Toon posts:

Jippie (ook nog een vraag hoor)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan eindelijk overclocken door het down graden van mijn bios :) maar heb nog wat vragen.
ik heb een celeron 466 ogrineel
ik kan hem zetten op
466 Mhz
480 Mhz
525 Mhz
582 Mhz
ik heb een gewone cooler klein blokje niks speciaals wat kan ik nog goed draaien ik heb verder geen andere coolers om hem hoger te krijgen welke cooler moet ik dan kopen en is het verschil goed merk baar dat het het nuttig maakt om hem te kopen.

nou goed je merkt het ik ben een n00b met overclocken iemand plz help me :)

greetz sanguis

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:40
Wat dacht je van gewoon proberen ?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hoe merk ik of het goed of fout zit? ik heb geen temp meter op mobo en iwl niet dat ineens mer proc kapot is of gaat dat niet zo snel?

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
compu gaat niet kapot. Gaat gewoon op zwart als het echt niet kan, en instabiel (veel blue screens) als het net niet wil. Dan moet je gewoon een stapje terug :)

Verwijderd

Topicstarter
k tnx ppl

Verwijderd

Geloof me, die kan echt niet harder dan 525. Ik heb ooit dezelfde gehad, en een bus van 83 pikt ie niet...

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:08
Waarom niet..
Er is echt wel hardware die een bus van 83 pakt hoor..
Maat van me had BP6 met 2xceleron 466 op 582..

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op zondag 22 juli 2001 05:58 schreef SunStorm het volgende:
Geloof me, die kan echt niet harder dan 525. Ik heb ooit dezelfde gehad, en een bus van 83 pikt ie niet...
mij is het anders wel gelukt met een p2 233, helaas ging me mobo niet hoger

• Anachronoa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11-2004
Ik heb een celeron 466 op een Asus P2B-F ook op 83 FSB lopen met de standaard Intel koeler. Geen problemen.
Heb geprobeerd hem op 100 FSB te krijgen, helaas ging dit niet.

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

Verwijderd

Ehehe =))
Daar hebben we sanguis al =)

Kben benieuwd hoever je komt sang =) gewoon proberen... zo'n celeron krijg je niet zo snel kapot...

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

83MHz FSB op 2,1V is de max die je haalt met die krengen (dus 581MHz). Standaardcooler is dan eigenlijk net te weinig, een CoolerMaster DP5-6H51 zou er dan bijvoorbeeld goed op kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
ik haal idd niet hoger dan 525 als ik hoger zet lijkt alles oke aleen bij win2k laad scherm (eerste zwarte) zegt ie dat ie een bepaalde file niet kan vinden en dat ik die opnieuw moet instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
humz.... die Cooler Master DP5-6H51 staat voor socket A dat heeft een celeron toch nie??? is dat zeker een goedde? en overal staat dat ie voor TB is.

Verwijderd

over het algemeen zijn alle socket coolers te gebruiken op alle socket types

Verwijderd

jep waarschijnlijk past het al bijna, en moet je alleen een hoekje een beetje bij veilen ofzo. Die celeron mol je niet zo snel, dus een clip die iets te strak c.q. los zit is ook niet erg.

Als ik jouw was kocht ik een coolmaster, die dingen zijn supergoedkoop (vaak als vanaf F25) en koelen redelijk op een socket a proc (dat zijn Athlon's en duron's en die geven veel meer hitte af dan een Cellie 1), dus op een cellie 1 is dat een enorme overkill ( en zo hoort dat met koelers.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:28
lo 581 moet ie halen, ik draai er zelf ook op :) met een celeron 466 en hij wordt maar 35 graden (wel extra cooler)

Verwijderd

Neem dan een spire, zijn ook niet duur, maar veel beter!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb me celly 500@624mhz@83fsb
wel ff 2,3 volt op moeten zetten :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1