Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Mijn vraag
Ik heb sinds Black Friday een Samsung UE49NU7170 gekocht en soms als ik na mijn werk thuis kom staat de tv aan. Mijn vorige tv had dit nooit, al weet ik niet meer welk model dit was. Wel sowieso al 7-8 jaar oud, maar deze is splinternieuw. Hoe kan dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie hierboven voor tv model. Versie 1152. Softwareversie T-KTM2LDEUC-1152.8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Software geupgrade. Gegoogled naar het probleem, factory reset werd aanbevolen en al gedaan.

Alle reacties

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 05:13
Tv met je netwerk verbonden en je telefoon ook? Of wellicht dat er iets herkend wordt via HDMI-cec?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Om te beginnen zou ik dan bij energie-instellingen zorgen dat de tv na een paar uur vanzelf uit gaat.

Verwijderd

Heb ik ook gehad is een probleem dat bekend is bij Samsung.
Heeft met de stroomvoorziening te maken.
Je hoort de tv vaak tikken als die aan of uit gaat. Terug brengen enige optie.

• Loekkiee
DanielC. schreef op maandag 10 december 2018 @ 01:09:
Tv met je netwerk verbonden en je telefoon ook? Of wellicht dat er iets herkend wordt via HDMI-cec?
Ja ze zijn allebei verbonden met het netwerk. Maar de tv is bijvoorbeeld ook aangesprongen toen ik op het werk was, dat zou dus niet kunnen conflicteren?

Via HDMI-cec heb ik de PS4 gekoppeld. Die kan alleen aangaan via de fysieke knoppen op de console of de controller. En als ik bijv. zondagavond de PS4 uitzet (en de tv dus ook terwijl die nog op HDMI source stond), en de tv springt maandagochtend/middag aan, dan schakelt die zich dus in terwijl die nog op HDMI van gisteren stond. Dan gaat de Playstation dus ook vanzelf aan. En doordat die aangaat, werkt de schermbeveiliging niet en blijft alles branden...

• Loekkiee
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:18:
Heb ik ook gehad is een probleem dat bekend is bij Samsung.
Heeft met de stroomvoorziening te maken.
Je hoort de tv vaak tikken als die aan of uit gaat. Terug brengen enige optie.
Zou het kunnen liggen aan de stroomkabel? Ik heb nu de oude stroomkabel van mijn vorige Samsung tv laten zitten omdat dat veel gepriegel was achter de kast etc. Is gewoon een normale stroomkabel, had niet het idee dat die apparaat-gebonden zou kunnen zijn?

Dus misschien dat de originele stroomkabel van de nieuwe tv het probleem verhelpt?

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Loekkiee
Ja had ik al gevonden en factory reset dus ook al gedaan.
Pagina: 1