Toon posts:

Trap stofferen of renoveren en kosten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.965 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum leden
Ik heb een vraag of ik mijn dichte trap met 13 treden moet laten stofferen met tapijt .
Of moet ik hem laten renoveren.
En wat zijn jullie ervaringen met het stofferen of renoveren
En wat moest je daarvoor betalen

De trap is niet egaal
Mvg torny

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-12-2018 08:45)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:15

Theo

moederbord

Een paar jaar geleden heb ik ook gekeken naar het opknappen van de trap. Het renovatiespul dan was mij te duur (1.000 euro daar begon het bij). Zelf de spullen en materialen halen en zelf doen was ook niet een optie vanwege de specifieke tooling die je nodig hebt. Vloerbedekking wilde ik niet.

Uiteindekijk heb ik de trap geverfd en voorzien van een harde coating. Kost een dag werk en een paar tientjes aan materiaal.

7400 Wp op het dak

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan ook traptegels erop plakken.
Beetje moeilijk te zeggen wat je moet doen, het ligt eraan wat je wilt en hoeveel geld je ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rond de 500 a 700 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

je 2de topic, ik zou de start post aanvullen dat het een huurhuis betreft. ;)

tja niet egaal niet allergisch .. stofferen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:16
Als je zoekt op “trap verven” in het forum moet je zo twee drie topics kunnen vinden die over deze vraag gaan :)

Wellicht kan je daar wat meer informatie vinden.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-10 17:38
Ik heb twee trappen laten stofferen voor 1100 met niet de goedkoopste stof. Was bij carpetright, is vrij goed gedaan. Kan beter maar, maar was prijs ook naar. Als je twee trappen laat doen, kan je kritisch kijken naar de hoeveelheid stof; ik had meer dan 20% over.
Trap was vooraf niet volledig egaal, zou wel oude spijkers weghalen en gaten vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor 550 per trap is wel een redelijke prijs ,maar was dat me of zonder zijkanten
Heb een offerte van kwamtum gekregen voor 440 zonder zijkanten
Met zijkanten 600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ervaring met het leggen van laminaat door carpet right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zelf leggen doe je ook in een dag. Goede trapgeschikte tapijt gebruiken (moet niet te kaal zijn als je de bocht om gaat) en gewoon vastmaken met waterkit en een nietapparaat (onderkant trede). Je bent even aan het knippen en plakken, maar is goed te doen.

De Carpetright adviseert je om bison tix te gebruiken en daarmee de trap en vloerbedekking in te smeren, dat kost je bij het leggen de helft van je hersencellen vanwege de giftige dampen, en mocht je het er ooit weer uithalen los je daarna de andere helft van je hersencellen op met afbijt.

Heb hier antraciet vloerbedekking op de treden en de zijkanten zijn wit geschilderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-10 00:18
Heb het heel netjes laten stofferen deze week nog. Excl tapijt heeft het mij 300 euro gekost.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Een paar jaar geleden heb ik ook gekeken naar het opknappen van de trap. Het renovatiespul dan was mij te duur (1.000 euro daar begon het bij). Zelf de spullen en materialen halen en zelf doen was ook niet een optie vanwege de specifieke tooling die je nodig hebt. Vloerbedekking wilde ik niet.

Uiteindekijk heb ik de trap geverfd en voorzien van een harde coating. Kost een dag werk en een paar tientjes aan materiaal.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Ha interessant topic, ik zit hier met het zelfde 'probleem'. vorige bewoners hebben de trap geprobeerd te 'renoveren"maar dat is zo crappy gedaan dat ik er nu mee zit (weghalen lijkt geen optie, dus daar moet wat over heen).

TS: heb je nog gedacht aan een tussenoplossing in de zin van een traploper?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor merk heeft u toen gekocht
Is het slijtvast.
En hoeveel liter moest je kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik heb toen een gewone grondverf gebruikt, daarover een gewone laag met zwarte (hout)verf. De trapcoating heb ik bij de Hornbach gehaald; zij zijn met verf toch vaak beter dan de Gamma/Praxis/Karwei en ze weten er vaak ook meer van af. Wat ik 3.5 jaar geleden exact gehaald heb dat weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ze bij de Hornbach dat wel wisten.

Als je gaat verven (en coaten), zorg dat je een stroeve laag aanbrengt. Idealiter wil je bootverf gebruiken omdat deze stroef is.Alleen een laagje hoogglans verf is niet echt aante raden, dan glij/val je van de trap af..

Ik heb een erg steile trap, en de trapcoating was nog niet stroef genoeg waardoor ik ook nog een paar strippen met antislip het aangebracht.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
@Verwijderd zie PM.

Dit is gewoon eigen voorkeur. Maak één topic met de echte vragen over je nieuwe woning, we zijn niet je persoonlijk assistent. :)

[ Voor 79% gewijzigd door Señor Sjon op 10-12-2018 09:59 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.