Laminaat ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1138497

Topicstarter
Ik ga binnenkort verhuizen,maar ik moet nog laminaat kopen.
Ik heb al rondgekeken bij de ikea,leenbakker,kwamtum
Maar hebben jullie zelf ervaringen bij deze winkels.
En wat voor laminaat hebben jullie .
En vinden jullie het goede spul of was het een kat in de zak
Want ik wil laminaat kopen voor rond de 10 a 20 voor 1m2 uitgeven.
Maar ik wil het ook laten leggen hebben jullie daar ook ervaringen mee
En welke ondervloeren gebruikte jullie voor de laminaat geplaatst of moet je eerst wachten todat de keuken is geplaatst.
Het gaat om een huurwoning met open keuken
En moet de keuken op laminaat worden
Bij voorbaat bedankt

:'( :D

Beste antwoord (via Anoniem: 1138497 op 10-12-2018 07:27)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb bij Vloerenhuis Deventer Tarkett Elite laminaat laten leveren want daar werd meegestunt toen voor net € 11 per m2 en dacht dan neem ik meteen 100 m2 dus iets meer dan dat ik nodig had en misschien doe ik ook de zolder.
Maar let op met de toplaag want ik dacht ow 100 m2 dus dat zijn ongeveer 50 pakketten, prima want dat moest naar de eerste etage. Fout, dit bleken dus bijna 75 pakketten te zijn doordat ik 10 mm toplaag heb gekocht met 30 jaar garantie en 10 jaar zwaar commercieel gebruik. Deze pakketten waren zo zwaar en zo gigantisch veel.
Het bedrijf was zo aan het stunten met die vloer (vergelijkbare vloer (dus 9 mm toplaag komt al op € 30 per m2)) en ik moet zeggen na 3 jaar topvloer. Ook geen last van statische elektriciteit, voegen waar troep ik blijft zitten, in de keuken is de vloer nog top, deze vloer is ook goed voor medisch gebruik dus ook qua hygiëne. Ik denk gewoon dat dit de beste vloer is dat je qua specs kan krijgen. Je moet wel qua kleur ervan houden want ik heb licht beuken genomen maar ik vind dat het zeer tijdloos is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:52
Kijk eens bij Bebo voor restpartijen. Volgens mij ga je in Nederland niet goedkoper krijgen en is het in jouw situatie met een huurwoning ideaal gezien dat parket niet langer dan een paar jaar meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is prima, niet de goedkoopste nemen. Alleen in de keuken is er een risico als het te nat wordt (bijvoorbeeld je spoelbak loopt over). Ik heb zelf ooit in de keuken een zeil met laminaatprint gelegd, dat bleef ook tien jaar goed (daarna ging ik er weg).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

goedkoop is duurkoop .. de goedkoopste van ikea bv is zo naar de maan, de duurdere tja ...
Als je kinderen/huisdieren of een bureau stoel veel gaat verrijden (of zand uit de tuin) .. dan is goedkoop snel aan vervanging toe ..

Hoe lang wil je met de vloer doen ?? dat zou ik in je prijsbepaling meenemen.

En als je bv wat jaren gaat wonen doe je er ook wijsheid aan om bv een dampremmende laag + isolerende .. hierdoor krijg je minder snel last van koude voeten. (optrekkend vocht)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
15 a 20 jaar wil ik er wonen in mijn nieuwe huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 19:06
AequitasII schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:51:
Kijk eens bij Bebo voor restpartijen. Volgens mij ga je in Nederland niet goedkoper krijgen en is het in jouw situatie met een huurwoning ideaal gezien dat parket niet langer dan een paar jaar meegaat.
Ik zie altijd enorme advertenties en teksten van vloeren bij Bebo maar eenmaal op locatie zie ik daar niks van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-

[ Voor 98% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:05
Neem sowieso 7 of 8mm, dunner wil je niet, is te flexibel en legt voor geen meter.
Ondervloer, als de ondergrond vlak is gewoon zo dun mogelijk nemen. Als je een te dikke ondervloer neemt gaat de boel veren en krijg je kraak laminaat.

Verder zit er veel verschil in de kwaliteit. Goedkope spul is MDF, het betere spul is HDF. Ik heb goedkoop 7mm laminaat van de praxis gelegd in een flatje, 1x wat van het aanrecht laten vallen en meteen stuk. Thuis een duurdere HDF vloer destijds ergens in de aanbieding gekocht, jaar aan het klussen geweest zonder bescherming, gereedschap laten vallen, spijkers, schroefjes, door de rotzooi lopen, geen beschadiging te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-04 08:21
Op de woonverdieping zou ik niet van dat goedkope spul nemen en desnoods in de slaapkamers wat betaalbaarder. Om op te leven vind ik quickstep fantastisch, hard en makkelijk om te leggen, ik heb in de slaapkamers van dat goedkope spul van Gamma en dat was een worsteling om in elkaar te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 21:09

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik ben tot nu toe nooit goedkoper uit geweest dan bij Hornbach. 3,99 per M2 uit mijn hoofd. Niet het mooiste vloertje maar goed genoeg voor jouw situatie.

Edit; sorry ik lees het weer eens half.

IKEA zou ik overslaan. Vrienden van mij hebben IKEA vloeren gehad, 1 grote ramp. Kwantum, gamma, Praxis, Hornbach etc verkopen allemaal de zelfde kwaliteit vloeren. Goedkoop is vaak duurkoop.

Neem minimaal 10mm dikke vloeren. Dat loopt fijner maar is wel veel duurder per m2. Bezuinig ook niet op ondervloeren.

[ Voor 53% gewijzigd door Luchtbakker op 10-12-2018 05:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb bij Vloerenhuis Deventer Tarkett Elite laminaat laten leveren want daar werd meegestunt toen voor net € 11 per m2 en dacht dan neem ik meteen 100 m2 dus iets meer dan dat ik nodig had en misschien doe ik ook de zolder.
Maar let op met de toplaag want ik dacht ow 100 m2 dus dat zijn ongeveer 50 pakketten, prima want dat moest naar de eerste etage. Fout, dit bleken dus bijna 75 pakketten te zijn doordat ik 10 mm toplaag heb gekocht met 30 jaar garantie en 10 jaar zwaar commercieel gebruik. Deze pakketten waren zo zwaar en zo gigantisch veel.
Het bedrijf was zo aan het stunten met die vloer (vergelijkbare vloer (dus 9 mm toplaag komt al op € 30 per m2)) en ik moet zeggen na 3 jaar topvloer. Ook geen last van statische elektriciteit, voegen waar troep ik blijft zitten, in de keuken is de vloer nog top, deze vloer is ook goed voor medisch gebruik dus ook qua hygiëne. Ik denk gewoon dat dit de beste vloer is dat je qua specs kan krijgen. Je moet wel qua kleur ervan houden want ik heb licht beuken genomen maar ik vind dat het zeer tijdloos is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-04 15:07
Ervaring: xxl laminaat van de hornbach.
https://www.hornbach.nl/s...REED/5772030/artikel.html

Sterk laminaat, kan zeer veel hebben (flink op geklust en gedaan, geen beschadingen). Oogt ruimtelijk door de brede plank en legt snel. De kanttekening is wel, je moet even goed de eerste strook wegleggen, dat kan even tijd kosten. Ik heb incl verzagen +/- 60m2 binnen 1 dag in me eentje kunnen leggen.

Ondervloer: afhankelijk van je ondergrond. Veel oneffenheden zou ik voor een wat dikkere gaan. Heb je een redelijk vlakke vloer zou ik voor dit gaan.

https://www.hornbach.nl/s...3-mm/7807201/artikel.html

Met, als je veel last hebt van optrekkende kou een alu folie er onder.

Heb ook ikea tundra in mijn vorige woning gehad, maar dat was aanzienlijk slechter. Na 3 jaar looppaden en veel beschadingen van vallende spulletjes.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je er een tijdje mee gaat doen, geef dan wat meer uit en kijk inderdaad naar de eigenschappen van je laminaat.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Luchtbakker schreef op maandag 10 december 2018 @ 05:48:
Ik ben tot nu toe nooit goedkoper uit geweest dan bij Hornbach. 3,99 per M2 uit mijn hoofd. Niet het mooiste vloertje maar goed genoeg voor jouw situatie.

Edit; sorry ik lees het weer eens half.

IKEA zou ik overslaan. Vrienden van mij hebben IKEA vloeren gehad, 1 grote ramp. Kwantum, gamma, Praxis, Hornbach etc verkopen allemaal de zelfde kwaliteit vloeren. Goedkoop is vaak duurkoop.

Neem minimaal 10mm dikke vloeren. Dat loopt fijner maar is wel veel duurder per m2. Bezuinig ook niet op ondervloeren.
ik heb juist hele goede ervaring bij ikea. niet de allergoedkoopste maar net eentje duurder. uit mijn hoofd iets van 6 a7 euro de vierkange meter. heb dat zelf in een stuk of 5 huizen gelegd en in twee eigen woningen. Goed te leggen en kwalitatief veel beter dan die goedkopere van de praxis. die heb ik ook gehad, net als die vam de gamma en koop ik nooit weer.

isolatierol koop ik altijd van isogold. kijk dit goed na waar je dit koopt, want dit scheelt vaak een hoop geld.
en check ook de prijs van de plinten in je totaalberekening. kan zijn dat die juist weer duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Je hebt geen vloerverwarming in je nieuwe huurhuis, toch? (want dan is laminaat niet zo handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee geen vloerverwarming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-04 07:01
Hsb-3 schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:44:
Je hebt geen vloerverwarming in je nieuwe huurhuis, toch? (want dan is laminaat niet zo handig)
Laminaat en vloerverwarming gaan prima samen naar mijn weten. Ik heb deze combinatie zelf ook. :) Hoe kom je erbij dat dit niet het geval zou zijn?

Zelfs een echte houten vloer kan met vloerverwarming, alleen dan moet je de boel gaan verlijmen. Bij laminaat is dit niet nodig; een voor vloerverwarming geschikte ondervloer is vaak al voldoende.

[ Voor 21% gewijzigd door JoostTheHost op 10-12-2018 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
JoostTheHost schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:56:
[...]

Laminaat en vloerverwarming gaan prima samen naar mijn weten. Ik heb deze combinatie zelf ook. :) Hoe kom je erbij dat dit niet het geval zou zijn?
Omdat laminaat een vrij hoge warmteweerstand heeft (minder goed warmte doorlaat). En er wordt hier ook gezegd "pak een dikke ondervloer", dat is ook niet ideaal omdat het vaak juist isoleert zodat de warmte er niet doorkan. Met de juiste ondervloer kán het wel, maar pvc is bijvoorbeeld een betere keuze in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 1138497 schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:47:
Ik ga binnenkort verhuizen,maar ik moet nog laminaat kopen.
Ik heb al rondgekeken bij de ikea,leenbakker,kwamtum
Maar hebben jullie zelf ervaringen bij deze winkels.
En wat voor laminaat hebben jullie .
Zaken als laminaat (en ook parket) gaan bij mij direct naar de stort. Het beschadigd veel te makkelijk, zeker als je kinderen of huisdieren hebt.

Ik heb zelf vinyl van Forbo liggen. Veel beter (en luxer) dan zeil van de kwantum of leen bakker en het gaat lang mee. Als er een keertje iets op valt maakt het niet uit. Vuil veeg je zo weg desnoods met een dweiltje. Nooit zorgen als iemand doorloopt in de winter met vieze schoenen. Qua kosten is het maar ietsje duurder als laminaat en het gaat eigenlijk langer mee in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equit1986
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-04 19:00
ik ben zojuist verhuisd naar een grotere woning en heb heel lang over de vloer na moeten denken.
Bij de Kwantum hebben ze bijvoorbeeld klik PVC. Dit is super sterk, watervast en erg slijtvast. Maar de kosten hiervoor kwamen toen voor mij over ruim 3k euro uit. Wij hebben daarna zitten kijken naar gewoon 10mm laminaat en kwamen uit bij de nieuwe Ikea-lijn(grasmark). Dit is een hele goede stevige slijtvaste vloer.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00416476/

Hij is wel wat duurder, maar ik merk nu(katten, kinderen en verbouwen etc) dat hij erg slijt vast is en geen beschadigingen heeft opgelopen tot nu toe.

Qua ondervloer, tsja, dat hangt heel erg af van wat je voor vloer hebt. Heb je hout of beton, heb je al een vloer liggen(pvc of plavuizen) waar je het overheen legt. Dan stel ik een gewone dunne ondervloer voor(ook van Ikea, die groene platen).
Heb je gewoon op hout, dan zou ik voor een dikke ondervloer gaan. Leg je direct op beton, dan kan een middel dikke ondervloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:53
Je moet geen laminaat in de keuken nemen, tenzij je (duurder) laminaat neemt dat nadrukkelijk ook bestemd is voor keukens/nattere ruimtes en dat meer waterbestendig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb (helaas) al wat ervaring met laminaat leggen, wat ik merk is dat de kwaliteit niet zoveel meer uitmaakt als je een bouwmarkt vergelijkt met een speciale vloerenzaak. Grofweg geeft de prijs per m2 ook wel een indicatie over de kwaliteit. Je zegt zelf al dat je tussen de 10 en 20 per m2 wilt uitgeven en daarmee zit je wel goed. Alles goedkoper is eigenlijk alleen goed voor laag-intensief gebruik zoals slaapkamers en dergelijke.
Als je echt 15-20 jaar met je vloer wilt doen moet je letten op de slijtvastheid, deze is aangegeven op de verpakking. Ook hier geldt weer dat duurdere vloeren vaak in een betere categorie zitten.

Laminaat in de keuken kan prima. Af en toe wat waterspetters of geknoei is geen enkel probleem. Structureel veel vocht wel, maar dat speelt pas in badkamers of wanneer je steeds erg nat dweilt. Je keukenblok moet trouwens op de kale vloer staan, het laminaat leg je pas zodra de keuken geplaatst is.

Ik heb zelf ook overwogen om het te laten leggen, maar uiteindelijk zelf gedaan met wat hulp erbij. Eigenlijk is het super makkelijk, het enige dat je nodig hebt is een laminaatknipper en een zaag voor de hoekjes en deurposten.

Vergeet ook niet te kijken wat voor ondervloer je wilt. Voor in een woonhuis kun je af met dun dampwerend materiaal maar in een appartement wil je meer geluiddemping.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:03
Om even in te halen op het goedkoop is duurkoop verhaal....
Wij hadden een poeier dure laminaat vloer (via Outlet, hoop gedoe met garantie) die zag er met een paar maanden gewoon niet uit, krassen, vegen, ..
Nu een goedkoop vloertje van de kwantum, ook in de keuken...geen centje pijn.
In de winkel even proberen hoe krasvast de toplaag is met je sleutels...

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Quickstep laminaat valt normaalgesproken (net) buiten je prijsindicatie van 10-20 euro/m2, maar Praxis heeft regelmatig kortingsacties (zoals nu: 30%).

Zo heb ik destijds ook mijn Quickstep Moderato-laminaat voor een leuke prijs kunnen inslaan :)
Makkelijk te leggen, goede afwerking, stevig/zwaar en krasvast (ik heb een bureaustoel met wieltjes, no problemo na 3 jaar). Zit 20 jaar garantie op.

Als ondervloer voor op de betonvloer heb ik van die rollen alu-line gebruikt, ene zijde is alu-folie, andere zijde foam. Is dampwerend en geluiddempend, tevens egaliseert het kleine oneffenheden (in mijn geval: hardnekkige lijmresten van het tapijt dat de vorige bewoners hadden liggen).

[ Voor 12% gewijzigd door 3dfx op 10-12-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:28
Ik heb mijn vloer bij de Gamma gekocht (https://www.gamma.nl/asso...rk-grain-1-76m2/p/B560243). Het is voor laminaat (bij de gamma) aan de duurdere kant (~44 euro), maar het ziet er super mooi aan en voelt ook nog eens goed (met goede nerven/naden erin).

Over de levensduur kan ik nog niet zoveel zeggen omdat ik het pas 2 jaar heb. Maar tot op heden ziet het er nog als nieuw uit! Voordeel van de Gamma / fysieke winkels vind ik dat je het eerst in het echt kan bekijken en kan voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:54

BioHazard

*\o/*

Ik heb Quickstep laminaat gekocht bij de Praxis een paar weken geleden. Ik woon er nu twee weken en ben best tevreden over de kwaliteit van het laminaat. Kwaliteit op lange termijn kan ik nog niets over zeggen, maar ik heb er wel vertrouwen in. Was destijds een aanbieding bij de Praxis, al het laminaat met 30% korting.

Betreft 7mm laminaat met slijtklasse AC4- 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 23:02
Mijn huidige woning voor de verhuizing destijds van laminaat voorzien. Het moest wel op budget en dat werd dus de goedkoopste Ikea variant met die groene platen als ondervloer.
Na 15 was er wel wat slijtage maar de vloer heeft het uiteindelijk 18 jaar volgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:11
Je wil 20 jaar wonen in een huurwoning? Weet je dat wel zeker? :P

Ik heb zelf mijn vloer bij Kwantum weg. Voor 7,50 per vierkante meter. Prima spul. Nee, het leggen gaat makkelijker bij duurdere, betere vloeren... maar uiteindelijk lukt het wel. Middagje kloten scheelt een paar honderd euro.

Ik ken een hoop mensen met de sub-5 euro laminaatvloeren, dat kan prima. Of je dat 20 jaar gaat houden is de vraag, maar de vraag is dus ook of je er zo lang blijft wonen.

Let op je ondervloer: vaak staat er in je huurovereenkomst dat deze aan bepaalde eisen moet voldoen betreft demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyhaan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb tundra van Ikea liggen, nu 10 jaar met goedkoopste ondervloer in een toen nieuwbouwhuis. Best tevreden alhoewel sommige stukken nu niet meer goed hechten en ik er dan wat lijm in spuit om ze weer vast te krijgen. Dit komt vermoedelijk door de “klussers” die het niet echt netjes gelegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53
ASW1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:20:
Je moet geen laminaat in de keuken nemen, tenzij je (duurder) laminaat neemt dat nadrukkelijk ook bestemd is voor keukens/nattere ruimtes en dat meer waterbestendig is.
ik weet niet wat jij allemaal in de keuken doet? :P
Laminaat kan echt wel een beetje over waterspetters enz …

Ik heb ook open keuken vanaf de woonkamer.
Overal heb ik laminaat liggen.
Behalve in het bijhok/bijkeuken. Want hier heb ik de wasmachine staan.

Zelf heb ik goeie ervaring met laminaat van de praxis.. deze is vaak in de aanbieding.. 20% korting.
Deze heb ik boven liggen, en het is nog steeds als nieuw… ligt er echt mooi uit, sluit goed.

En persoonlijk zou ik wel 8mm laminaat nemen met klasse AC32

https://www.praxis.nl/ver...t-petterson-oak-8mm-2-13m²/5555192

ook top laminaat! deze heb ik in een wat lichtere kleur … echt superlaminaat!
en nu ook nog een super goedkoop

[ Voor 16% gewijzigd door Aggressor op 10-12-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

Felyrion

goodgoan!

Ik zal ook maar een duit in het ervaringen zakje doen:

In ons studentenhuis hadden wij ook laminaat, van BeBo in ons geval. Zo'n 15 euro de vierkante meter was het uiteindelijk. Toen ik weg ging na zo'n 7 jaar was het nog puntgaaf. Ondanks bureaustoelen en veel ander misbruik zoals verslepen van de banken.

Ook in de keuken trouwens. Was ook goed schoon te houden.

Ik heb het in mijn huidige huis dan ook zonder aarzelen weer gekozen, zij het een iets luxere uitvoering qua uitstraling.

[ Voor 6% gewijzigd door Felyrion op 10-12-2018 19:23 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-02-2024
Eigen ervaring met laminaat van de Ikea goed spul (met bijhorende ondervloer) laten leggen door een kennis. Lag er na 5 jaar nog prima bij ( kan denk 8-10jaar max).

Daarna bij de Kwamtum gehaald (met ondervloer) + laten leggen!! merkte dat het laminaat van betere kwaliteit is. alleen het leggen was een drama kwamen niet op de afgesproken tijd/datum en duurde langer dan verwacht 2,5 dag voor 100m2. en kon precies zien welke stukken op het einde van de dag gedaan waren ( afwerking was dus minder) tevens is het laten leggen extreem duur! Na 1 jaar gebruik ziet het er nog uit als dag 1.

2 persoonshuishouden.

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Pagina: 1