Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 09:31

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
Misschien wel door de hype van fallout 76 (die ik nog niet aangedurft heb :) ) ben ik weer wat met fallout 4 begonnen. Daar heb ik nooit de DLC van gekocht, dus die wou ik aanklikken.

Nu zag ik de levels (bv far harbour voor 24.99, nuka world voor 19.99) los staan maar je kan ook voor 29.99 de GOTY versie aanklikken bij bol.com. Dan heb je een cd (heeft voor- en nadelen, maar is op zich wel fijn vind ik persoonelijk). Maar ik héb dus al fallout 4, met cd en natuurlijk een shitload aan savegames.

Eerst een aftastende vraag: maak ik nou een rare fout, of kan ik idd het beste gewoon de GOTY editie kopen ipv bv een season pass (49.95) of alle losse DLC? ALs ik het goed zie heeft het alle DLC namelijk.

en daarna ingewikkelder: stel ik koop die GOTY cd. Kan ik die er dan in doen ipv m'n huidige cd en zou de installatie dan 'gewoon' blijven werken qua savegames enzo? Mocht dat werken dan kan ik gewoon de "DLC" kopen voor 30 euro, en heb ik nog een cd over daarna ook :)

(edit: ik heb het over de PS4 versie)

sig

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
Persoonlijk zou ik even wachten tot de Steam sale begint en dan de GOTY edition voor een prikkie kopen.
FA4 zit altijd wel in de sale.
Sale is rond 20 december (gokje)

Of anders via een key shop voor rond de 15 euro de GOTY editie kopen :
https://www.g2play.net/ca...oty-edition-steam-cd-key/

[ Voor 31% gewijzigd door Iusedto op 10-12-2018 09:18 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Ik heb de GOTY tijdens de sale gekocht voor 30 euro, daar zat alle DLCS bij.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
Iusedto schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:10:
Persoonlijk zou ik even wachten tot de Steam sale begint en dan de GOTY edition voor een prikkie kopen.
FA4 zit altijd wel in de sale.
Sale is rond 20 december (gokje)

Of anders via een key shop voor rond de 15 euro de GOTY editie kopen :
https://www.g2play.net/ca...oty-edition-steam-cd-key/
Excuus, vergeten in het topic te zetten, maar ik speel het op de ps4 ;) Steam sale zal dan niet veel helpen :D

sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:39
Ik zou het niet doen.. heb schik gehad met Fallout 4 maar wat een suffe DLC's zaten er bij. Zelf de season pass gekocht en dat was voor mij een flinke miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
Piet_Piraat7 schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:55:
Ik zou het niet doen.. heb schik gehad met Fallout 4 maar wat een suffe DLC's zaten er bij. Zelf de season pass gekocht en dat was voor mij een flinke miskoop.
Mjah, die kans zit er in, maar ik wil het toch proberen. Het gaat mij er vooral om: als ik een 'andere' cd (fysiek natuurlijk anders, maar ook andere versie) in de ps gooi, blijft m'n install/savegames dan gewoon hetzelfde maar heb ik de DLC beschikbaar, of niet? :D

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Op de pc kan je de save games delen tussen de verschillende versies. Op de ps4 waarschijnlijk niet. Elk spel op de ps4 heeft een nummer (cusaxxxxx) en de map met savegames is voor elk nummer is verschillend. Er is geen filemanager voor de ps4 om de saves te verhuizen.
Over de kwaliteit van de dlc's; kijk op youtube wat gameplay videos. Zelf vind ik Far Harbor en Nuka world alleen al de moeite waard (meer fallout 4 gevoel) en ik zou de dlc's alleen daarom al anschaffen. Automatron en de Vaulttec workshop liggen me niet zo, maar daar heb ik nog niet veel tijd ingestoken.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
rapsac schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:23:
Op de pc kan je de save games delen tussen de verschillende versies. Op de ps4 waarschijnlijk niet. Elk spel op de ps4 heeft een nummer (cusaxxxxx) en de map met savegames is voor elk nummer is verschillend. Er is geen filemanager voor de ps4 om de saves te verhuizen.
Is dat elk spel als in elke instantie? of elk .... 'type' spel (Dus dat alle 'fallout 4' dezelfde code hebben). In dat laatste geval zou het kunnen zijn dat ze hetzelfde zijn, als in, dat het een bundel is met de DLC, maar dat het basis hetzelfde spel is? Theoretisch dan... Dat zou ik soort van moeten testen mss.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Elk spel, elke versie, elke localisatie (US/EU/JPN..) heeft een eigen nummer, dus eigen savegame map.
Je kan natuurlijk wel de losse dlc's kopen en dan je oude saves gebruiken, maar saves delen tussen de goty en de normale versie zal wel niet werken.

Hier nog een klacht over hetzelfde probleem (reddit staat er vol van): https://www.reddit.com/r/..._saves_not_carrying_over/

[ Voor 26% gewijzigd door rapsac op 10-12-2018 13:22 ]

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
rapsac schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:20:
Elk spel, elke versie, elke localisatie (US/EU/JPN..) heeft een eigen nummer, dus eigen savegame map.
Je kan natuurlijk wel de losse dlc's kopen en dan je oude saves gebruiken, maar saves delen tussen de goty en de normale versie zal wel niet werken.

Hier nog een klacht over hetzelfde probleem (reddit staat er vol van): https://www.reddit.com/r/..._saves_not_carrying_over/
Ja, ik kijk ook al even, maar ik lees gemengde berichten. Dwz, "het zou moeten kunnen", maar het werkt niet :)
Voglens mij komt het er op neer dat bethesda gezegd heeft dat het zou moeten werken, maar dat dat niet zo is .. hmsch.

sig

Pagina: 1