Koptelefoon volume harder hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-08 18:17
Ik zelf ben doof en ik heb toch wel bepaalde gehoorresten, ik ben dus op zoek naar koptelefoons die ik voor muziek kan beluisteren zoals spotify en muziek clips op youtube.

Maar de probleem is dat meeste koptelefoons zachte volume heeft en ook weinig bass.
ik hoor bijna niks, tien a vijftien jaar geleden hoor je nog veel beter met koptelefoons.
Het lijkt erop dat europese regels is ingesteld betreft volume om gehoorschade beperken.
Of dat het zo is weet ik niet.

Goed, ik ben weleens in winkel geweest en daar heb ik bose uitgeprobeerd en daar kon ik geluiden wel waarnemen en goed genoeg. Maar het bedrag sprak mij dus niet aan, die was over 300 euro.

Aangezien ik tweakers lang tijd volg, vraag ik het dus aan jullie of jullie goeie tips hebben voor koptelefoons die harder kan en meer bass kan. Of kan er iemand mij vertellen of een bron laten zien dat koptelefoons regels daarover een afspraken zijn gemaakt?

Sorry voor vele vragen, in de winkel konden ze mij niet helpen , daar hadden ze totaal geen ervaring mee.
Gehoorapparaat waarneem ik behoorlijk goed en het volume is sterk genoeg, maar bij de koptelefoon hoor ik helemaal niet en weinig, alleen bij bose heb ik wel wat kunnen horen, maar vond net niet genoeg.

Wie weet? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Zet er een koptelefoon versterker tussen en neem een koptelefoon met een lage ohm waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vanuit de EU is er an sich geen limiet geregeld, maar dat er een waarschuwing gegeven moet worden indien volume boven een bepaald niveau komt.

Wellicht dat bijvoorbeeld de audicien kan meedenken? In het uiterste geval de huisarts?

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 09-12-2018 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik ben absoluut geen expert, maar is het niet veel efficiënter om je hoorapparaat te upgraden naar een model met bluetooth? Dat is speciaal voor jou afgesteld en je kunt makkelijk muziek ernaartoe streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
.Maarten schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:56:
Zet er een koptelefoon versterker tussen en neem een koptelefoon met een lage ohm waarde.
Dan gaat koptelefoons kapot als je er versterker tussen in doet, had ik begrepen....
Klopt dat ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Henk007 schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:58:
Ik ben absoluut geen expert, maar is het niet veel efficiënter om je hoorapparaat te upgraden naar een model met bluetooth? Dat is speciaal voor jou afgesteld en je kunt makkelijk muziek ernaartoe streamen.
Veel duur, over duizend euro per stuk die Phonak, dat ga ik ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
CH4OS schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:57:
Vanuit de EU is er an sich geen limiet geregeld, maar dat er een waarschuwing gegeven moet worden indien volume boven een bepaald niveau komt.

Wellicht dat bijvoorbeeld de audicien kan meedenken? In het uiterste geval de huisarts?
Huisarts kan niks voor mij betekenen want ik ben al vanaf mijn geboorte doof.
Dus diagnosie doofheid bij mij is al heel lang tijd bekend vanaf 1982. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

franssie

Save the albatross

Heb je het dan over over-het-oor modellen of in-het-oor modellen?
En misschien dat een beats (kloon) wel werkt? die geven nogal overdreven geluid af (voor mij dan, voor jou wellicht juist beter).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:37
Wat betreft bass.. Ik heb nu zelf een tijdje de Audio Technica ATH-M50x en daar zit bovengemiddeld veel bas in. Of ze hard genoeg voor je gaan durf ik niet te zeggen. Misschien even proberen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:48
Probeer eens een beyerdynamic dt 770 laagohmige versie 32 ohm. Die kunnen redelijk hard. Kan je ook gewoon op een kleine versterker aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kpomp33 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:03:
Dat maakt voor de hulpvraag toch niet uit? :? "Doof" is niet een algemeen iets, de een is dat voor lage tonen, de andere voor hoge en nummer drie is volledig doof, om wat te zeggen.

Wij weten niet wat voor koptelefoon daar het beste bij past voor jou (omdat wij ook niet weten wat voor 'doofheid' jij hebt. Dus wellicht is de tip van @Henk007 een idee? Dan weet je zeker dat je het goed moet horen in elk geval. Lukraak koptelefoons proberen lijkt me niet de oplossing voor jouw vraag.

Probeer wel even berichten te wijzigen met de wijzigen knop, in plaats van steeds nieuwe berichten te plaatsen achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

.Maarten schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:56:
Dit is toch prima oplossing? @Kpomp33

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Kpomp33 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:01:
[...]

Dan gaat koptelefoons kapot als je er versterker tussen in doet, had ik begrepen....
Klopt dat ook wel?
Als je er een flinke stereo versterker tussen zet en het volume helemaal open draait wel ja. Maar als je gewoon een hoofdtelefoonversterker haalt dan kan dat al flink hard met een koptelefoon met een lage weerstand (ohm waarde) en gaat dat niet zomaar kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kpomp33
Top ik geloof dat ik antwoord heb gekregen om toch maar versterker gebruiken, en wat ik nieuw heb geleerd is dat ik voor lage OHM moet gaan, want ik heb even gekeken op internet dat bij hoge ohm het volume lager is! Goed... En die reactie over nieuwe berichten, ik zou niet weten wat ik verkeerds doe, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kpomp33 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:16:... En die reactie over nieuwe berichten, ik zou niet weten wat ik verkeerds doe, maar goed...
Om 19:01 post je 3 keer snel achter elkaar.
Liever het eerste bericht te wijzigen ipv dat doen.

Gok even dat dat het was.

Ik heb zelf een bose. En ik vind de hardheid en bass tegen vallen..
Had er meer van verwacht.. maar goed het is mijn vliegtuig headset en dat doet hij prima

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Je bedoelt 3 keer quote in de plaats van 1 keer quoute door twee keer even wijzigen?
Mijn excuus hiervoor...

En ik zie 32 OHM koptelefoons voor 23 euro en dat noem ik nou wel leuke prijs om te proberen.
Of kan ik beter voor 16 OHM gaan? Of is die 32 OHM meer goed genoeg?

[ Voor 43% gewijzigd door Kpomp33 op 09-12-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Si. Correcto. En geen probleem. Kan gebeuren helemaal als.je het niet weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:50
Kpomp33 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:03:
[...]

Je bent doof bij bepaalde frequenties. Nu zoek je een koptelefoon die bij bepaalde frequenties het volume harder zet. Laten we zeggen, 100 db voor een frequentie die je dan misschien nog net wel hoort. Geheid hoor je heel snel ook doof bij die frequentie en dat komt niet meer terug.

Ik denk dat je op deze manier binnenkort niet meer slechthorend bent, maar stokdoof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kpomp33 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:01:
[...]

Veel duur, over duizend euro per stuk die Phonak, dat ga ik ook niet doen.
Krijg je dat niet vergoed dan door je zorgverzekeraar? Misschien nu het moment om van of pakket te veranderen voor het eind van het jaar?
Pagina: 1