelaar voor volume mocht over iets langere afstand.
Pagina: 1