Spackspuitwerk sausen (speciale spacklatex nodig?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste
Ik wil mijn woning gaan sausen met de histor clean.
Maar ik heb op internet gelezen dat je speciale spacklatex moet gebruiken omdat in mijn woning de muren zijn voorzien van spackwerk.
Maar is dat nodig of kan ik ook gewoon een voorstrijk gebruiken en de histor clean
Hebben jullie hier ervaringen mee met sausen van spackspuitwerk.
En hoe hebben jullie dat gedaan.
En gebruik je meer verf dan op een normale ondergrond

Bij voorbaat bedankt

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-12-2018 21:21)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

A-merken:
- Sikkens
- Sigma
- Wijzonol
- Trimetal

Meningen verschillen uiteraard, maar in deze volgorde zou ik ze plaatsen. Dan komt onherroepelijk de vraag: "het is maar voor binnen, hoe spannend kan dat nou zijn?" --> als je over een paar jaar de muren eens wil schoon maken in plaats van compleet over te verven, dan kan dat met deze verven. Gewoon met wat St. Marc en een borsteltje, en je muren zijn als nieuw. Zelfs als de kinderen met stiften op de muren hebben zitten tekenen.
Been there. ;)

De vraag is of je in een huurhuis deze investering wil doen, want hoe lang blijf je er zitten?

Tip: ga naar een verfwinkel en vraag daar ook wat info over het gebruik van de juiste roller/kwast. Dat kan veel ergernis schelen tijdens het werk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Vanwege het zuigen inderdaad eerst voorstrijken, daarna gewoon sauzen. Mooi al die 'speciaal voor spack'-latexen. Naar mijn weten wordt er al sinds de jaren '80 gespackt en bestond er toen ook geen special tex voor.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk ook belangrijk dat je goede latex hebt, vanwaar de keuze voor dit B-product?

Edit: Ik lees net in een van je andere (nieuwe) topics dat het een huurhuis betreft. Is dit al een bestaande woning (die al eerder van binnen geverfd is)? Als er al een laag latex opzit kun je er altijd gewoon overheen sauzen.

[ Voor 26% gewijzigd door Harrie_ op 10-12-2018 08:15 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De wanden worden nieuw gestucd met spacspuitwerk
Dus helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan een a product volgens u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Als er nieuw spacspuitwerk op komt is sausen niet nodig. Behalve als je het een kleur wil geven. De textuur gaat namelijk wat weg van sausen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

A-merken:
- Sikkens
- Sigma
- Wijzonol
- Trimetal

Meningen verschillen uiteraard, maar in deze volgorde zou ik ze plaatsen. Dan komt onherroepelijk de vraag: "het is maar voor binnen, hoe spannend kan dat nou zijn?" --> als je over een paar jaar de muren eens wil schoon maken in plaats van compleet over te verven, dan kan dat met deze verven. Gewoon met wat St. Marc en een borsteltje, en je muren zijn als nieuw. Zelfs als de kinderen met stiften op de muren hebben zitten tekenen.
Been there. ;)

De vraag is of je in een huurhuis deze investering wil doen, want hoe lang blijf je er zitten?

Tip: ga naar een verfwinkel en vraag daar ook wat info over het gebruik van de juiste roller/kwast. Dat kan veel ergernis schelen tijdens het werk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
10 tot 20 jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Mag ik vragen hoe oud je bent @Verwijderd? Het is nogal een boude stelling om vooraf te weten dat je 10 tot 20 jaar in hetzelfde huurhuis blijft. Persoonlijk zou ik in een huurhuis alles zo goedkoop mogelijk houden; van latex tot laminaat.

De A-merken zijn hierboven al genoemd, maar als je goed wilt texen ga je inderdaad naar de verfhandel en laat je je daar adviseren. Besef je dat de 'A-merken' in de bouwmarkt vaak een andere receptuur hebben dan dezelfde merken bij de verfhandel. Mensen laten zich dan vaak verleiden tot aankoop vanwege de strakke prijs in combinatie met het merk; in de praktijk zie je vaak dat deze latexen toch minder dekken, snel drogen en 'minder goed uitvloeien'. Als de boel slecht dekt en je moet er nog een keer overheen heb je weer extra latex nodig en is het geenszins goedkoper dan goede latex van de verfhandel, het enige wat je er dan mee opschiet is dat je er meer werk mee hebt.

Dat gezegd hebbende blijf ik wel bij wat ik hier boven zeg en zou ik, in het geval van een huurhuis, altijd voor de goedkoopste optie kiezen, of je moet echt ZEKER weten dat je er de komende 10 jaar niet weggaat...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:34:
De wanden worden nieuw gestucd met spacspuitwerk
Dus helaas niet
Waarom laat je het dan niet direct in je kleur spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 40 jaar
Wordt door wbv gedaan dus je kan niet zelf verf toevoegen aan de spacspuitwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:10
Dit gaat om huur? Reken er dan op dat alleen de plafonds en de muren in toilet/badkamer hiermee gedaan worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle wanden worden gestucd
Pagina: 1