Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Beste allen,

07Ik heb een vraag. Ik heb een Asus laptop 07NI9DS, i7, 8 GB Ram, x64, 2,4 ghz. Een grafische kaart Intel MHD Graphics 4600 en een NVIDIA Gforce GT 750M.

Hoe weet ik zeker of de Nvidia wordt gebruikt? Ik stream wel eens naar mn UHD tv (draadloos) en vind de beelden beetje slecht.

Indien ik op bureaublad rechtermuisknop graphics settings klik zie ik NVIDIA er niet bij staan. In de device manager bij Display adapters staat hij er wel bij maar wordt steeds disabled (indien ik dubbelklik). Nu heb ik hem weer enabled. Maar draait hij nu mee of niet? Drivers zijn up to date en ik heb een NVIDIA programma Geforce Experience maar daar snap ik niet veel van of daar die setting moet worden aangepast, ik zie die optie niet.

Welke kaart wordt er gebruikt? Wat is beste om te doen? Ik wil graag goede kwaliteit en heb er ook voor betaald toch...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:35

jgj82

Ja, maar = nee

@LucyLG
gpu-z of HW-Info installeren, overlay of logfile aan, iets starten wat je GPU zou moeten gebruiken en naderhand even kijken wat er gebeurt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
jgj82 schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:46:
@LucyLG
gpu-z of HW-Info installeren, overlay of logfile aan, iets starten wat je GPU zou moeten gebruiken en naderhand even kijken wat er gebeurt. Succes!
Thanks! Net gedaan en ik zie dat GPU Z twee kaarten ziet, maar welke draait er dan? Beide?

[ Voor 12% gewijzigd door LucyLG op 09-12-2018 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:20
Wat versta je onder draadloos streamen?

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 09-12-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
via wifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
Dan wordt je videokaart wellicht helemaal niet gebruikt?
Hoe stuur je het door dan?
Wat voor bestanden hebben we het over?
Is je wifi wel sterk genoeg?

[ Voor 77% gewijzigd door Arjant2 op 09-12-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
screenmirror knop op de asus FN en F8 tegelijkertijd indrukken.

films die ik heb op mn harddrive. Wifi sterk genoeg geen idee

[ Voor 34% gewijzigd door LucyLG op 09-12-2018 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Denk dat het probleem eerder ligt bij de screenmirror in combinatie met wifi dan aan je videokaart.
Als je zelfde bestand gewoon prima kan afspelen op je monitor dan ligt het niet aan je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Arjant2 schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:50:
Denk dat het probleem eerder ligt bij de screenmirror in combinatie met wifi dan aan je videokaart.
Als je zelfde bestand gewoon prima kan afspelen op je monitor dan ligt het niet aan je videokaart.
Op mn laptop ziet door het kleine scherm alles er beter uit. Of heeft dat niks met videokaart te maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 15:48

Comgenie

Soms heb je dat

Zou het minstens proberen met een gewone HDMI kabel. Een scherm streamen via wifi zorgt bijna altijd voor kwaliteitsverlies (Tenzij het originele video bestand direct wordt verstuurd naar de TV, maar dan hoef je niet eens een video kaart te hebben). Het kan zelfs zo zijn dat de stream bij de TV niet eens in 4K aan komt.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Comgenie schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:52:
Zou het minstens proberen met een gewone HDMI kabel. Een scherm streamen via wifi zorgt bijna voor kwaliteitsverlies (Tenzij het originele video bestand direct wordt verstuurd naar de TV, maar dan hoef je niet eens een video kaart te hebben). Het kan zelfs zo zijn dat de stream bij de TV niet eens in 4K aan komt.
Kan het eraan liggen dat de NVIDIA niet aan de HDMI aansluiting laptop gekoppeld? Zoiets begreep ik. Wat bedoel je met direct sturen naar de tv? de harddrive aan tv hangen?

[ Voor 6% gewijzigd door LucyLG op 09-12-2018 23:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
Nee want je stuurt het beeld over wifi.

Daarbij komt op een laptop heb je maar 1 uitgang. Niet apart voor de nvidia en de videochip op je moederbord.

Probeer eens via hdmi naar je tv. Als dat gewoon goed is dan ligt het echt aan het streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Arjant2 schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:55:
Nee want je stuurt het beeld over wifi.

Daarbij komt op een laptop heb je maar 1 uitgang. Niet apart voor de nvidia en de videochip op je moederbord.

Probeer eens via hdmi naar je tv. Als dat gewoon goed is dan ligt het echt aan het streamen.
Ik heb een enorm lange hdmi kabel, is dat een issue denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als hij niet langer dan 10mtr is niet, en anders haal je voor paar euri er een bij de action, dan heb je het zo getest..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
En toch wordt nvidia niet erkent, dank voor jullie tips maar Windows 10 lijkt probleem ook te zijn en erkennen drivers Nvidia niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
Ik weet niet hoe je dat concludeert en wat nu daadwerkelijk je probleem is want je vertelt steeds halve verhalen en erg onsamenhangend. Je haalt ook diverse zaken erbij die er niets mee te maken hebben.
We begrijpen dat je er zelf totaal geen verstand van hebt, maar probeer duidelijk je probleem te omschrijven en stapsgewijs tot een oplossing te komen.

Dus concreet:
1. Heb je met HDMI kabel geprobeerd en hoe is het beeld dan?
2. Wat voor bestanden speel je af? Resolutie, bitrate etc (want garbage in = garbage out)
3. Met die laatste opmerking dat Windows 10 het probleem lijkt te erkennen kunnen we ook niet veel, wat bedoel je hiermee en waar uit blijkt dat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Het feit dat je draadloos kan streamen duidt op WiDi technologie die inderdaad de Intel HD4600 gebruikt. de Nvidia kaart wordt in dit soort laptops eigenlijk alleen gebruikt voor 3D versnelling, wat hier niet van toepassing is.

4K beelden gaan overigens niet over een simpele Wi-Fi stream werken. Niet in laptops van deze leeftijd die vaak maar een 802.11n verbinding hebben. FullHD zou moeten gaan bij goed bereik.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
nelizmastr schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:02:
Het feit dat je draadloos kan streamen duidt op WiDi technologie die inderdaad de Intel HD4600 gebruikt. de Nvidia kaart wordt in dit soort laptops eigenlijk alleen gebruikt voor 3D versnelling, wat hier niet van toepassing is.

4K beelden gaan overigens niet over een simpele Wi-Fi stream werken. Niet in laptops van deze leeftijd die vaak maar een 802.11n verbinding hebben. FullHD zou moeten gaan bij goed bereik.
Dank. Die NVIDIA heb ik dus eigenlijk niets aan met gewoon een film kijken? Het gaat om versnelling van 3d beelden? Zoals het geval is met gamen bijvoorbeeld? Gamen in 3d met zo'n bril op of iets dergelijks?

Ik heb laptop van een gamer gekocht en dacht dat die kaart leuk was voor foto en videobewerking. Maar dat is geen 3d...

Ik kan hem beter uitzetten dus, want hij gebruikt denk ik veel geheugen en maakt computer traag?

[ Voor 16% gewijzigd door LucyLG op 11-12-2018 02:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

LucyLG schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:40:
Hoe weet ik zeker of de Nvidia wordt gebruikt? Ik stream wel eens naar mn UHD tv (draadloos) en vind de beelden beetje slecht.
Beelden zijn niet mooier op een betere videokaart.

Je beeldkwaliteit op de TV is waarschijnlijk slecht omdat je het draadloos streamt waarbij ongetwijfeld de videostream hevig gecomprimeerd wordt.
Indien ik op bureaublad rechtermuisknop graphics settings klik zie ik NVIDIA er niet bij staan. In de device manager bij Display adapters staat hij er wel bij maar wordt steeds disabled (indien ik dubbelklik). Nu heb ik hem weer enabled. Maar draait hij nu mee of niet? Drivers zijn up to date en ik heb een NVIDIA programma Geforce Experience maar daar snap ik niet veel van of daar die setting moet worden aangepast, ik zie die optie niet.
Als je een laptop hebt met zowel een iGPU en een dedicated GPU van Nvidia, dan zal het om een Optimus-setup gaan. De dedicated GPU wordt alleen gebruikt bij games.
LucyLG schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 01:48:
[...]

Dank. Die NVIDIA heb ik dus eigenlijk niets aan met gewoon een film kijken? Het gaat om versnelling van 3d beelden? Zoals het geval is met gamen bijvoorbeeld? Gamen in 3d met zo'n bril op of iets dergelijks?
Je hebt inderdaad alleen iets aan de Nvidia GPU als je grafische rekenkracht nodig hebt. Voor gamen in het algemeen dus. Met 3D-visie heeft het niks te maken.
Ik kan hem beter uitzetten dus, want hij gebruikt denk ik veel geheugen en maakt computer traag?
Dedicated GPUs gebruiken geen geheugen en maken je PC zeker niet traag. Wel gebruiken ze stroom, dus je batterij gaat er sneller door leeg.

Maar zoals gezegd heb je Nvidia Optimus dus de dedicated GPU staat al uit als je er geen gebruik van maakt (zoals tijdens het gamen)

[ Voor 30% gewijzigd door Compizfox op 11-12-2018 02:20 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Compizfox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 02:16:
[...]

Beelden zijn niet mooier op een betere videokaart.

Je beeldkwaliteit op de TV is waarschijnlijk slecht omdat je het draadloos streamt waarbij ongetwijfeld de videostream hevig gecomprimeerd wordt.

[...]

Als je een laptop hebt met zowel een iGPU en een dedicated GPU van Nvidia, dan zal het om een Optimus-setup gaan. De dedicated GPU wordt alleen gebruikt bij games.

[...]

Je hebt inderdaad alleen iets aan de Nvidia GPU als je grafische rekenkracht nodig hebt. Voor gamen in het algemeen dus. Met 3D-visie heeft het niks te maken.

[...]

Dedicated GPUs gebruiken geen geheugen en maken je PC zeker niet traag. Wel gebruiken ze stroom, dus je batterij gaat er sneller door leeg.

Maar zoals gezegd heb je Nvidia Optimus dus de dedicated GPU staat al uit als je er geen gebruik van maakt (zoals tijdens het gamen)
Ik kan eigenlijk dus beter een andere videokaart kopen voor monteren van films en bewerken van fotos. Ik heb nu een Intel(R) HD Graphics 4600. Ik ga eens op internet kijken.

Veel dank allemaal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

LucyLG schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 02:25:
[...]
Ik kan eigenlijk dus beter een andere videokaart kopen voor monteren van films en bewerken van fotos.
Nee, waar maak je dat nou weer uit op? :?
Ik heb nu een Intel(R) HD Graphics 4600. Ik ga eens op internet kijken.
Je hebt een laptop, daar kun je de videokaart niet van vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Compizfox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 02:31:
[...]

Nee, waar maak je dat nou weer uit op? :?

[...]

Je hebt een laptop, daar kun je de videokaart niet van vervangen.
Ik dacht dat Nvidia een grafische kaart was die beter was dan de standaard die erin zit...

Die Nvidia kan ik toch wel vervangen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

LucyLG schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 04:48:
[...]
Ik dacht dat Nvidia een grafische kaart was die beter was dan de standaard die erin zit...
Dat klopt, de Nvidia dedicated GPU is sterker dan de Intel iGPU.

Ik snap alleen het verband dat jij legt tussen deze losstaande beweringen niet...
Die Nvidia kan ik toch wel vervangen?
Nope. In een laptop kun je (behalve in uitzonderlijke gevallen) niks vervangen behalve het RAM, de SSD/HDD en de WiFi-module. De GPU en CPU zitten bijna altijd op het moederbord gesoldeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 11-12-2018 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Compizfox schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 05:23:
[...]

Dat klopt, de Nvidia dedicated GPU is sterker dan de Intel iGPU.

Ik snap alleen het verband dat jij legt tussen deze losstaande beweringen niet...

[...]

Nope. In een laptop kun je (behalve in uitzonderlijke gevallen) niks vervangen behalve het RAM, de SSD/HDD en de WiFi-module. De GPU en CPU zitten bijna altijd op het moederbord gesoldeerd.
Ik ben niet technisch opgeleid al lees ik me er graag over in. Ik dacht dat de Nvidia goed zou zijn voor foto en video bewerking. Beter is ie misschien wel maar niet voor mijn doel. Geen man over boord. Betere keuzes maken is het beste voor toekomst. Ik heb ook nog een iPad pro die goed werkt met videobewerking. Er zijn opties. Thanks voor je advies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 01:10

|sWORDs|

vSphere/ESXi

LucyLG schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 06:14:
[...]

Ik ben niet technisch opgeleid al lees ik me er graag over in. Ik dacht dat de Nvidia goed zou zijn voor foto en video bewerking. Beter is ie misschien wel maar niet voor mijn doel. Geen man over boord. Betere keuzes maken is het beste voor toekomst. Ik heb ook nog een iPad pro die goed werkt met videobewerking. Er zijn opties. Thanks voor je advies!
De NVIDIA is prima voor foto en video bewerken en prima voor het afspelen van video. Qua snelheid is ie een stuk sneller dan de ingebouwde Intel, maar beide zijn al meer dan 5 jaar oud en waren toen al geen strepen trekkers. Voor het afspelen van video maakt het weinig uit welke videokaart je gebruikt, zo lang het type bestand hardware matig versneld kan worden of de CPU krachtig genoeg is zijn er nauwelijks verschillen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 09:18
Je hebt als het goed is een Nvidia Control Panel. Hierin kan je per programma (of in het algemeen) regelen welke GPU er word gebruikt. Ook kan je rechtsklikken op een executable (.exe bestand) en dan staat er "run with graphics processor", waar je ook de gebruikte GPU kunt selecteren voor dat programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

LucyLG schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 01:48:
[...]

Ik heb laptop van een gamer gekocht en dacht dat die kaart leuk was voor foto en videobewerking. Maar dat is geen 3d...
Indien je Photoshop gebruikt voor fotobewerking kun je in de instellingen wel hardware acceleratie aanzetten. Ik heb zelf alleen nog nooit een laptop met een Optimus opstelling gehad dus ik kan je niet vertellen of hij dan wel gaat schakelen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
Je kunt sowieso in het nvidia control pannel aangeven welke applicaties op de GPU moeten worden gestart. Je kunt dit ook terug zien in taskmananger in de laatste Windows 10 update (misschien ook al 1803, dat weet ik niet meer zeker), daar zie je welke GPU er aan een process hangt en hoeveel die gebruikt word.

Als je geen Nvidia Control pannel hebt, dan zou ik eens beginnen met de drivers te installeren.

Daarnaast vind ik je probleem omschrijvingen nogal vaag en niet heel specifiek. Tevens spring je op de eerste de beste ongefundeerde conclusie die je uit het niets trekt.

Je eerste issue was dat de beelden slecht waren via wireless streaming. Mijn eerste gedachte zou zijn dat de verbinding gewoon slecht is. Sowieso is wireless streaming niet je van het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
Arjant2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:51:
Ik weet niet hoe je dat concludeert en wat nu daadwerkelijk je probleem is want je vertelt steeds halve verhalen en erg onsamenhangend. Je haalt ook diverse zaken erbij die er niets mee te maken hebben.
We begrijpen dat je er zelf totaal geen verstand van hebt, maar probeer duidelijk je probleem te omschrijven en stapsgewijs tot een oplossing te komen.

Dus concreet:
1. Heb je met HDMI kabel geprobeerd en hoe is het beeld dan?
2. Wat voor bestanden speel je af? Resolutie, bitrate etc (want garbage in = garbage out)
3. Met die laatste opmerking dat Windows 10 het probleem lijkt te erkennen kunnen we ook niet veel, wat bedoel je hiermee en waar uit blijkt dat?
Ik zie nog geen antwoorden of dit het probleem oplost wat je beschrijft in de TS?
We gaan nogal van de hak op de tak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06 10:03
LucyLG,

Ik denk dat je zelf even moet kijken naar wat basale kenmerken van een computer en hoe ze dat in deze laptop verwerkt hebben. Misschien een Techquickie op youtube om je op weg te helpen.

Maar in ieder geval je hebt nu een processor waarop ook een simpele videokaart zit. Daarnaast zit er op het moederbord een aparte grafische kaart om zwaardere taken te bewerkstelligen zoals het afspelen van hoge kwaliteit video, video bewerking *met name het verpakken van de nieuwe video* en ook het spelen van spellen.
Deze zal altijd wat stroom aftappen ook wanneer niet in gebruik. De videokaart op de processor deelt het geheugen met de processor maar je Nvidia kaart heeft zijn eigen geheugen.

Nvidia maakt gebruik van een schakel programma tussen beide videokaarten genaamd Nvidia optimus. Dit is belangrijk om te kijken of je laptop op dit moment kán schakelen tussen beide karten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 08:42
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CriticalHit_NL schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:28:
[...]

Nee, tenzij de een het niet fatsoenlijk hardwarematig kan accelereren en de ander wel.
Dat wilt nog wel eens een dingetje zijn op hogere resoluties en bitrates lijkt me zo.
Daar wordt het beeld alsnog niet magisch mooier van. TS leek in de veronderstelling te zijn dat een betere GPU op zichzelf voor mooier beeld zorgt. Ik probeerde duidelijk te maken dat dat niet is hoe het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 08:42
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:22 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
[quote]Arjant2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:41:
[...]

Ik zie nog geen antwoorden of dit het probleem oplost wat je beschrijft in de TS?
[/quote

MP4, 1920x1018.

Rest antwoorden heb ik nog niet voor je nu. Ik Ben maar een beginner he...

[ Voor 12% gewijzigd door LucyLG op 12-12-2018 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
LOTG schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:29:
Je kunt sowieso in het nvidia control pannel aangeven welke applicaties op de GPU moeten worden gestart. Je kunt dit ook terug zien in taskmananger in de laatste Windows 10 update (misschien ook al 1803, dat weet ik niet meer zeker), daar zie je welke GPU er aan een process hangt en hoeveel die gebruikt word.

Als je geen Nvidia Control pannel hebt, dan zou ik eens beginnen met de drivers te installeren.

Daarnaast vind ik je probleem omschrijvingen nogal vaag en niet heel specifiek. Tevens spring je op de eerste de beste ongefundeerde conclusie die je uit het niets trekt.

Je eerste issue was dat de beelden slecht waren via wireless streaming. Mijn eerste gedachte zou zijn dat de verbinding gewoon slecht is. Sowieso is wireless streaming niet je van het.
In het control panel heb ik aangegeven dat VLC bijvoorbeeld met NVIDIA Moët worden afgespeeld, aanpassen lukt niet het vakje met de grafische kaart is grijs en niet openklapbaar en wijst naar de standaard grafische kaart. Er klopt iets niet dan toch? Ik heb gisteren alles opnieuw geïnstalleerd, alle drivers ook.
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Als je iets toe te voegen hebt aan een eerder bericht voordat iemand gereageerd heeft, graag de 'wijzig'-knop gebruiken. Je kunt dan ook prima meerdere andere berichten citeren dmv de 'quote'-knop.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 12-12-2018 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
LucyLG schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:27:
[quote]Arjant2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:41:
[...]

[/quote

MP4, 1920x1018.

Rest antwoorden heb ik nog niet voor je nu. Ik Ben maar een beginner he...
Dat je een beginner bent maakt niet uit, iedereen moet ergens beginnen.
Maar werk probleem voor probleem af en haal er niet steeds andere dingen bij want dat maakt het voor ons maar ook voor jezelf enorm chaotisch.
Probeer eerst nu maar eens gewoon met hdmi kabel om te kijken of je dan wel goed beeld hebt.
MP4, 1920X1080 zegt nog steeds niet heel veel, want dat kan een filmbestand zijn van bijvoorbeeld 500MB of een bestand van 50GB. Daar zit nogal kwaliteitsverschil in.

• LucyLG
Arjant2 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:04:
[...]

Dat je een beginner bent maakt niet uit, iedereen moet ergens beginnen.
Maar werk probleem voor probleem af en haal er niet steeds andere dingen bij want dat maakt het voor ons maar ook voor jezelf enorm chaotisch.
Probeer eerst nu maar eens gewoon met hdmi kabel om te kijken of je dan wel goed beeld hebt.
MP4, 1920X1080 zegt nog steeds niet heel veel, want dat kan een filmbestand zijn van bijvoorbeeld 500MB of een bestand van 50GB. Daar zit nogal kwaliteitsverschil in.
Dank voor je input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasgootje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-10-2020
probeer eens in de bios te kijken of je de onboard video kaart kan uitschakelen.
Zou kunnen dat dat een conflict geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Plasgootje schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:02:
probeer eens in de bios te kijken of je de onboard video kaart kan uitschakelen.
Beide GPUs zijn in feite "on board".

Bij een Optimus-setup kun je de iGPU niet uitschakelen omdat de output daaraan vast zit. (de Nvidia-GPU heeft geen eigen output)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Plasgootje schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:02:
In de Device Manager van Windows 10 kan ik de NVDIA disablen onder display adaptors.

In het control panel van NVIDIA (rechtermuisknop desktop) kan ik alleen instellen wat ik met de 3d settings wil. Er staat alleen adjust image settings with preview, manage 3d settlings en set Physx configurations.

Ik kan de image settings zetten op: application decides, use advanced settings en my preference settings. Als ik per programma wil instellen, onder manage 3d settings, welke setting er gebruikt moet worden kan ik eigenlijk alleen maar de NVIDIA programma's aanpassen naar de NVIDIA kaart, zoals Geforce Experience en Xbox programma's.
Kortom, alles wat met 3d heeft te maken kan ik instellen. Rest is niet aan te passen, ik denk dat die Nvidia er niks mee kan. VLC player, Windows Media Player, en andere programmas zijn niet aanpasbaar onder manage 3d settings.

Het is gewoon een 3d kaart voor gaming denk ik...leuk maar voor video editing moet ik toch wat beters hebben denk ik.

Dank voor jullie hele uitgebreide hulp!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:15
Je klacht was toch dat het beeld van films die je naar je tv streamt slecht is?

Normaal gesproken, als je goed beeld wilt op je tv, van je eigen beeldmateriaal, doe je het zo:
-smart-tv: gebruik de player van je smart tv en laat die jouw beeldmateriaal afspelen
-not so smart tv: hang een mediaplayer aan je tv en laat die mediaplayer jouw beeldmateriaal afspelen.

Of doe zoals gesuggereerd is (als test) en hang je laptop via HDMI aan je tv en stel je laptop goed in (resolutie van tv) en laat een mediaspeler (vlc, bijvoorbeeld) jouw beeldmateriaal sfspelen op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
zetje01 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 02:01:
Je klacht was toch dat het beeld van films die je naar je tv streamt slecht is?

Normaal gesproken, als je goed beeld wilt op je tv, van je eigen beeldmateriaal, doe je het zo:
-smart-tv: gebruik de player van je smart tv en laat die jouw beeldmateriaal afspelen
-not so smart tv: hang een mediaplayer aan je tv en laat die mediaplayer jouw beeldmateriaal afspelen.

Of doe zoals gesuggereerd is (als test) en hang je laptop via HDMI aan je tv en stel je laptop goed in (resolutie van tv) en laat een mediaspeler (vlc, bijvoorbeeld) jouw beeldmateriaal sfspelen op de tv.
Ja dat had ik van de tweakers al begrepen, streamen via Wifi is geen goed idee. Videomont, zei dat ook al en ze raadde aan om de video direct aan TV te koppelen met USB. HDMI was ze geloof ik ook geen fan van maar gebruikte ze soms wel.

Ik ben rookie maar heb hier veel geleerd.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
LucyLG schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 02:57:
[...]

Ja dat had ik van de tweakers al begrepen, streamen via Wifi is geen goed idee. Videomont, zei dat ook al en ze raadde aan om de video direct aan TV te koppelen met USB. HDMI was ze geloof ik ook geen fan van maar gebruikte ze soms wel.

Ik ben rookie maar heb hier veel geleerd.

Dank!
*knip* als je niets te melden hebt, doe dat dan ook niet

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 18-12-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

LucyLG schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 01:47:
[...]
Het is gewoon een 3d kaart voor gaming denk ik...leuk maar voor video editing moet ik toch wat beters hebben denk ik.
Je hebt niet verschillende soorten videokaarten voor gaming en voor videobewerking. Dat zijn exact dezelfde soort kaarten.

Mag ik vragen wat voor software je gebruikt voor videobewerking en wat je doel überhaupt is? Gaat het puur om het GPU-accelerated encoden van je video's? Wil je ook GPU-versnelling iin de editor zelf? Niet elk programma doet dat zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Software is Edius, Davinci Resolve op windows. Zeer complex.... Ik ben aan het leren. Ipad pro Imovie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Veel dank voor jullie tips. Ik heb post aangepast want ik ga het per dm oplossen.

[ Voor 91% gewijzigd door LucyLG op 18-12-2018 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door zetje01 op 18-12-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:14

br00ky

Moderator Harde Waren
LucyLG schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:20:
Veel dank voor jullie tips. Ik heb post aangepast want ik ga het per dm oplossen.
Jammer, als iemand anders hetzelfde probleem heeft, komen ze nooit achter de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ok dan zet ik het bericht terug zodra de persoon in de DM wat duidelijkheid heeft verschaft. Ik wil anderen niet teveel lastig vallen of indruk geven dat ik er geen kaas van heb gegeten en geen eigen onderzoek heb gedaan.

ok bij deze toch mijn originele post. Ik las dat als je Netflix in je browser gaat gebruiken en films wilt kijken er voor UHD kwaliteit er wat issues zijn:

- videokaart moet minimaal 3 GB werkgeheugen hebben
- minimaal i7 processor of vergelijkbaar
- browser moet DRM accepteren/uitwerken
- Windows 10 anniversary update toepassen
- settings in Netflix aanpassen naar high
- Microsoft edge is waarschijnlijk beste browser (misschien nu andere ook bruikbaar)

Ik heb Netflix UHD abonnement maar gebruik die direct in mn smart TV, en gebruik geen computer hierbij. Prachtige beelden dat wel. Mn tv is UHD Samsung, ong 60 inch. Wel een aanrader vind ik. Heel happy mee.

Toen ik dit las bedacht ik me dat de films die ik wilde streamen via mn laptop naar mn TV (weliswaar geen Netflix en niet via browser) per hdmi en of per wifi, HD minimaal waren en 13 gb per film gemiddeld. Ik gebruikte de VLC player en screen mirrorring. Ik download niet maar krijg deze soms van een vriend. Downloaden is niet mijn ding.

Toen bedacht ik me dat los van streaming, per hdmi of wifi, mijn laptop videokaart dit wellicht helemaal niet kan handelen. Standaard kaart is Intel Graphics HD 4600, is niets bijzonders denk ik. De NVIDIA is niet te gebruiken met VLC player want mijn device manager laat mij niet toe VLC met NVIDIA te gebruiken en in het NVIDIA control panel kan ik niet VLC met NVIDIA selecteren en ik denk dat die kaart alleen 3d versnellingen doet en meer niet. Alleen gaming programmas kan ik de NVIDIA selecteren.

De kwaliteit werd denk ik in mijn computer al niet geaccepteerd en dan ook nog eens streamen, per wifi of hdmi, houd je denk ik niet veel over van de HD 13 gb film.

Setje had al gezegd dat ik zo niet moet werken. En ik wilde geen domme post doen.

Jullie adviezen waren ook juist maar denk dat dit er nog eens bijkomt kijken.

[ Voor 84% gewijzigd door LucyLG op 19-12-2018 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Nou, zetje01 wijst bij deze op zijn eerdere post:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57404917

en is verder wel weer klaar met dit topic.
Pagina: 1