Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
Voor op mijn werk heb ik een lenovo t540p in gebruik (gaat vervangen worden voor een nog onbekend apparaat).
Inmiddels hebben ze bij mij het enkele externe scherm dat ik in gebruik had, ingewisseld voor 2 externe schermen naast elkaar, 2x HP E233.

De lenovo t540 is deze variant: pricewatch: Lenovo ThinkPad T540p 20BE00B2MH

Ik heb hierop 1x mini displayport aansluiting beschikbaar en een vga aansluiting. VGA wil ik eigenlijk niet gebruiken gezien de beeldkwaliteit die ik heb via die kabel (wazig, allesbehalve scherp beeld).

Om de schermen (via hdmi) op mijn laptop aan te kunnen sluiten heb ik hier uit onze vergaderruimte de hdmi > displayport dongle geconfisqueerd. Dus 1 scherm heb ik nu met goed beeld werkend.

Ik zoek alleen een manier om beide schermen te kunnen gebruiken. En ook om het zo te kunnen gebruiken dat ik niet op beide schermen hetzelfde zie (anders is het nut van het extra scherm weg) maar dat ik vensters kan verdelen over de beide schermen. Momenteel doe ik dat met het laptop scherm en het externe scherm, maar dat laptop scherm is maar beperkt qua grootte.

Ik zat even te zoeken of een hdmi hub/verdeler een optie zou zijn. Ik kwam bij onderstaande uit:
https://www.kabelshop.nl/...-2PH4-04-i4897-t2010.html

maar daar staat onderstaande genoemd:
Wat is een HDMI splitter?
Een HDMI splitter wordt ook wel een HDMI verdeler genoemd. De HDMI splitter maakt het mogelijk om een enkel HDMI signaal op meerdere beeldschermen te tonen. Zo verdeelt een 2 poorts HDMI splitter het signaal van bijvoorbeeld één laptop gelijktijdig naar 2 schermen. Let hierbij op dat het beeld wordt gedupliceerd.
Daarmee heb ik nog niet beide apparaten functioneel.

Is er een mogelijkheid om beide schermen te kunnen gebruiken als extern scherm of ben ik dan veroordeeld tot de vga poort? Eventueel is de usb3 poort te gebruiken als dat zou werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

Displayport support diasy-chaining, mits je schermen en laptop dat kunnen.

De t450p kan het, en allerlei dell schermen kunnen het ook. Extra hdmi signalen maken is geen optie met een splitter inderdaad.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Wat zou kunnen werken is om de mini DisplayPort aansluiting te gebruiken om een DisplayPort splitter te gebruiken. Je zou dan moeten zoeken naar een DisplayPort MST hub. Die maakt van één DisplayPort aansluiting tot 3 aanslutiingen (afhankelijk van de resolutie). Aangezien jouw schermen DisplayPort gebruiken hoef je niet eens te kijken of ze DP++ ondersteunen (wat het mogelijk maakt om er op de MST hub HDMI, DVI etc. van te maken).

Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar de Club3D Mini DisplayPort 1.2 to 2 DisplayPort Multi-Display MST Hub (CSV-5200). Deze staat een ietwat foutief in de Pricewatch, maar is de goedkoopste MST hub die ik zo 1-2-3 kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
Je kunt toch gewoon een docking aanschaffen, waar 2x DP op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
ik ga opties eens onderzoeken, displayport biedt meer mogelijkheden dan hdmi begrijp ik. de laptop heeft een mini displayport aansluiting, maar ik neem aan dat daarmee de hierboven geschetst mogelijkheden niet veranderen tov een reguliere displayport.

Overigens lijkt het het diasy gebeuren voor deze monitors niet te kunnen op basis van de specs:
Connectivity
Input connector
1 VGA
1 HDMI 1.4 (with HDCP support)
1 DisplayPort™ 1.2 (with HDCP support)
slechts 1 displayport, dus doorlinken wordt dan lastig.

[ Voor 37% gewijzigd door DeRooney op 10-12-2018 12:56 ]