Studentenlaptop tot 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb de laptop vooral voor opleiding nodig. Ik werk veel online, met Excel en Word. Meestal gebruik ik meerdere bestanden naast elkaar. Heel soms speel ik nog wel eens een keer de Sims, maar heeft geen prioriteit.

Wat is je budget?
800 euro, maar is bespreekbaar. De laptop heb ik iedere dag nodig, indien er een goede kwaliteit laptop is die langer meegaat dan een goedkoper exemplaar heb ik daar voorkeur voor.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de laptop wordt dagelijks op school gebruikt, soms ook in het openbaar vervoer of in de bieb. Ik vind hierbij een goede accuduur belangrijker, ook zou het fijn zijn als de accu snel oplaad.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, ik wil wel graag een nummerriek toetsenbord en een toetsenbord wat fijn typt. Ik zelf dacht minimaal aan een intel core i5 processor en 8GB werkgeheugen.

Daarnaast zie ik laptops met een ssd + hdd schijf. Maar ook laptops met een 16GB optane + hdd. Wat is het verschil tussen optane en ssd? Welke schijf is sneller?

Ik heb zelf al even gekeken op het internet maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze, daarnaast lijkt het mij belangrijk dat er goede garantie mogelijkheden zijn (eventueel bij te kopen). Wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWF30
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-09-2024
Hoi Hoi,

Ik kan abuis hebben, maar volgens mij is Optane SDD alleen beschikbaar in het hogere segment van deze schijven - In dat geval ik lees zeker mee :)

Als ik je verhaal verder zo lees zitten wij in het zelfde schuitje, ben zelf namelijk ook opzoek naar een vervangende laptop voor de ASUS mijn dochter zodat ze haar studie kan voorzetten met laptop met een laag verbruik zodat de accu lekker lang mee gaat. Daarnaast zijn voor de selectie van belang:

- SSD schijf van min.128Gb + HHD schijf van 1TB of min. 256Gb SDD voor OS + data opslag
128Gb is m.i. een minimale grootte voor de SSD waarop je een OS wil laten draaien, omdat alle installatie bestanden op deze schijf komen en er ook voldoende ruimte over moet blijven voor de opslag van data bestanden vandaar bij dat ik er voor kies bij een 125Gb SSD een 1TB HDD te nemen. Er is niets zo vervelend om na een jaar gebruik er achter te komen dat je schijf te klein gekozen is lijkt me.

- Intel i5 CPU bij voorkeur 8e gen. en meest recente CPU architectuur

Dat alles gezegd hebbende deel ik HIER ff wat er tot nu toe aan mijn/onze verwachtingen voldoet.

De HP modellen heb ik aan mijn vergelijk toegevoegd omdat ik van de recentere ASUS modellen het toetsenbord wat aan de magere kant vindt, bij het aanslaan van de toetsen veert het gehele toetsenbord mee.

Succes !

Desktop PC: Win 10 Home - Samsung SSD 850 EVO 250Gb – Samsung HHD 103 1Tb – WDC WD10 1Tb - RAM: 16Gb DDR4 - CPU: i5-6400 @2700Ghz – GPU: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2Gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:00
Je zou kunnen kijken naar de
ThinkPad E485, deze is iets 950 euro met een 256gb ssd en 3 jaar next day onsite garantie.
Zonder 3 jaar onsite garantie is die 150 euro goedkoper. https://www.lenovo.com/nl...inkPad-E485/p/22TP2TEE485

Deze heeft dan 8gb ram en een 256gb ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
BMWF30 en justahuman bedankt voor jullie reacties. Ik zie dat alle modellen 14 inch zijn, helaas zit daar geen nummeriek toetsenbord op. Maar het geeft wel een inzicht in de mogelijkheden. Die HP's die u toegevoegd heeft zijn wel een interessante optie, ik ben benieuwd of het toetsenbord ook fatsoenlijk typt.

Momenteel heb ik een oude lenovo thinkpad met 4GB werkgeheugen en een i5 van de derde generatie. Dus een laptop met 8GB werkgeheugen en een nieuwere schijf moet al een zekere verbetering geven in prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWF30
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-09-2024
@kleintjopie
Je gelijk, in mijn vergelijk zitten alleen 14" laptops, en dat komt omdat mijn dochter na het zien van een 15" laptop in de winkel deze toch nog wat te groot vond. Daarnaast hebben de 14" laptops doorgaans i.v.m. hun beperkte afmetingen geen ruimte om een numeriek toetsenbordje te huisvesten.

Een van onze favorieten onder 15" laptops was deze HP HIER
Mooie laptop met numeriek toetsenbord en dito specs - de CPU is weliswaar een i5-8250U en dus geen i5-8265U met een Intel Whiskey Lake CPU architectuur van de meest recente generatie waardoor hij wat snelheid mist en ook iets minder zuinig met de batterij omgaat als de meest recente i5 CPU's van de 8e generatie.

Desktop PC: Win 10 Home - Samsung SSD 850 EVO 250Gb – Samsung HHD 103 1Tb – WDC WD10 1Tb - RAM: 16Gb DDR4 - CPU: i5-6400 @2700Ghz – GPU: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2Gb

Pagina: 1