Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWaterm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-04 13:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral Gamen. Forza Horizon 4, Call of Duty

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dacht aan 350 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat alleen om CPU, Mobo en RAM. Heb nu een Core i5 4460, Gigabyte Z97P-D3 en 4x2 DDR3. Heb een GTX 1050ti 4Gb die blijft.l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen een CPU, Moederbord en 8 of 16 Gb DDR4.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dacht zelf aan overstappen naar AMD Ryzen 5 1600x of 2600. Merk Mobo en RAM maakt niets uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Duidelijk antwoord op vooral OF het veel zal uitmaken als ik ga upgraden naar de bovenstaande componenten, en of ik dan naar de Ryzen moet gaan of toch een Core uit dezelfde prijsklasse.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:55
Een i3-8100 gaat je weinig meer brengen dan je huidige 4460. Ik zou een Ryzen 5 2600 pakken.
Maar heb je al eens gemonitord waar de knijp zit in je systeem? Om zomaar te zeggen dat de cpu geupgrade moet worden is wat kort door de bocht. Misschien is het wel het geheugen, of de videokaart. Installeer MSI Afterburner en laat dat meelopen als je gamed. Je kunt dan achteraf zien wat het gebruik van de diverse componenten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWaterm
Uszka schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:40:
Een i3-8100 gaat je weinig meer brengen dan je huidige 4460. Ik zou een Ryzen 5 2600 pakken.
Maar heb je al eens gemonitord waar de knijp zit in je systeem? Om zomaar te zeggen dat de cpu geupgrade moet worden is wat kort door de bocht. Misschien is het wel het geheugen, of de videokaart. Installeer MSI Afterburner en laat dat meelopen als je gamed. Je kunt dan achteraf zien wat het gebruik van de diverse componenten is.
Ga ik zeker doen.....MSI Afterburner.....THNX voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWaterm
Nou, ik heb dus msi afterburner geinstalleerd.

Als ik bv Forza horizon 3 speel op medium settings met fps unlocked (dus niet vastgezet op 30) dan zie ik het volgende:

Gebruik van alle 4 cpu cores gaat regelmatig tot aan de 100%. GPU gebruik hangt rond de 85%. Temperatuur van cpu en gpu blijft ruim binnen de perken. Geheugen gebruik is bijna 100% van de totale 8 Gb.

Kan er met deze gegevens gezegd worden of upgraden nuttig is?

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Upgrade van cpu gaat je niet heel veel verder brengen omdat de videokaart ook aardig richting de max gaat. Spaar nog ff door of maak meer budget vrij voor een heel nieuw systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik had met Forza Horizon 4 ook dat mijn geheugen 100% werd verbuikt en FPS realtief laag was vergeleken met gelijkwaardige systemen. Ik heb toen geüpgrade naar 16GB 3000MHz, dat scheelde al heel veel. Als je alleen je CPU, mobo en RAM gaat upgraden zou ik dit aanraden:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock B450M Pro4€ 65,-€ 65,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 115,49€ 115,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 343,49

Maar ik zou ook echt je videokaart upgraden, want deze processor gaat waarschijnlijk je videokaart bottlenecken. Als de geruchten waar zijn, komen er volgend jaar erg scherp geprijsde AMD GPU's aan. let op het woordje 'Als', anders kun je kijken naar tweedehands videokaarten of gewoon door sparen voor iets als een RX580.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWaterm
Grijs schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:04:
Ik had met Forza Horizon 4 ook dat mijn geheugen 100% werd verbuikt en FPS realtief laag was vergeleken met gelijkwaardige systemen. Ik heb toen geüpgrade naar 16GB 3000MHz, dat scheelde al heel veel. Als je alleen je CPU, mobo en RAM gaat upgraden zou ik dit aanraden:

Maar ik zou ook echt je videokaart upgraden, want deze processor gaat waarschijnlijk je videokaart bottlenecken. Als de geruchten waar zijn, komen er volgend jaar erg scherp geprijsde AMD GPU's aan. let op het woordje 'Als', anders kun je kijken naar tweedehands videokaarten of gewoon door sparen voor iets als een RX580.
Heb de GPU een beetje overclocked (wel safe) en nu gaat FPS best goed (rond de 85) en temp blijft onder de 70 graden. Dus er zit nog rek in de GPU. Dan kan een upgrade naar andere cpu , mobo en meer/sneller RAM toch nog wat uithalen........toch ?????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Kijk eerst maar weer eens wat de belasting van de onderdelen is na de overklok.
Pagina: 1