Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexusonline_NL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 18:27
Sindskort gebruik in Kodi app op mijn Sony TV. Daarvoor had ik een (oudjes) mediaplayer van Mede8er. Laatste tijd veel gezeur met W10 en het inloggen.

Ik download dus films via nieuwsgroepen en stream via kodi op mijn pc naar mijn kodi app op de tv.
Als er ondertiteling in het bestand zit (mkv) dan kun je dat op de app aanzetten. Alleen als je de subtitles apart download en ze dezelfde naam geeft dan kan ik die niet afspelen.
Dat kon bij mijn oude mediaspeler wel. Ook de subtitle addon in kodi vindt ie geen subs in kodi.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik kodi toch de aparte subs toch kan laten afspelen?
Of misschien een andere handig trucje. Online wel gezocht alleen vindt alleen handleiding van subs bij streams vanuit de addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je via de app NAAR de tv streamt gebruik je een vorm van transcoding.
Beter kan je een netwerkshare opzetten ( met naam en wachtwoord ) op je interne netwerk, en daar vanaf streamen
Dan gaat de TV de decoding en de bijbehorende ondertitels renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexusonline_NL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 18:27
ik heb dus nu kodi openstaan op mijn pc en tegelijkertijd kodi op de tv en dan streamt hij dus vanuit kodi naar kodi.
netwerkshare bedoel je dat kodi vanuit het netwerk de bestanden streamt en dan moet het volgens jou wel lukken om de ondertitels erbij te zetten. Ik heb dat al eens geprobeerd en het lukte me niet in windows en in kodi om de netwerkshare op te zetten.

ik gebruikte deze handleiding ervoor en ik loop tegen punt 6 aan en weet niet exact wat ik moet invullen.
Moet nou wel of geen wachtwoord invullen. ik gebruik bij het opstarten van mijn pc alleen een pincode. of moet dit mijn hotmail plus ww zijn?

en bij youtube filmpje 4:13 loopt bij mij ook niet goed.
http://downloads.eminent-...et%20meer%20benaderen.pdf

YouTube: Windows 10 & 7 Shared Folder SMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-06 19:07
Je moet in windows de map delen op het netwerk waar je bestanden in staan.
Het handigste is om je pc dan een statisch IP te geven in je router (of welk dannook dat apparaat je dhcp afhandelt) zodat je vanuit kodi op je TV altijd naar het juiste adres verwijst. Bij stap 6 kun je dan dat IP invoeren en de naam van de gedeelde map, zoals al in die handleiding staat. Dan krijg je zoiets als dit bijvoorbeeld: 192.168.1.7/films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace Kimono
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-04 18:25
Hi, na 2 jaar Kodi 17 en lager heb ik nu ineens Kodi 18 Leia op mijn Sony TV. Helaas kan ik nu niets afspelen met subs. Als ik een mkv afspeel zonder subs (extern bestand of in de MKV) gaat het prima maar zodra ik er dan een sub bijlaadt (via Kodi) of er handmatig bijplaats, gaat het even goed en zie ik de subs. Maar odra ik dan achteruit spoel stopt het afspelen en knal ik meteen terug naar de filebrowser. Als ik vervolgens de mkv weer afspeel, gebeurt er niets.
Ik heb eerst de cache geleegd en daarna alle bestanden verwijderd en toen de app opnieuw geinstalleerd maar dat hielp allemaal niks.
Hetzelfde gebeurt op mijn android telefoon.

Lijkt me simpel probleem maar ik kom er niet uit...dus hellup!