Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falencia
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04-2024
Beste Tweakers,

Ten eerste alvast bedankt voor u reacties en hopelijk zit ik in de goede topic.

Mijn vraag:

Met mijn sportvereniging gaan we elk jaar een week op kamp waar we veel video's en foto's maken.

Rond de 128 gigabyte aan videomateriaal.

Van deze video's maken we een kampfilm die tijdens de reunie gezamenlijk met de deelnemers wordt bekeken.

Rond de 3-4 gig per dag. ( 15-20 minuten per dag)

Tot 2016 hebben we steeds de film verspreid via dvd's.

Dvd's hebben alleen 2 nadelen:

1. De content die qua gigabytes past op een DVD is beperkt. Of de kwaliteit moet zeer worden terug gebracht om het op het schijfje te laten passen.

2. Sommige deelnemers van het kamp hebben niet eens een DVD speler meer thuis.

In 2017 hebben we de film terug gebracht tot 16 gig aan data en verspreid via USB sticks.

De film van 2018 is bij elkaar 24 gigabyte , met dus 8 video's tussen de 2,5 en 4 gigabyte.

Uploaden naar youtube en op een verborgen link plaatsen is geen optie omdat in de film muziekcontent is gebruikt die de videocontent blokkeert.

De vraag is dus:

Op welke manier kan ik de kampfilm verspreiden aan de 32 deelnemers?

Wetransfer is een optie, maar ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

De sportvereniging zelf heeft een lokale server maar de internetsnelheid is waardeloos want de vereniging ligt in een buitengebied.

Optie in de Cloud heeft de grootste voorkeur.

Ik ben benieuwd en nogmaals alvast bedankt!

Beste antwoord (via Falencia op 11-12-2018 09:51)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je noemt zelf al Wetransfer, dat lijkt mij persoonlijk ook het handigste (bekend en eenvoudig systeem), maar wat mis jij daar aan opties dat je er niet voor zou kiezen?
Of is het de prijs van de Plus-versie (~120/jaar) die jullie tegenhoudt en zoek je een goedkoper alternatief?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je noemt zelf al Wetransfer, dat lijkt mij persoonlijk ook het handigste (bekend en eenvoudig systeem), maar wat mis jij daar aan opties dat je er niet voor zou kiezen?
Of is het de prijs van de Plus-versie (~120/jaar) die jullie tegenhoudt en zoek je een goedkoper alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk eens naar een VPS? Kost je vanaf 4 Euro per maand; gooit er een http-daemon op en je gooit de films erop.

En sommige providers hebben zelfs een afrekenmodel per seconde, week, maand of jaar dus als je morgen je films online zet en elke deelnemer bevestigt dat de films gedownload zijn, kan je eventueel de VPS daarna weer uitzetten of cancelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 19:13
misschien een idee om rechtenvrije muziek te gebruiken? Kun je het op Youtube knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:09

MsG

Forumzwerver

Kan je niet iets met Mega.co.nz? 50GB uit mijn hoofd en je hoeft het niet binnen een week binnen te hengelen. WeTransfer verloopt vrij snel, en zoiets heruploaden kost ook weer veel tijd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
MAX3400 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:11:
Kijk eens naar een VPS? Kost je vanaf 4 Euro per maand; gooit er een http-daemon op en je gooit de films erop.

En sommige providers hebben zelfs een afrekenmodel per seconde, week, maand of jaar dus als je morgen je films online zet en elke deelnemer bevestigt dat de films gedownload zijn, kan je eventueel de VPS daarna weer uitzetten of cancelen.
Hou er met die afrekenmodellen wel rekening mee dat sommige partijen ook verkeerskosten rekenen (aws bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:25
houd er wel rekening mee dat foto's en video's verspreiden van personen die hier geen toestemming voor hebben gegeven niet meer mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falencia
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04-2024
Beste Tweakers,

Bedankt voor alle reacties!

We hebben toestemming van de personen. Het is juist 1 van de redenen om de kampfilm nog voor de kerst te verspreiden!

Ik heb gekeken naar een VPS maar als 40 mensen 3 kampfilms gaan downloaden zit ik al aan 3120 gigabyte aan verkeer.

Gekozen voor de wetransfer plus oplossing.

Waar deelnemers de komende 2 maanden de tijd hebben om de films te downloaden.

Elk bestand is beveiligd met een wachtwoord.

Het enige nadeel van wetransfer is dat ik elke videobestand/download apart de link moet sturen naar de personen. I.P.V een welkom scherm waar mensen het zelf kunnen aanklikken.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties en hulp!

Fijne kerst !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 13:36

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Even voor het archief:

https://transfer.pcloud.com/
Is een rechtstreekse concurrent van wetransfer, maar dan met 5GB. Ik heb zakelijk vaak net meer data te versturen dan 2GB en gebruik deze upload vaak.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Falencia schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:51:

Ik heb gekeken naar een VPS maar als 40 mensen 3 kampfilms gaan downloaden zit ik al aan 3120 gigabyte aan verkeer.
Als eerste; dank voor je toelichting en uitleg van de gekozen oplossing. Hopelijk is WeTransfer inderdaad een efficiente manier om voor alle deelnemers het materiaal te verspreiden. ;)

Toch ter info, ook even extra richting @idef1x , een VPS bij Leaseweb kost je 70 Euro per jaar met 6TB data per maand en een aantal andere hosters (in de EU) geven zelfs unlimited data tegen "ongeveer" dezelfde kosten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1